vojtas píše:Mě by vlastně dost zajímala jiná věc. Jaký je důvod k vymlácení krycích návěstidel přejezdů a nahrazení přejezdníky? Je to něco ve smyslu "krycí návěstidlo je pouze před nakladištěm a konec"?
No ale o nějakém vymlácení se vůbec nedá mluvit.
Jak už jsem napsal, takto vybavených dopraven jsem k datu napočítal 18. V roce 2007 jich ale bylo taky 18. Z těch stávajících 18 bylo v 8 dopravnách toto zařízení instalováno až po r. 2007. Tzn., že v 8 dopravnách byla krycí návěstidla s vazbou na PZZ od té doby zrušena, a to v těchto: Cebiv - nahrazeno přejezdníkem, Horní Planá - zapojena do DOZ, Poutnov - nahrazeno přejezdníkem, Strunkovice nad Volyňkou - zrušeno bez náhrady (po zavedení radiobloku?), Stupno - nahrazeno přejezdníky, Teplá - nahrazeno přejezdníky, Volyně - zrušeno bez náhrady, Zbytiny - zrušeno bez náhrady (po zavedení radiobloku?). Ergo, krycí návěstidla byla nahrazena přejezdníky pouze ve 4 dopravnách D3.
Taky bych měl upřesnit své tvrzení, že dnes jde vesměs o dvousvětlová návěstidla. Třísvětlová Z-Č-B, tj. kombinovaná s ranžírkami, jsou stále v Aši městě (2x), Kralovicích, Lubech u Chebu, Ostravici a v Toužimi. Z těch zrušených byla třísvětlová kromě Teplé všude. A nakonec perličku - obě krycí návěstidla v Kralovicích byla v r. 2007 dokonce 4světlová, shora Z-Č-B-Ž.
Tož tak. Někdy jsou věci jiné, než jak na pohled vypadají.