Re: Papírenské vlečky
Napsal: stř 19 lis, 2014 8:59 pm
Petře: Ve tvém podání a v rozsahu jakém je uhelný důl, tak by se dalo očekávat, že by papírna byla minimálně v rozsahu Větřní a nebo Loučovice...
Když jsem se kdysi rozhodoval, co udělat za téma v železniční modelařině, tak jsem hledal témata, které mě osobně zajímají. Postupným vývojem a vystřízlivěním z realizace různých nápadů (kterými nechci zatěžovat, i když některé jsou opravdu zajímavé) jsem dospěl k tomu, že bych chtěl zpracovat něco z tratí, které mám nejraději. Jsou to 2 tratě v této republice. Brno - Tišnov - Nové Město na Moravě - Žďár nad Sázavou a Brno - Třebíč - Jihlava. Obě tyto tratě mají nespočet zajímavých témat ať už z minulosti a nebo ze současnosti (téma Vlečky, které se v posledních příspěvcích motá kolem brněnských vleček je toho trochu důkazem). A právě ze staré Tišnovky, jak se říká úseku za Tišnovem směrem Nedvědice, mě vždy utkvěli v hlavě dvě místa. Tehdy pro mě neznámá továrna (Papírna kartonážka) na Prudké a průjezd pod Pernštejnem. A tak když jsem sehnal 2 H0 moduly, tak jedno z prvních co jsem vyzkoušel bylo, jak by tam šla napasovat právě nákladiště na Prudké (Délka 1200mm a použití vyhybek Tillig EW3). Ani snad nemusím popisovat tu radost,když jsem zjistil, že to vyjde a že to půjde udělat skoro podle předlohy...
Pak začala ta horší část (kromě stavby) a to sehnat co se teda vlastně na takovou papírnu vozilo. Najednou jsem zjistil, že mé informace o výrobě papíru jsou naprosto nedostačující. A proto začalo hledaní na internetu, ptaní se kolegů v práci (naštěstí pár lidí co jezdilo obsluhovat prudkou ještě žije a byly velice sdílní s informacemi), ptaní se kolegů modelářů (Děkuji Petrovy za taktéž zajímavé a docela vyčerpávající informace) a prostě čekání na náhodu...
A náhoda se objevila ve formě hanka, kterému ještě jednou děkuji za zde podávané informace a za ochotu a sdílnost. A za trpělivost s vysvětlováním různých faktů co zná ze své praxe. Kéž by byly takový všichni modeláři a kéž by jim na jejich zvídavé otázky všichni odpovídali tak ochotně jako hank.
Myslím , že jednou budu muset hanka navštívit (samozřejmě pokud bude chtít) a probrat s ním, jak to teda na té Prudké mohlo reálně vypadal a jak tam zakomponovat tu úzkou...
Když jsem se kdysi rozhodoval, co udělat za téma v železniční modelařině, tak jsem hledal témata, které mě osobně zajímají. Postupným vývojem a vystřízlivěním z realizace různých nápadů (kterými nechci zatěžovat, i když některé jsou opravdu zajímavé) jsem dospěl k tomu, že bych chtěl zpracovat něco z tratí, které mám nejraději. Jsou to 2 tratě v této republice. Brno - Tišnov - Nové Město na Moravě - Žďár nad Sázavou a Brno - Třebíč - Jihlava. Obě tyto tratě mají nespočet zajímavých témat ať už z minulosti a nebo ze současnosti (téma Vlečky, které se v posledních příspěvcích motá kolem brněnských vleček je toho trochu důkazem). A právě ze staré Tišnovky, jak se říká úseku za Tišnovem směrem Nedvědice, mě vždy utkvěli v hlavě dvě místa. Tehdy pro mě neznámá továrna (Papírna kartonážka) na Prudké a průjezd pod Pernštejnem. A tak když jsem sehnal 2 H0 moduly, tak jedno z prvních co jsem vyzkoušel bylo, jak by tam šla napasovat právě nákladiště na Prudké (Délka 1200mm a použití vyhybek Tillig EW3). Ani snad nemusím popisovat tu radost,když jsem zjistil, že to vyjde a že to půjde udělat skoro podle předlohy...
Pak začala ta horší část (kromě stavby) a to sehnat co se teda vlastně na takovou papírnu vozilo. Najednou jsem zjistil, že mé informace o výrobě papíru jsou naprosto nedostačující. A proto začalo hledaní na internetu, ptaní se kolegů v práci (naštěstí pár lidí co jezdilo obsluhovat prudkou ještě žije a byly velice sdílní s informacemi), ptaní se kolegů modelářů (Děkuji Petrovy za taktéž zajímavé a docela vyčerpávající informace) a prostě čekání na náhodu...
A náhoda se objevila ve formě hanka, kterému ještě jednou děkuji za zde podávané informace a za ochotu a sdílnost. A za trpělivost s vysvětlováním různých faktů co zná ze své praxe. Kéž by byly takový všichni modeláři a kéž by jim na jejich zvídavé otázky všichni odpovídali tak ochotně jako hank.
Myslím , že jednou budu muset hanka navštívit (samozřejmě pokud bude chtít) a probrat s ním, jak to teda na té Prudké mohlo reálně vypadal a jak tam zakomponovat tu úzkou...