Původní zauhlovaní TT - nové využití?

Skutečná železnice, odkazy na fotografie, zajimavá místa, setkání apod.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Původní zauhlovaní TT - nové využití?

Příspěvekod Kajinek11 » úte 27 zář, 2016 10:55 pm

Rád bych použil na svém kolejišti původní BTTB stavbu zauhlování. Viz obrázek.
Ano budete namítat, že je to plastový, nemodelový, historický přežitek. Ano je :-)

Ale z nostalgických důvodů a z nenaplněného snu k němu tíhnu již od mala. Nebojte značně ho vylepším (přibude omítka, vyměním okna, více detailů, patina..)

Proč ale píšu. Jako zauhlování to v Československu určitě použít nelze, ale rád bych pro tu stavbu našel využití jako nakládku nebo vykládku vagónů. Je tam ten portálový jeřáb. Netušíte tak, na co by ta budova mohla sloužit? Neviděli jste někde něco podobného? Co se třeba nakládá na vagóny portálovým jeřábem? Já že bych to dal jako expedici někam do továrny.

Prostě potřebuji znát vaše názory (poradit) kde v reálu v ČSSR by se to tak mohlo nacházet. Díky moc za rady!
Přílohy
ScreenHunter_57 Sep. 28 00.23.jpg
ScreenHunter_57 Sep. 28 00.23.jpg (47.98 KiB) Zobrazeno 2786 krát
TT segmenty, DCC - DR5000 + 2x MM, IV. epocha.
Kajinek11
 
Příspěvky: 609
Registrován: stř 07 pro, 2011 11:12 pm
Bydliště: Rumburk

Re: Původní zauhlovaní TT - nové využití?

Příspěvekod Radek Strnad » stř 28 zář, 2016 2:35 pm

Je to malé, takže by to mohl být sklad něčeho, co je sice menších rozměrů(aby se to do skladu vešlo), ale má to velkou hmotnost, takže je třeba jeřáb použít. Třeba sklad elektromotorů. Velké elektromotory mívají/mívaly dokonce oka, za která je bylo možno zvedat. Dále třeba velké součástky nákladních aut(ta se dřív dělala i v menších závodech s malou kapacitou a tedy např.převodovky). Určitě by se našlo více možností.
Naposledy upravil Radek Strnad dne stř 28 zář, 2016 5:07 pm, celkově upraveno 1
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1187
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Původní zauhlovaní TT - nové využití?

Příspěvekod komori » stř 28 zář, 2016 4:15 pm

Stavebnice Auhagen Art. Nr.: 15-13324
Stahl - und Maschinenbau Ocelárna (slévárna) a strojírna
Naposledy upravil komori dne čtv 29 zář, 2016 7:15 am, celkově upraveno 3
TT, DCC, NanoX-Paco, YaMoRC, TC9 Gold a TP9
komori
 
Příspěvky: 96
Registrován: pát 03 srp, 2012 3:45 pm

Re: Původní zauhlovaní TT - nové využití?

Příspěvekod Jarda H. » stř 28 zář, 2016 4:58 pm

komori píše: ..... Ocelárna a strojírna


Asi inovace od Auhagenu :lol: ?! Nejdřív jsem myslel, že Kajinek to špatně nazval, ale pak se kdesi v paměti - pokud mne tedy neklame, a protože paměť je věc ošidná, nejsem si 100% jist - objevilo, že to snad před pár lety opravdu Auhagen prodával jako "velké zauhlování" ?!

A k dotazu na využití - nakousl to už Radek, těžké díly, sklad, ... viděl bych to třeba jako expedici malé fabričky na tlakové nádoby, na jednoduché strojní díly (sestavy), zkrátka spíše kusová výroba, opačným směrem by mohla jít část materiálu. Určitě se dá na stavebničce vyřádit, přidělat třeba oplocený prostor, uložit tam nějaké výrobky, materiál, palety atd.
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2794
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Původní zauhlovaní TT - nové využití?

Příspěvekod hank » stř 28 zář, 2016 7:12 pm

Pár fabrik jsem přece jen prošel zevnitř, takže si dovolím jen podotknout, že takové uspořádání má smysl jedině tam, kde se má nakládat/vykládat vrchem, tj. do/z otevřených vozů nebo vozů se stahovací střechou. Těch druhých ovšem před r. 1989 bylo pomálu a používaly se spíš na jiné věci. Takže těžké kusy ano, ale ty, které se daly odvézt volně ložené nebo na paletách nebo v bednách, v otevřených nebo na plošinových vozech. Takže třeba ty tlakové nádoby: Napadá mě strojírna Ondřejovice u Mikulovic ve Slezsku - to nikdy nebyla velká fabrika a dělávala dost speciální věci pro chemický průmysl. V dobách předkontejnerových se v dřevěných bednách vozilo kdeco. Třeba části papírenských strojů, velká čerpadla, kompresory, vývěvy apod. Příklad - PAPCEL Litovel. Nebo věci pro energetiku - různé části kotlů, všelijaké výměníky tepla, velké armatury apod. Tohle dělával kdekdo, i docela malé fabriky. A pak ještě taky hutní materiál: Plechy, profily, dráty, trubky... Vzduchotechnická plechařina - ty věci ani nejsou tak těžké, zato bývají velké, třeba kusy vzduchotechnických potrubí. (Na nich bývá malá přidaná hodnota, takže by to taky mohla dělat kdejaká klempířská přidružená výroba JZD.) Taky by tam mohli vyrábět a/nebo opravovat velké stacionární dieselmotory nebo dieselagregáty nebo malé lokomotivy pro průmyslové, stavební nebo polní dráhy. Nebo velké kabelové cívky. Koneckonců by to mohla být fabrika, která se živí výrobou a prodejem prázdných dřevěných cívek do kabeloven. Každopádně vzhledem k pidirozměrům toho objektu to nebude žádná těžkotonážní výroba, což ovšem nevylučuje potřebu aspoň občas manipulovat velkými a těžkými kusy.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6099
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Původní zauhlovaní TT - nové využití?

Příspěvekod Kajinek11 » stř 28 zář, 2016 8:14 pm

Díky moc za příspěvky, to jsou cenné informace. Něco z toho teda vyberu podle dostupnosti právě těch nákladů. Hlavní přínos je, že právě existovali malé fabriky, kde by užili takovéhle pidi skladiště. To jsem rád,že to mám potvrzené. Mohu stavět dál :-) Jako díky pak přihodím snímek té budovy. ;-)
TT segmenty, DCC - DR5000 + 2x MM, IV. epocha.
Kajinek11
 
Příspěvky: 609
Registrován: stř 07 pro, 2011 11:12 pm
Bydliště: Rumburk


Zpět na Podklady ke stavbě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků