od hank » stř 28 zář, 2016 7:12 pm
Pár fabrik jsem přece jen prošel zevnitř, takže si dovolím jen podotknout, že takové uspořádání má smysl jedině tam, kde se má nakládat/vykládat vrchem, tj. do/z otevřených vozů nebo vozů se stahovací střechou. Těch druhých ovšem před r. 1989 bylo pomálu a používaly se spíš na jiné věci. Takže těžké kusy ano, ale ty, které se daly odvézt volně ložené nebo na paletách nebo v bednách, v otevřených nebo na plošinových vozech. Takže třeba ty tlakové nádoby: Napadá mě strojírna Ondřejovice u Mikulovic ve Slezsku - to nikdy nebyla velká fabrika a dělávala dost speciální věci pro chemický průmysl. V dobách předkontejnerových se v dřevěných bednách vozilo kdeco. Třeba části papírenských strojů, velká čerpadla, kompresory, vývěvy apod. Příklad - PAPCEL Litovel. Nebo věci pro energetiku - různé části kotlů, všelijaké výměníky tepla, velké armatury apod. Tohle dělával kdekdo, i docela malé fabriky. A pak ještě taky hutní materiál: Plechy, profily, dráty, trubky... Vzduchotechnická plechařina - ty věci ani nejsou tak těžké, zato bývají velké, třeba kusy vzduchotechnických potrubí. (Na nich bývá malá přidaná hodnota, takže by to taky mohla dělat kdejaká klempířská přidružená výroba JZD.) Taky by tam mohli vyrábět a/nebo opravovat velké stacionární dieselmotory nebo dieselagregáty nebo malé lokomotivy pro průmyslové, stavební nebo polní dráhy. Nebo velké kabelové cívky. Koneckonců by to mohla být fabrika, která se živí výrobou a prodejem prázdných dřevěných cívek do kabeloven. Každopádně vzhledem k pidirozměrům toho objektu to nebude žádná těžkotonážní výroba, což ovšem nevylučuje potřebu aspoň občas manipulovat velkými a těžkými kusy.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.