Stránka 2 z 3

Re: Stanice Pražského Semmeringu (diskuze)

PříspěvekNapsal: sob 17 zář, 2016 7:38 pm
od robot
Zelená na vjezdovém návěstidle od Hlubočep mohla fungovat, pokud byl postaven průjezd po šesté koleji na Vyšehrad. Ohledně indikátorů si nejsem jistý, jestli tam spíše nesvítilo R - Radotín a H ( Hc ) - Hlubočepy. :)

Re: Stanice Pražského Semmeringu (diskuze)

PříspěvekNapsal: sob 17 zář, 2016 9:03 pm
od sidlo
Pokud je na odjezdovém zhlaví postavená cesta do odbočky, tak na vjezdu se nemůže návěstit volno.

Re: Stanice Pražského Semmeringu (diskuze)

PříspěvekNapsal: sob 17 zář, 2016 10:07 pm
od robot
To máš pravdu, jen se vloudila chybička. Na vjezdu bude volno a očekávejte 40km/hod. :wink:

Re: Stanice Pražského Semmeringu (diskuze)

PříspěvekNapsal: ned 18 zář, 2016 7:18 am
od sidlo
Smíchov, jako jedna z mála stanic u nás má vložená návěstidla, nemá rychlostní návěstní soustavu.
Na vjezdu "očekávej 40" nikdy svítit nebude.

Re: Stanice Pražského Semmeringu (diskuze)

PříspěvekNapsal: ned 18 zář, 2016 7:41 am
od robot
Bohužel musím trochu oponovat. Smíchov je docela specifická stanice. Co platí pro radotínské zhlaví, tak nemusí platit pro vyšehradské.Když pojedeš z Vyšehradu na Smíchov do sudé, nebo liché kolejové skupiny, tak na vjezdovém návěstidle budou dvě žluté.To platí i při jízdě na Buštěhrad.Tak předpokládám, že to platí i opačně.Jinak vložená návěstidla jsou jen na radotínském zhlaví. :)

Re: Stanice Pražského Semmeringu (diskuze)

PříspěvekNapsal: ned 18 zář, 2016 8:26 am
od sidlo
Dvě žluté na vjezdu neznamená, že ve stanici je rychlostní návěsní soustava.
Vložená návěstidla jsou ve stanici v obou směrech.
V obou směrech se na vjezdu může návěstit volno pouze v případě průjezdu stanicí bez odbočky při současně postaveném odjezdovém návěstidle na volno. To je z Vyšehradu na Radotín po 2. koleji a opačně po 1. koleji.
Nikdy se na žádném vjezdovém návěstidle (na Smíchově) nebude návěstit "očekávej 40".

Re: Stanice Pražského Semmeringu (diskuze)

PříspěvekNapsal: ned 18 zář, 2016 1:43 pm
od kecu.p
robot píše:To máš pravdu, jen se vloudila chybička. Na vjezdu bude volno a očekávejte 40km/hod. :wink:


Neexistuje kombinace "volno" a "očekávej rychlost 40 km/h" na jednom návěstidle.

Re: Stanice Pražského Semmeringu (diskuze)

PříspěvekNapsal: ned 18 zář, 2016 3:32 pm
od robot
Pánové, přiznávám porážku.Špatně jsem si prohlédl plánek a také návěstní předpisy.Holt oči moc už neslouží.Ale jinak děkuji za plodnou diskuzi.Příště si to lépe prohlédnu. :)

Re: Stanice Pražského Semmeringu (diskuze)

PříspěvekNapsal: úte 20 zář, 2016 2:06 pm
od tomkanka
Ve skutečnosti svítí na všech vjezdech vždy dvě žluté, kromě jízdy z Radotína na 1. a z Vyšehradu na 2. kolej, kdy svítí výstraha. Při jízdě z Vyšehradu "proti srsti" se vjíždí na přivolávačku. Odjezd do Radotína a Hlubočep vždy na volno, směr Vyšehrad vždy na výstrahu.

Re: Stanice Pražského Semmeringu (diskuze)

PříspěvekNapsal: stř 21 zář, 2016 7:50 pm
od zdenek
Tak jednoduché to zase na vyšehradském zhlaví není, část z uvedeného platila dřív a něco zase platí nyní. Je nutné rozlišovat stav před výstavbou elektronického stavědla na Vyšehradě a stav po jeho výstavbě. Souvisí s tím i poloha smíchovského vjezdového návěstidla ve směru od Vyšehradu. Dříve bylo před mostem přes Vltavu (až na Výtoni), nyní je v oblouku za mostem přes Nádražní ulici. Takže dříve, když byla na Vyšehradě elektromechanika a vjezdové návěstidlo do Smíchova bylo na zábrzdnou vzdálenost od vložených návěstidel na středním zhlaví, tak opravdu platilo, že se vjíždělo do odbočky na dvě žluté a do příma na jednu žlutou. Po zapnutí elektronického stavědla na Vyšehradě a přisunutí vjezdových návěstidel blíže ke Smíchovu vzniká nyní k vložákům nedostatečná, takže do odbočky se vjíždí na dvě žluté s bílou a do přímého by měla být správně jen žlutá s bílou, avšak zřejmě došlo ke zjednodušení (nemám úplně ověřeno) a i do přímého se zřejmě jezdí na dvě žluté s bílou. U odjezdů ze Smíchova je to taky zajímavé. Ruská reléovka totiž z důvodů jednoduchosti a úspory vodičů má návěstní relé polarizovaná a tato polarizovaná relé současně vybírají předvěstní znak, tedy vlastně jen dva znaky. Tím je pouze návěst výstraha nebo volno. Z těchto důvodů neexistují na Smíchově kmitavé předvěstní znaky (např. očekávej 40 km/h) a to jak na vjezdových, tak i na odjezdových návěstidlech. Ale zpět k odjezdům do Vyšehradu. Při elektromechanice na Vyšehradu se odjíždělo ze Smíchova buď na výstrahu (na Vyšehradě jízda odbočkou), nebo na volno (na Vyšehradě jízda přímo). Takto netypicky to bylo právě kvůli absenci kmitavé horní žluté na smíchovském odjezdu. Navíc to bylo ještě řešeno další netypickou vazbou a to tak, že odjezdové návěstidlo na Smíchově šlo rozsvítit, až když svítil povolující znak na vjezdu do Vyšehradu. Takže vlastně nikdy nešlo ze Smíchova legálně jen popojet k vjezdu do Vyšehradu, který by byl na stůj. Řešilo se tím to, aby na odjezdu ze Smíchova nemusela se žlutou svítit bílá (byla zde také nedostatečná zábrzdná a z hlediska elektrického zapojení to prostě typové zapojení ruského RZZ neumělo). Jinak s vyšehradskou elektromechanikou polarizovaná relé spolupracovala a na odjezdech ze Smíchova se opravdu daly rozsvítit dva znaky, volno a výstraha. S elektronickým stavědlem na Vyšehradě už polarizovaná relé nechtějí komunikovat, takže v současnosti se odjíždí ze Smíchova vždy jen na výstrahu. A stále platí to, že když chci rozsvítit smíchovský odjezd, musí svítit povolující znak na vyšehradském vjezdu. To je asi vše, jen na závěr bych chtěl říct, že v našich stanicích se vyskytují různé atypické věci a že to co je někde běžné a podle norem, tak jinde nemusí být vůbec pravda. Takže při diskuzi by asi bylo dobré s tím počítat. Zdeněk

Re: Stanice Pražského Semmeringu (diskuze)

PříspěvekNapsal: čtv 22 zář, 2016 10:01 pm
od Vaclav86cz
Ty kjááávo... A pak že Brno je z pohledu zab.zař, nelogické...

Re: Stanice Pražského Semmeringu (diskuze)

PříspěvekNapsal: pát 23 zář, 2016 5:54 am
od kecu.p
A jak je to s těmi indikátory na berounském zhlaví stanice??

Re: Stanice Pražského Semmeringu (diskuze)

PříspěvekNapsal: pát 23 zář, 2016 6:25 am
od tomkanka
Vaclav86cz píše:Ty kjááávo... A pak že Brno je z pohledu zab.zař, nelogické...

To ještě není všechno. Smíchov spol. n. od Vyšehradu nemá vjezdové návěstidlo. :-)

Re: Stanice Pražského Semmeringu (diskuze)

PříspěvekNapsal: pát 23 zář, 2016 7:13 am
od Petr S.
tomkanka píše:
Vaclav86cz píše:Ty kjááávo... A pak že Brno je z pohledu zab.zař, nelogické...

To ještě není všechno. Smíchov spol. n. od Vyšehradu nemá vjezdové návěstidlo. :-)


To je opravdu , ale opravdu , dost silné tvrzení .
Vjezdové návěstidlo na Smíchov od Vyšehradu je hned za mostem ( viz rozsáhlý a vysvětlující článek od ZDENKA ) , jako první na levém břehu Vltavy . Podotýkám - do celého Smíchova :!: . Trať do Smíchova pokračuje v klesání levým obloukem a před výměnami je cestové návěstidlo . Trať do Smíchova spol. n. pokračuje nejdříve rovně a potom také klesá levým obloukem do spol. n.

Re: Stanice Pražského Semmeringu (diskuze)

PříspěvekNapsal: pát 23 zář, 2016 8:35 am
od zdenek
Tak nejdřív smíchovské indikátory - svítí na nich R při vlakových cestách směr Radotín a H při vlakových cestách směr Hlubočepy. Na návěstidlech L1, L2, L4, L6 jsou indikátory součástí návěstidla a jsou umístěny v návěstní svítilně. V ostatních kolejích jsou za odjezdovými návěstidly zřízeny dva skupinové indikátory, umístěné na samostatném stožáru. Jeden je pro koleje 15 až 5 a druhý pro koleje 8 až 12 a pro jízdy ze společného nádraží. Zdeněk