Stránka 21 z 50

Re: Otázky z železniční historie ČSD

PříspěvekNapsal: pát 09 zář, 2016 5:56 pm
od Petr S.
Ahoj Venco ,
s tím návěstidlem je to jako z Hrabovou . Vymyslíš si koncovou stanici , postavíš před ní trojramenné návěstidlo s pevným žlutým ramenem a bude to tak . A je to ! Tvoji Pat a Mat .

Re: Otázky z železniční historie ČSD

PříspěvekNapsal: sob 10 zář, 2016 2:32 am
od Morris Zapp
Jenom pánové termitologická vsuvka: to mechanické návěstidlo, o kterém je tu řeč, je dvouramenné s přídavným žlutým ramenem. Trojramenné je něco jiného: má všechna tři ramena červená. Chápu, že z dnešního pohledu už se to jeví jako nesmysl, to takhle rozdělovat a označovat, ale jsme tady samí železniční modeláři a řada z nás brousí i do starších epoch, takže v tomhle oboru je směrová návěstní soustava pořád živá a v plné síle.

Vaclav86cz píše:Pokud začneme řešit pravopis tak došli argumenty...
Jenom připomínám, že já si nezačal. Ale ok, pokračujme konstruktivně: máš pravdu, že se v současnosti jako mor rozšířilo návěstění Výstrahy na vjezdových návěstidlech v případech koncových stanic bez cestových návěstidel a šíří se to dál na vjezdová návěstidla nácestných stanic bez odjezdových návěstidel. Je to sice děs, ale pokud někdo staví stanici a situuje ji do epochy VI, tak ať si to tak udělá - bude to mít modelově správně (akorát teda nechápu, co může někoho modelářsky lákat na současnosti :wink: ). Ale znovu připomínám, že tohle vlákno má nadpis o historii.

Petr S. píše:Ahoj Venco ,
s tím návěstidlem je to jako z Hrabovou . Vymyslíš si koncovou stanici , postavíš před ní trojramenné návěstidlo s pevným žlutým ramenem a bude to tak . A je to ! Tvoji Pat a Mat .
Ano, každý modelář má nezadatelné právo si do své stanice dát co on chce a nedbat rad jiných. Akorát by to pak ale neměl moc ukazovat odborné veřejnosti :lol:

Re: Otázky z železniční historie ČSD

PříspěvekNapsal: sob 10 zář, 2016 6:14 am
od mlha
má odborná veřejnost vždy pravdu? a termit je mravenec :D

Re: Otázky z železniční historie ČSD

PříspěvekNapsal: sob 10 zář, 2016 7:01 am
od mnitka
Předvěsti odjezdových návěstidel nebývaly ničím neobvyklým.

Re: Otázky z železniční historie ČSD

PříspěvekNapsal: sob 10 zář, 2016 8:56 am
od Petr S.
Klobouk dolů , to je HODNĚ zajímavé .

Re: Otázky z železniční historie ČSD

PříspěvekNapsal: sob 10 zář, 2016 2:22 pm
od Vaclav86cz
Už mlčím...
Z jaké doby je to plánek?

Re: Otázky z železniční historie ČSD

PříspěvekNapsal: sob 10 zář, 2016 2:58 pm
od Vaclav86cz
Morris Zapp píše:máš pravdu, že se v současnosti jako mor rozšířilo návěstění Výstrahy na vjezdových návěstidlech v případech koncových stanic bez cestových návěstidel a šíří se to dál na vjezdová návěstidla nácestných stanic bez odjezdových návěstidel. Je to sice děs, ale pokud někdo staví stanici a situuje ji do epochy VI, tak ať si to tak udělá - bude to mít modelově správně (akorát teda nechápu, co může někoho modelářsky lákat na současnosti :wink: ). Ale znovu připomínám, že tohle vlákno má nadpis o historii.

No ono ve skutečnosti opak je pravdou, protože pokud trať končí v koncových stanicích, tak by se správně měla návěstit výstraha (u mechanických je to trochu problém, ale od těch se teď odprosťmě). Navíc pokud by takto byly všechny koncové stanice a stanice bez odjezdových návěstidel, tak můžeš v předpisu s naprostým klidem napsat, že Výstraha na vjezdovém návěstidle předvěstí sůj či konec vlakové cesty bez žádných dalších vyjímek pro stanice bez odjezďáku, či koncové nebo já nevím co ještě. V tomto případě je to ku prospěchu jednoznačného návěštění a zjednodušení předpisu. A vyměnit clonku v návěstidlu sice něco stojí, ale zase za cenu zjednodušení předpisů to má význam, než budovat nová návěstidla, či předělávat zab.zař. danách stanic.
Když jsme u těch kolejišť s tématikou VI, nebo V epochy, tak by jsi se divil, kolik jich je a kolik lidí chce dělat současnost. Protože ony ty modely a podklady jsou daleko lépe dostupné, než když si řekneš, že chceš dělat kolejiště z dob 1. rebubliky. Ostatně já jsem se svojí prací podílel na několika kolejištích, které dokonce mají za požadavek, aby byly stále aktuální vzhledem k zabezpečovačce...
Na jednu stranu máš pravdu, že nadpis hlásá debatu o historii ČSD, ale jak jsem jednou napsal, tak elektromechanika se ovládá stejně jako za dob z první republiky a je stále docela dost stanic, kde zabezpečení probíha tzv. klíčovým průmyslem... A ostatně kdybych napsal, že budu Dělat stanici Dřísy v době sametové revoluce, tak mě nikdo nemůže říct půl slova, když tu stanici budu ovládat přes PC (zab.zař. AŽD 88)...
Já bych s naprostým klidem řekl, že jako mor se rozšiřují úplně jiné blbosti, než to co jsi napsal ty (perony typu přistávací plocha pro letadlo s frekvencí 5 lidí na vlak, a jiné)...

Morris Zapp píše:
Petr S. píše:Ahoj Venco ,
s tím návěstidlem je to jako z Hrabovou . Vymyslíš si koncovou stanici , postavíš před ní trojramenné návěstidlo s pevným žlutým ramenem a bude to tak . A je to ! Tvoji Pat a Mat .
Ano, každý modelář má nezadatelné právo si do své stanice dát co on chce a nedbat rad jiných. Akorát by to pak ale neměl moc ukazovat odborné veřejnosti :lol:

Většina odborné veřejnosti z modulů dolu panu Uhlobarona chčije magi v kostkách ve velkém...

Re: Otázky z železniční historie ČSD

PříspěvekNapsal: sob 10 zář, 2016 6:00 pm
od mnitka
Vaclav86cz píše:Už mlčím...
Z jaké doby je to plánek?


Plánek je z roku 1937. Předpokládám, že je to stav po zdvojkejnení trati Brno - Břeclav který přetrval do elektrizace nebo zbudování reléovky v osmdesátých letech.

Re: Otázky z železniční historie ČSD

PříspěvekNapsal: sob 10 zář, 2016 6:32 pm
od mnitka
Napadlo mě na problém návěštění výstrahy na vjezdovém mechanickém návěstidle kouknout z jiné strany. Kolik bývalo přípojných stanic do kterých se dalo vjet z lokálky jen na "místní nádraží" ? Jak to bývalo řešeno tam?
A napadl mě příklad z mého okolí, ne sice s "místním nádražím" ale podobný. Jsou to Nemotice vjezd od Koryčan. Stanicí nebylo možné od Koryčan projet a přitom vjezdové návěstidlo mělo žluté rameno, vlaková cesta končila ve šturcu nebo u hrotů jazyků výhybky (to nevím).

Obrázek

Re: Otázky z železniční historie ČSD

PříspěvekNapsal: ned 11 zář, 2016 10:35 am
od tomkanka
Vaclav86cz píše: ... protože pokud trať končí v koncových stanicích, tak by se správně měla návěstit výstraha ...

Nic ve zlém, ale stále nechápu proč z toho děláš takovou vědu. Je to naprosto jednoduché a logické. Pokud vlaková cesta končí u návěstidla s návěstí "Stůj!, tak na předchozím návěstidle ta "Výstraha" svítit MUSÍ. Pokud bude vlaková cesta končit u navěsti "Konec vlakové cesty", není co předvěstit a k povolení vjezdu stačí "Volno". Tečka

Re: Otázky z železniční historie ČSD

PříspěvekNapsal: ned 11 zář, 2016 8:06 pm
od Petr S.
Václave , ANO .
V éře mechanických návěstidel bylo mechanických návěstidel s pevným nebo pohyblivým žlutým ramenem hodně . A byla to návěstidla i jen jednoramenná viz - Svět železnice 59 , str. 22 staré nádraží v Prunéřově .
Zřejmě analogická situace k Nemoticím byla v Plzni - Valcha . Vjezdové návěstidlo z vlečky - Uhelné sklady , skládka Škoda - bylo jednoramenné s pevným žlutým ramenem , traťová rychlost 40 km/h . Vjíždělo se na 4. kolej , vlaková cesta končila u námezníku . Na 2. to nešlo , 6. byla manipulační .
Takže vjezdové návěstidlo do koncové stanice bez obav mechanické , jednoramenné s pevným žlutým ramenem s omezením rychlost na 40 km/h

Pro Tomkanku : z tvého odůvodnění bych vycítil , že znáš současný předpis D1 , i když se už nejmenuje D1 ale něco o provozování železniční dopravy . ALE - v dobách třetí i čtvrté epochy ( cca 1970 - 1990 ) to skutečně byla Dé jednička , ale byla jiná , rozdíly byly nejen pojmenování návěstí , ale i v návěstění . Platila jiná schémata návěstění . Proto asi nechápeš , proč návěstit výstrahu , když není další návěstidlo s návěstí stůj .
Od svých začátků v roce 1975 jsem zažil 3 , s opravami možná 6 až 7 variant tohoto předpisu . Kupodivu ty nejstarší si stále pamatuji , a tak chápu Vaška a taky jeho chuť mít na vjezdu do koncového nádraží ŽLUTÉ RAMENO .
Zdraví Petr S.

Re: Otázky z železniční historie ČSD

PříspěvekNapsal: pon 12 zář, 2016 9:29 am
od tomkanka
:) Zanechám zde diskuse, která se původně týkala použití dvouramenného návěstidla se žlutým ramenem jako vjezdového do koncové stanice. Co se týká návěštení, myslím si že o něm něco vím, ať už jde o jakoukoliv epochu a to jednak z důvodu mého zájmu, i praxe z provozu. První zkoušky z předpisu jsem dělal v roce 1986, a to z toho, který platil od roku 1962. Následovaly další v roce cca 1990, 1995 až po současný, který se jmenuje SŽDC D1 - Dopravní a návěstní předpis. A co se týká schémat návěstění, vždy platilo že Výstraha upozorňuje na návěst Stůj na následujícím návěstidle. Ale o to nejde. Jinak: Vím o mnoha případech, kdy vjezdové návěstidlo koncové stanice bylo jednoramenné a tudíž návěstilo pouze Stůj a Volno. Např. Dobříš, Dolní Kralovice, Slavonice, atd. Mohl by mi někdo uvést konkrétní případ koncové stanice, kde mělo vjezdové návěstidlo ještě žluté rameno?

Re: Otázky z železniční historie ČSD

PříspěvekNapsal: pon 12 zář, 2016 1:44 pm
od Petr S.
Ano , je to model koncové stanice , který nosí v hlavě Vašek . :lol:

Víš Tomkanko , když polemika sklouzne do roviny " dokaž mi " , tak už je to pro právníky a ne pro modeláře . Zvítězil jsi , neznám žádnou takovou stanici neznám .
Ale zároveň bych si dovolil upozornit , že do mojí hlavy nevidíš . A to je dobře , protože tam bys viděl VĚCI .
Zdraví Petr S.

Re: Otázky z železniční historie ČSD

PříspěvekNapsal: pon 12 zář, 2016 2:54 pm
od Vaclav86cz
Je to marné... Já to věděl... Tak třeba příště...

Petře? to by mě teda zajímalo co pěkného tvá hlava skrývá. Samozřejmě pro rejpaly krom šedé kůry mozkové i to co se honí v těch různých skulinkách...

Re: Otázky z železniční historie ČSD

PříspěvekNapsal: pon 12 zář, 2016 3:42 pm
od Petr S.
Stěna oprámu , K600 , odklizovačky s elháčkama , možná i splítka 1435+900 a krutwigy z ČKD , Velebudická výsypka , překladiště Čepirohy , trojnásobná penze , kouzelný proutek a skříňové Iveco , abych to všechno převezl .
M.Č. by šel do vývrtky , protože celý layout by jen vozil uhlí z Hrabové .
Už ne . Volná skládka a 30 000 nabarvených dlažebních kostek byl asi můj poslední vrcholný výkon .
Zdarec , Petr