Plány stanic

Skutečná železnice, odkazy na fotografie, zajimavá místa, setkání apod.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Plány stanic

Příspěvekod hank » stř 03 srp, 2022 7:47 pm

V zastávce/stanici/dopravně/stanici Harrachov, když se to tam ještě jmenovalo Strickerhäuser a později za Rzeczpospolity Tkacze, to původně vypadalo úplně jinak. Viz tuto pěknou dokumentaci: https://polska-org.pl/535205,Szklarska_ ... _1958.html
Původní skromná dřevěná boudička postavená ještě za KPEV se snažila osy koleje držet. Současná budova vznikla až po r. 1958, kdy po směně území s Polskem připadla dnešní osada Mýtiny včetně žel. zastávky Československu. (BTW: V kat. území Mýtiny spadajícím pod město Harrachov je 8 popisných čísel a trvale tam žijí 4 obyvatelé.) Poláci pozemní stavby zděděné po Němcích nechali úplně zchátrat a jednodušší bylo zbourat je a postavit zgruntu znova. Projektantovi se zřejmě zdálo nejjednoduší budovu s čekárnou a pokladnou stavebně navázat na sousední hotel a tak vznikla tahle atypická poloha.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6379
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Plány stanic

Příspěvekod Pavel Čáp » pon 12 zář, 2022 12:39 pm

Jak znám naše lokálky a vedlejší tratě, tak jsou výpravní budovy stavěny zásadně rovnoběžně s kolejištěm. Napadá mě jediná výjimka, a tou je Pacov, kde je budova sice situována rovnoběžně s osou přímé části kolejiště na jeho pelhřimovské straně, před budovou však koleje jsou již v oblouku a od osy budovy se odklánějí. Pak snad ještě Stará Paka, což je naprosto atypicky uspořádaná stanice s výpravní budovou v ostrovní poloze mezi dvěma kolejovými skupinami, přičemž jsou obě v oblouku.
Pavel Čáp
 
Příspěvky: 113
Registrován: stř 02 úno, 2011 4:19 am

Re: Plány stanic

Příspěvekod Tkadlec Jaroslav » čtv 01 pro, 2022 3:31 pm

Ahoj nemáte někdo skeny výkresů stanice Velká Kraš a jestli někdo má i výkres remízy budu rád Javorník mám .
Tkadlec Jaroslav
 
Příspěvky: 1086
Registrován: sob 19 pro, 2009 1:38 pm
Bydliště: Javorník u Jeseníku

Re: Plány stanic

Příspěvekod hank » čtv 01 pro, 2022 5:56 pm

Remízu mám, kam ji chceš poslat?

Co si představuješ pod pojmem "výkresy stanice"?
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6379
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Plány stanic

Příspěvekod Matěj Menšík » sob 20 črc, 2024 1:10 pm

Zdravím, rád bych modeloval stanici kasejovice v IV. ep. (1968-1993), ale nedaří se mi najít žádné plánky a ani moc velké množství dobových fotografií. Nemá náhodou někdo ve svém archivu plánek této stanice? Jde mi především o návěstidla.
Matěj Menšík
 
Příspěvky: 14
Registrován: úte 19 zář, 2023 6:01 pm

Re: Plány stanic

Příspěvekod Michal Šuhajda » ned 21 črc, 2024 2:06 pm

V Kaejovicich byl v té době provoz podle D3, takže návěstidla se omezí na Lichoběžníkové tabulky před vjezdy. V knize od M. Žabky “Železnice na Blatensku” je plánek z doby stavby i fotografie z různých období.
Oproti původnímu stavu po postavení přibyla jen vlečka Státních silnic z r.1957 kusá kolej odbočující z Blatenskeho zhlavi vpravo, která vedla rovnoběžné se stanici a byla dlouhá cca 130m.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2423
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Plány stanic

Příspěvekod milan ferdián » ned 21 črc, 2024 3:12 pm

Stanice Kasejovice má Michalem Šuhajdou ve zmiňované knize dva kolejové plánky. První uvedení do provozu a druhý s vlečkou Státních silnic. Hned titulní strana knihy je věnovaná pohledu na nádraží Kasejovice. Ve VI.Díle je modulové zpracování této stanice s vlečkou.
-m-
Přílohy
2024-07-21 17_07_26-746834.xls - LibreOffice Calc.png
2024-07-21 17_07_26-746834.xls - LibreOffice Calc.png (30.71 KiB) Zobrazeno 1201 krát
2024-07-21 16_20_18-ZelezniceNaBlatensku-800x800.jpg (800×562).png
milan ferdián
 
Příspěvky: 12000
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plány stanic

Příspěvekod Matěj Menšík » úte 27 srp, 2024 7:45 pm

děkuji
Matěj Menšík
 
Příspěvky: 14
Registrován: úte 19 zář, 2023 6:01 pm

Re: Plány stanic

Příspěvekod Matěj Menšík » úte 03 zář, 2024 3:39 pm

Ještě jsem se chtěl zeptat, jestli někdo neví, jak byla rozmístěna návěstidla v Nové Cerekvi a Třešti ve IV. ep. a jaký typ návěstidel.

předem díky
Matěj Menšík
 
Příspěvky: 14
Registrován: úte 19 zář, 2023 6:01 pm

Re: Plány stanic

Příspěvekod Bw_Ig » pát 06 zář, 2024 4:53 am

Nové zabezpečovací zařízení Již v říjnu 1975 byla stanice Třešť modernizována novým zabezpečovacím zařízením. Na trati Třešť - Kostelec byl zřízen nový traťový reléový poloautoblok a zřízen ústřední zámek na výměny, dále bylo postaveno světelné vjezdové návěstidlo s předvěstí od Kostelce a skupinové odjezdové na Kostelec.
Nová světelná návěstidla Od října 1975 byl v Třešti po krátkou dobu jeden paradox, zatímco od Kostelce byla světelná návěstidla, od Telče zůstalo mechanické jednoramenné návěstidlo s předvěstí. Toto trvalo do roku 1976, kdy bylo místo mechanických návěstidel od Telče postaveno nové světelná návěstidlo vjezdové, s předvěstí a skupinové odjezdové návěstidlo typu SŽD-SSSR.
Nové zabezpečení přejezdů Roku 1975 byly silniční přejezdy v úseku z Třeště na zastávku Třešť-město, v km 7,800, km 8,354, km 8,617, vybaveny světelným přejezdovým zabezpečovacím zařízením VÚD-AŽD bez závor a v km 8,834 se závorami.
Bw_Ig
 
Příspěvky: 217
Registrován: pát 01 led, 2016 6:10 pm

Předchozí

Zpět na Podklady ke stavbě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron