No, to je dobrá otázka...
Ke StEGu toho zrovna moc nemám. Kdybych se měl řídit analogií s jinou velkou soukromou společností té doby (ÖNWB), řekl bych, že jednotná úprava nebyla a že se vycházelo z názoru architekta, z místních zvyklostí a místně dostupných materiálů. V análech ÖNWB se dokonce dochovaly záznamy o sporech architektů dráhy s místními staviteli a políry. Architekti často předepisovali používat místní tradiční prvky (třeba neomítnutý kámen nebo aspoň kamenné ozdoby ve fasádě) i za cenu vyšší pracnosti, zatímco stavitelé chtěli stavět především rychle a lacino.
Asi jediná možnost je řídit se kolorovanými pohlednicemi a malovanými obrázky z té doby. Někteří obzvlášť šťouraví kritici sice tvrdí, že ty kolorované fotky často vycházejí spíš z fantazie retušéra, ale když nic jiného není... Na kolorovaných fotkách starého Brna je původní budova StEG žlutá, totéž platí i pro štégovskou část staré tišnovky. Tišnovské nádraží je taky světle žluté. Na černobílých fotkách štégovské lokálky Studenec - Velké Meziříčí (to je stejný styl jako Lužec Karla Bartáka) jsou fasády hodně tmavé, tipoval bych na tmavý okr nebo dokonce světle hnědou, a ozdoby na fasádách jsou světlé. Na kolorované pohlednici Hronova je budova něco mezi žlutou a béžovou, velice světlý odstín, a cihlové ozdobné prvky fasády jsou červené. Ale myslím si, že bys neudělal chybu, ani kdybys použil třeba světle šedou.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.