Překladiště dřeva v III. epoše

Skutečná železnice, odkazy na fotografie, zajimavá místa, setkání apod.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Překladiště dřeva v III. epoše

Příspěvekod Kajinek11 » ned 06 lis, 2022 7:02 pm

hank píše:
prcek píše:Koukám, že bych občas mohl kouknout do vlákna zpětně...

Jestli se ptáš na nakládku dřeva v 80. Tak si dovolím tvrdit, že v druhé polovině bylo v Salavicích místo nakládky. Vozilo se to tam zmiňovanými opleny a nakládalo na vozy Res (Nas). Jak jsem psal, jsem přesvědčen, že to neprobíhalo přímo a nějaká meziskládka tam byla.

https://mapy.cz/s/lemasuzeku na mapách z roku 2003 to ještě je, na historických z roku 1975 to vypadá, že tam bylo nějaké skladiště.

Jestli papírováni probíhalo na místě, nebo třeba v Kostelci netuším.


No, a už sis odpověděl sám. V 80. letech určitě nějaké dříví na rampě a/nebo na place složené bylo - když ne přímo v Salavicích, tak na podobném nákladišti určitě jo. Skladiště se bourají už desítky let, ale za masové se to bourání dá označit až řekněme po r. 1992. A jestli se dělaly papíry na místě nebo v sousední staníci, na tom snad v modelu zase až tak nezáleží.



Mé vyjadřovací vlastnosti jsou asi dost chabé, když jste vlastně nepochopili na co se ptám.. zkusím to ještě jednou... nejříve výčet pojmů:

Volná skládka ve stanici = je to prostor prakticky v každé stanici kde se dá vykládat, nakládat z aut na vozy. Někdy je to místo opatřeno rampou, někdy ne. Dnes se na takových místech nakádá dřevo hydraulickou rukou přímo z aut.

Skladiště dřeva = lesní závod - oplocený rozsáhlý pozemek Lesního závodu s.p. do kterého zaúsťuje vlečka a je tam speciální nakldádací technika

bavíme se o letech 1976- 1984

Tak a nyní otázku. Vlečku do stárního podníku nechci modelovat. Moc kolejí, moc techniky a moc zabraného místa. Jen potřebuju někde nakládat krácené dřevo 3m do EASu. Mohu ho nakládat hydraulickou rukou mezi lety 1976 - 1984 z aut přímo do vozů na té volné skládce? (vlastně obdoba toho jak se to dělá dnes)...

Pokud ne, tak kdyby někdo uměl doporučit historický co nejjednodužší (na modelování) způsob jak a kde to tam dostat. Pořád mezi lety 1976-1984. Děkuji moc za popisy, či fotky.

PS: Hanku, kde si našel ortho mapu z rolu 1975?
TT segmenty, DCC - DR5000 + 2x MM, IV. epocha.
Kajinek11
 
Příspěvky: 609
Registrován: stř 07 pro, 2011 11:12 pm
Bydliště: Rumburk

Re: Překladiště dřeva v III. epoše

Příspěvekod prcek » ned 06 lis, 2022 7:31 pm

Kajinek11 píše:
hank píše:
prcek píše:Koukám, že bych občas mohl kouknout do vlákna zpětně...

Jestli se ptáš na nakládku dřeva v 80. Tak si dovolím tvrdit, že v druhé polovině bylo v Salavicích místo nakládky. Vozilo se to tam zmiňovanými opleny a nakládalo na vozy Res (Nas). Jak jsem psal, jsem přesvědčen, že to neprobíhalo přímo a nějaká meziskládka tam byla.

https://mapy.cz/s/lemasuzeku na mapách z roku 2003 to ještě je, na historických z roku 1975 to vypadá, že tam bylo nějaké skladiště.

Jestli papírováni probíhalo na místě, nebo třeba v Kostelci netuším.


No, a už sis odpověděl sám. V 80. letech určitě nějaké dříví na rampě a/nebo na place složené bylo - když ne přímo v Salavicích, tak na podobném nákladišti určitě jo. Skladiště se bourají už desítky let, ale za masové se to bourání dá označit až řekněme po r. 1992. A jestli se dělaly papíry na místě nebo v sousední staníci, na tom snad v modelu zase až tak nezáleží.



Mé vyjadřovací vlastnosti jsou asi dost chabé, když jste vlastně nepochopili na co se ptám.. zkusím to ještě jednou... nejříve výčet pojmů:

Volná skládka ve stanici = je to prostor prakticky v každé stanici kde se dá vykládat, nakládat z aut na vozy. Někdy je to místo opatřeno rampou, někdy ne. Dnes se na takových místech nakádá dřevo hydraulickou rukou přímo z aut.

Skladiště dřeva = lesní závod - oplocený rozsáhlý pozemek Lesního závodu s.p. do kterého zaúsťuje vlečka a je tam speciální nakldádací technika

bavíme se o letech 1976- 1984

Tak a nyní otázku. Vlečku do stárního podníku nechci modelovat. Moc kolejí, moc techniky a moc zabraného místa. Jen potřebuju někde nakládat krácené dřevo 3m do EASu. Mohu ho nakládat hydraulickou rukou mezi lety 1976 - 1984 z aut přímo do vozů na té volné skládce? (vlastně obdoba toho jak se to dělá dnes)...

Pokud ne, tak kdyby někdo uměl doporučit historický co nejjednodužší (na modelování) způsob jak a kde to tam dostat. Pořád mezi lety 1976-1984. Děkuji moc za popisy, či fotky.

PS: Hanku, kde si našel ortho mapu z rolu 1975?


Nejsem hank, ale já tady: http://lms.cuzk.cz/lms/
--
Všechno je snadné, než to zkusíš sám.
prcek
 
Příspěvky: 507
Registrován: ned 05 dub, 2009 11:36 am
Bydliště: kousek jižně od Brna

Re: Překladiště dřeva v III. epoše

Příspěvekod hank » ned 06 lis, 2022 8:33 pm

Kajinek11 píše: Skladiště dřeva = lesní závod - oplocený rozsáhlý pozemek Lesního závodu s.p. do kterého zaúsťuje vlečka a je tam speciální nakládací technika


Máš nějaké příklady? Já teď nějak zrovna ne... I když se něco jmenuje "vlečka lesního závodu", je to v 99% případů jedna manipulační kolej ve stanici. Lesní závod není barák, ale organizační jednotka. Lesní závod může nakládat i na pronajaté ploše u VNVK. Může mít u stanice třeba i kráticí linku, ale pořád mu na to stačí jediná kolej.

Kajinek11 píše: Tak a nyní otázku. Vlečku do stárního podníku nechci modelovat. Moc kolejí, moc techniky a moc zabraného místa. Jen potřebuju někde nakládat krácené dřevo 3m do EASu. Mohu ho nakládat hydraulickou rukou mezi lety 1976 - 1984 z aut přímo do vozů na té volné skládce? (vlastně obdoba toho jak se to dělá dnes)...


Ano, když ta technika bude odpovídat době.

A pořád tvrdím, že i ta "vlečka do státního podniku" může být jeden šturc v dopravně D3 na lokálce.

Tady jsou lepší odborníci na lesy a nechci jim do toho moc kecat, ale i ty sklady lesních závodů je nutno rozlišovat podle účelu a na tom bude záviset i používaná technika.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6105
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Překladiště dřeva v III. epoše

Příspěvekod hank » ned 06 lis, 2022 8:52 pm

hank píše:Ano, když ta technika bude odpovídat době.


Tzn. vozidlo T 148 + oplenový přívěs DAV-7 + manipulátor HIAB 670 na krátké nebo HIAB 970 na dlouhé dříví. Předtím jen oplenové přívěsy s navijáky, nejčastěji na vozidlech P V3S. T 148 se začaly vyrábět v r. 1972, ale navijáky se používaly ještě i potom.

Dobrý podklad pro vysvětlení základních pojmů jsou různé diplomové práce, třeba tato:
https://dspace.cvut.cz/bitstream/handle ... sAllowed=y
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6105
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Překladiště dřeva v III. epoše

Příspěvekod Kajinek11 » pon 07 lis, 2022 2:00 pm

prcek píše:Nejsem hank, ale já tady: http://lms.cuzk.cz/lms/



Jak si přišel na to že je z roku 1975. Tuto mapu znám, ale to je mix 50-tých - 60-tých let, ne?
TT segmenty, DCC - DR5000 + 2x MM, IV. epocha.
Kajinek11
 
Příspěvky: 609
Registrován: stř 07 pro, 2011 11:12 pm
Bydliště: Rumburk

Re: Překladiště dřeva v III. epoše

Příspěvekod Zlámalík » pon 07 lis, 2022 5:47 pm

Když kliknete do mapy, ukáže se vám seznam dostupných ortofoto snímků dané lokality dle letopočtu. Píšou tam Klikni do mapy - zkuste to :D
Snímek obrazovky 2022-11-07 184412.jpg
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 1820
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

Re: Překladiště dřeva v III. epoše

Příspěvekod Bw_Ig » pon 27 úno, 2023 6:13 pm

I když to je z jiné epochy, časové osy, tématicky je to správně. Není to překladiště z plochy na vagón, ale z vagónu na plochu a do řeky.
Také je to tématicky k oplenovým vozům ČSD.
Prostřední Žleb, překladiště přístavu - vorový přístav, vykládka kulatiny, rok 1939, tedy nápisy okolo jsou německy, ale vůz oplenový již nese přepsaný označovaní nápis BMB - ČMD, na oplenu ještě ČSD.
Nalezeno na Deutschen Fotothek, kde je uvedena ale špatná časová osa.
Tetschen-Decin_ProstredniZleb_prekladiste-drevo_1939_df_hauptkatalog_0074462.jpg

Tetschen-Decin_prostredniZleb_prekladiste-drevo_1939_df_hauptkatalog_0074460.jpg

Tetschen-Decin_prostredniZleb_prekladiste-drevo_1938_df_hauptkatalog_0074459.jpg
Bw_Ig
 
Příspěvky: 213
Registrován: pát 01 led, 2016 6:10 pm

Předchozí

Zpět na Podklady ke stavbě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků