Stránka 4 z 5

Re: Překladiště dřeva v III. epoše

PříspěvekNapsal: úte 28 lis, 2017 1:52 pm
od hank
Už před půldruhým rokem (bože, jak ten čas letí... zastavte ho někdo na chvíli :roll: ) jsme tady probírali nakládku dříví. Dnes jsem náhodou - při hledání něčeho úplně jiného, jak už to tak bývá - narazil na blog britského modeláře Tima Halea, který část dětství po WW II strávil v Bavorsku (v kraji Oberfranken, který přímo hraničí s ašským výěžkem), kde jeho otec sloužil jako příslušník britské okupační armády. Není divu, že Tim modeluje vzpomínky na dětství... A na jeho blogu zde http://timhalesblog.blogspot.cz jsem kromě spousty jiných věcí stojících za pročtení (nebo aspoň prohlédnutí obrázků, pro ty kdo angličtinou nevládnou...) našel i dvě nádherné fotky z ruční nakládky dlouhého dříví. Tak se taky potěšte:

Rungen.jpg


capineri706.jpg

Re: Překladiště dřeva v III. epoše

PříspěvekNapsal: ned 10 pro, 2017 5:02 pm
od JanoH0e
Svojho času sme sa tiež bavili o mechanizmoch nakládky dreva. Jednoduché mechanizmy a pomôcky je vidieť na fotke č. 12 vo fotogalerii článku https://cestovani.idnes.cz/zanikle-trat ... -cesku_hig - Zaniklé tratě v Česku. Za kolejemi pod hladinou Lipna.

Re: Překladiště dřeva v III. epoše

PříspěvekNapsal: ned 07 led, 2018 6:24 pm
od hank
JanoH0e píše:Svojho času sme sa tiež bavili o mechanizmoch nakládky dreva. Jednoduché mechanizmy a pomôcky je vidieť na fotke č. 12 vo fotogalerii článku https://cestovani.idnes.cz/zanikle-trat ... -cesku_hig - Zaniklé tratě v Česku. Za kolejemi pod hladinou Lipna.


Přímý odkaz na tu fotku 8) :wink: :
https://1gr.cz/fotky/idnes/17/121/org/V ... 062520.jpg

Re: Překladiště dřeva v III. epoše

PříspěvekNapsal: ned 07 led, 2018 6:33 pm
od hank
Celá série dobrých fotek z labského břehu v Děčíně je tady:

http://www.deutschefotothek.de/ete?acti ... **&medium=

Jde o ruční vykládku dlouhého dříví z oplenových vagónů a vázání vorů.

Re: Překladiště dřeva v III. epoše

PříspěvekNapsal: stř 18 pro, 2019 4:26 pm
od prcek
Drobna zminka o nakladce dreva s par zabery. Pravda, jeste behem WWII "Hledání ztraceného času - V srdci Posázaví" https://youtu.be/Q2LyPqLGZtg?t=1006

Re: Překladiště dřeva v III. epoše

PříspěvekNapsal: čtv 19 pro, 2019 8:54 am
od jagg
Jeden díl "Hledání ..." je vlastně film ve filmu, kde původní film je film Plavali plavci z roku 1959, autor Zdeněk Kopáč, a tam je krásně vidět nakládka kulatiny na vlečku pomocí lan a motorického navijáku, je to v čase 8:45.

Re: Překladiště dřeva v III. epoše a IV. Epoše

PříspěvekNapsal: sob 05 lis, 2022 12:46 pm
od Kajinek11
Po prostudovani tohoto a jeste jiného vlákna jsem došel k názoru, že asi v 80tych letech se všechno dřevo nakládalo v lesních skladkach, což byly asi zpravidla rozlohou velké podniky, potažmo velké vlecky s jeřáby, že?

Nakládání již řezaného dřeva ve stanicích na volných skladkach z vozů s HD přímo na vagony (jak je to dnes) je asi holý nesmysl, že?

To je ovšem smutné, nevím kde dřevo tedy budu modelove nakládat :-(

Re: Překladiště dřeva v III. epoše a IV. Epoše

PříspěvekNapsal: sob 05 lis, 2022 5:50 pm
od prcek
Kajinek11 píše:Po prostudovani tohoto a jeste jiného vlákna jsem došel k názoru, že asi v 80tych letech se všechno dřevo nakládalo v lesních skladkach, což byly asi zpravidla rozlohou velké podniky, potažmo velké vlecky s jeřáby, že?

Nakládání již řezaného dřeva ve stanicích na volných skladkach z vozů s HD přímo na vagony (jak je to dnes) je asi holý nesmysl, že?

To je ovšem smutné, nevím kde dřevo tedy budu modelove nakládat :-(


Nevybavuju si přesně, ale asi záleží kdy v 80. Pamatuju T815 s oplenovým návěsem (skoro bych řekl jen oplen 2 kola a nějaká spojovací tyč a oplen na náklaďáku. S těmi opleny jezdily i V3S. Skoro bych řekl, že ty hyraulické ruky měly. Vybavuje se mi nějaký vehikl se sedátkem nad kabinou.

Edit: model tady https://betexa-magazin.cz/oplenovy-leso ... -graphica/
Ale bez ruky. Možná si to pletu s nějakým extra nakladačem.

Re: Překladiště dřeva v III. epoše

PříspěvekNapsal: sob 05 lis, 2022 6:59 pm
od Ivan
Pan Štěpnička (ttauta.cz) dělá něklik modelů oplenů , věřím, že dle předlohy.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Re: Překladiště dřeva v III. epoše

PříspěvekNapsal: sob 05 lis, 2022 8:14 pm
od prcek
Já si jen myslím, že nakládka neprobíhala přímo auto->vagon, ale, že se to z aut vršilo na hromady a pak nakládalo na železnici něčím jiným.
hank61 má nakladač, nevím, jestli má dostatečnou nosnost na 8 metrové klády, nebo kolik se na oplen vejde.
https://hankovystranky.eu/2019/03/14/ko ... dka-dreva/

edit: SDV dělá (dělalo) i tu V3S https://www.sdvmodel.cz/produkt/praga-v3s-ots-187-2/

Re: Překladiště dřeva v III. epoše

PříspěvekNapsal: sob 05 lis, 2022 9:15 pm
od Kajinek11
Ono kluci nejde o to, čím to nakládat na vagóny, to technika by se našla. Hank (pamětník) sem dal 150 stránkovou práci o celém lesním hospodářství mezi lety 45 -58. Jenže nejde o tom čím, ale kde... A to právě vypadá, že jezakopaný pes. Že to nepůjde ošvindlovat nějakou krátkou vlečkou, nebo dokonce volnou skládkou :-( Hank co má (ten s kolejištěm) má podle mně trochu nereál..

Re: Překladiště dřeva v III. epoše

PříspěvekNapsal: ned 06 lis, 2022 6:39 am
od hank
Kajinek11 píše:Že to nepůjde ošvindlovat nějakou krátkou vlečkou, nebo dokonce volnou skládkou


Já dost dobře nerozumím, na co se ptáš. Takových nakládkových míst bývaly a dodnes jich určitě jsou stovky. (K přesnému číslu se teď nedokážu dostat, ale v r. 2019 ČD Cargo uvádí 949 tarifních bodů pro nakládku celkem. Dřív jich tedy určitě byly řádově tisíce, ale dráha se jejich počet snažila snižovat už zhruba od konce 60. let. Počet tarifních bodů s tzv. zvláštními přepravními podmínkami, které se týkají hlavně - i když ne jenom - nakládky dříví, je aktuálně pode údajů ČDC cca 300. Jejich seznam je zde: https://www.cdcargo.cz/documents/10179/ ... b6f49bee17. Takže konkrétních přkladů je dost a řada z těch míst je v provozu už desítky let, takže se dají dohledat i staré fotky apod.) Jak se tam dříví dostávalo a čím se na nich nakládalo, o tom je v tomto vlákně informací - řekl bych - víc než dost. A leccos se tu dozvíš i o vykládkových místech, i když to už je spíš otázka pro specialisty.

Re: Překladiště dřeva v III. epoše

PříspěvekNapsal: ned 06 lis, 2022 6:55 am
od Jirka Černý
Fortschritt T 174-2 unese 2.5 tuny což je na nakládku naprosto dostačující. Pozor aby sedl do epochy protože se vyráběl od 1972. Předešlá varianta T 174-1 výroba od 1965 se liší mimo jiné absencí hydraulických podpěr na podvozku což je asi nejsnáze rozpoznatelný znak. Teď jsem to trochu studoval protože ho chci koupit.

Re: Překladiště dřeva v III. epoše

PříspěvekNapsal: ned 06 lis, 2022 8:46 am
od prcek
Koukám, že bych občas mohl kouknout do vlákna zpětně...

Jestli se ptáš na nakládku dřeva v 80. Tak si dovolím tvrdit, že v druhé polovině bylo v Salavicích místo nakládky. Vozilo se to tam zmiňovanými opleny a nakládalo na vozy Res (Nas). Jak jsem psal, jsem přesvědčen, že to neprobíhalo přímo a nějaká meziskládka tam byla.

https://mapy.cz/s/lemasuzeku na mapách z roku 2003 to ještě je, na historických z roku 1975 to vypadá, že tam bylo nějaké skladiště.

Jestli papírováni probíhalo na místě, nebo třeba v Kostelci netuším.

Re: Překladiště dřeva v III. epoše

PříspěvekNapsal: ned 06 lis, 2022 9:25 am
od hank
prcek píše:Koukám, že bych občas mohl kouknout do vlákna zpětně...

Jestli se ptáš na nakládku dřeva v 80. Tak si dovolím tvrdit, že v druhé polovině bylo v Salavicích místo nakládky. Vozilo se to tam zmiňovanými opleny a nakládalo na vozy Res (Nas). Jak jsem psal, jsem přesvědčen, že to neprobíhalo přímo a nějaká meziskládka tam byla.

https://mapy.cz/s/lemasuzeku na mapách z roku 2003 to ještě je, na historických z roku 1975 to vypadá, že tam bylo nějaké skladiště.

Jestli papírováni probíhalo na místě, nebo třeba v Kostelci netuším.


No, a už sis odpověděl sám. V 80. letech určitě nějaké dříví na rampě a/nebo na place složené bylo - když ne přímo v Salavicích, tak na podobném nákladišti určitě jo. Skladiště se bourají už desítky let, ale za masové se to bourání dá označit až řekněme po r. 1992. A jestli se dělaly papíry na místě nebo v sousední staníci, na tom snad v modelu zase až tak nezáleží.