Ano, Jihlava-město by byla i levnější volba, protože by odpadla vozidla pro jízdy z Cerekve do Tábora a depo u stanice. Takhle by stačili téměř jen laminátky od Pika. Jihlava město sloužila něco jako předsunutá seřaďovací stanice Jihlavy, tak že se 6ti párama Pv vlaků zátěž do/z směr Kostelce navezla na město a tam se rozposunovala do 3 párů Mn + jedno Pn vlaků do Horní Cerekve, nebo do 2 Pn vlaků do Českých Budějovic. Dál se tam prováželi 4 Pn vlaky Havlíčkův Brod - Jihlava město pro roztřídění směr Kostelec. Opačně se Pn vlaky z Č. Budějovic prováželi až do Jihlavy a tak se zátěž na městě předávala jen z vlaků z Cerekve. K tomu ještě tedy jezdil zkrz i tranzit především uhlí do Lince.
No jo, jenže tahle pohádka o mašinkách končí rokem 89. Pokud by platilo, co má Radek napsáno u sebe pod příspěvkem "TT, epocha: V./VI.", tak to bude platit jen to co uvedl Hank, tedy vlakotvornou zůstala jen Jihlava a Veselí. Po propadu železničních přeprav v 90tých letech stačila Jihlava na řazení všech vlaků sama a význam Jihlavy města poklesl na pouhé předávání zátěže Mn/Pv Cerekev - město - Jihlava. Posléze zaniklo i toto a město se tak stalo obyčejnou průjezdnou stanicí.
Na přelomu V/VI je už i Jihlava pomalu obyčejnou odbočkou, protože tudy jezdí jen tranzit a těch pár průjezdných Pn dobere místní zátěž a zátěž od Mn z Okřišek a Cerekve. Na těchto Mn jezdí už jen 742 a Jihlava město se už ani nevyužívá k odstavování zrušených vozů jako v devadesátých letech. Zase to je ale levná varianta provozu na kolejišti. Na Os Cerekev - Jihlava byla sice turnusovaná řada 242, ale dalo by se předstírat nasazení laminátky se zdejší soupravou jednoho modrého patráku a půlhytláku k tomu. Na okrajových Os jezdí 810 a na průjezdné R se může zase místo plecháče nasadit lamina. Na průjezdné Nex/Pn/Vn... by mohli stačit třeba dvě dvojčata 230 a je to hotovo. Ještě abych nezapoměl, tak jedna 742 na Mn do Cerekve (jezdil až do Obrataně) a zpět + Mn do Rantířova. Pak už bude stačit hodně statiky na zatravnění většiny kolejí na městě. Na druhou stranu, co dřív nejezdilo a je specialitou vyloženě tohoto období jsou tudy vedené Nex vlaky plné aut z TPCA Kolín do Rakouska a Itálie.