Otázky z železniční historie ČSD

Skutečná železnice, odkazy na fotografie, zajimavá místa, setkání apod.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Otázky z železniční historie ČSD

Příspěvekod Vladimír_B » pát 13 led, 2017 5:44 pm

Ahoj, měl bych několik nezodpověditelných otázek. Tak to aspoň zkusím.
1. jaký měla obsah běžná lokálková vodárenská nádrž (věžová jako např. Protivec), nebo nádrž ve výpravní budově (KFJB, EPPK...)?
2. nemá někdo představu jaké se používali podružné budovy (hlavně záchody) v době před "lokálkovými zákony" na hlavních tratích?
Děkuji
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1224
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Otázky z železniční historie ČSD

Příspěvekod hank » pát 13 led, 2017 6:56 pm

Vodárna kkStb 401/H (např. na trati ÖLEG Dolní Lipová - Javorník) - cca 35 m3.
Vodárna kkStB 46/H (JHMD Střížovice, remíza Vodňany) - 15 m3.
Vodárna kkStB Vlašim - cca 16 m3.
Vodárna ÖLEG Branná - 56 m3.
Vodárna ÖNWB Grešlové Mýto - cca 50 m3.
Vodárna kkStB 32/H - cca 50 m3.
Vodárna FOD Nové Město p. Smrkem - 48 m3.
Vodojem v lokálkové remíze KFNB (např Otrokovice) - 21 m3.
Vodojem v malé remíze ÖLEG (např. Čelechovice na Hané, Olomouc město, Krásno nad Bečvou) - 16 m3.
Vodárna StEG u dvoukolejné remízy (Heřmanův Městec, Velké Meziříčí) - cca 40 m3.
Vodárna BMB/ČMD Senice na Hané - cca 19 m3.

Kolem 50 m3 bude mít i ten Protivec.

Hodnoty označené "cca" jsou získány výpočtem objemů ze zaokrouhlených rozměrů vodojemů nepravidelných tvarů. Běžné byly totiž válcové nádrže se dnem tvaru kulového vrchlíku a to se mi fakt nechtělo počítat pořádně.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6062
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Otázky z železniční historie ČSD

Příspěvekod Vladimír_B » sob 14 led, 2017 11:48 am

Děkuji, to mi stačí.
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1224
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Otázky z železniční historie ČSD

Příspěvekod robot » ned 26 bře, 2017 4:56 pm

Dobrý den
Nechci zakládat nové vlákno, tak to píše sem. Zajímalo by mne značení železničních vozidel protektorátních drah BMB ČMD. Nějaké podklady jsem našel na internetu, ale bohužel se jednalo jen o tažené vozidla. Také jsem narazil na jednu nesrovnalost ohledně stínování nápisů na osobních vozech. Někde se píše, že stínování bylo světle modré a jinde je napsáno, že červené, jako u ČSD. Budu rád za každou informaci.Předem díky. :)
Uživatelský avatar
robot
 
Příspěvky: 127
Registrován: čtv 03 led, 2008 10:05 pm
Bydliště: Praha

Re: Otázky z železniční historie ČSD

Příspěvekod JarPi » ned 22 říj, 2017 1:04 pm

Dobrý den, víceméně náhodou jsem našel v tomto fóru diskuzi z roku 2012 na téma zrušení 1. vozové třídy v padesátých letech.
Kolega Milan Ferdián zde psal:
...Nejdříve musíme začít datumem 17.května 1953 kdy se rušila 1 třída.
Změna 3 třídy na 2 třídu proběhlo 3.června 1956.S tím probíhalo i přeznačení osobních vozů
Ce na Be
Ca na Ba
BCa na ABa
CDFlm na BDFlm ...
Je to celkem jasně řečené, ale přesto mě při tom vyvstává otázka: Pokud v roce 1953 byla zrušena 1. třída, pak musely být vozy 1. třídy přeznačeny na 2. třídu, např. Aa na Ba? Takže když se v roce 1956 ze 2. třídy stala opět 1., byly vozy opět přeznačeny z Ba na Aa? Mohl by mi to prosím někdo vysvětlit?
JarPi
 
Příspěvky: 71
Registrován: úte 09 pro, 2014 7:09 pm
Bydliště: Jihlava

Re: Otázky z železniční historie ČSD

Příspěvekod hank » ned 22 říj, 2017 5:28 pm

Označení vozů v roce 1953 se nezměnilo. Vozy 1. třídy resp. jejich vybavení fyzicky nezanikly, jenom zmizel tarifní rozdíl mezi 1. a 2. třídou - vše bylo posuzováno, zpoplatňováno a používáno jako 2. třída a tarif 1. třídy se přestal používat. Přeznačovalo se až v roce 1956 - původní 1. a 2. třída na 1. třídu a původní 3. třída na 2. třídu.

Ani osobní tarify se při změně tříd nezměnily - v roce 1953 se jen přepočetly tarify z roku 1938 v poměru měnové reformy (1:5), takto určené tarify byly v r. 1976 zaokrouhleny na celé koruny a po převratě se poprvé změnily (zdvojnásobily) až 1. září 1990. No a další vývoj směrem ke dnešnímu chaosu a cochcárně už snad většina zdejšího publika pamatuje... :mrgreen:
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6062
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Otázky z železniční historie ČSD

Příspěvekod radeksindy » ned 22 říj, 2017 5:42 pm

V roce 1953 zanikla první třída tarifně, značení vozů zůstalo. Stejně tak přeznačování v roce 1957 tak přímočaré nebylo, záleželo na stáří a stavu vozu, třídy se mohly měnit i jinak než naznačeným způsobem.
radeksindy
 
Příspěvky: 2510
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: Otázky z železniční historie ČSD

Příspěvekod JarPi » pon 23 říj, 2017 4:56 pm

Dobrý den, děkuji všem za vyčerpávající informaci, teď je to už jasné úplně.
JarPi
 
Příspěvky: 71
Registrován: úte 09 pro, 2014 7:09 pm
Bydliště: Jihlava

Re: Otázky z železniční historie ČSD

Příspěvekod Střelec » ned 05 lis, 2017 7:36 pm

Nevíte někdo, jakou barvu měly čuby a různé zarážky ve druhé epoše? Dneska jsou výstražně žluté, ale tahle barva za první republiky a ještě nějakou dobu potom moc nefrčela.
Střelec
 
Příspěvky: 1620
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Otázky z železniční historie ČSD

Příspěvekod MkTT » čtv 15 úno, 2018 8:28 pm

Není to tak úplně otázka, ale o železniční historii ČSD to je určitě:
Do Kralup za historií železnice: Drážní knihovna nabízí desítky tisíc svazků
MkTT
 
Příspěvky: 566
Registrován: stř 08 úno, 2012 3:46 pm
Bydliště: Praha 10

Re: Otázky z železniční historie ČSD

Příspěvekod hank » čtv 15 úno, 2018 9:04 pm

MkTT píše:Není to tak úplně otázka, ale o železniční historii ČSD to je určitě:
Do Kralup za historií železnice: Drážní knihovna nabízí desítky tisíc svazků


Potvrzuji, že fungují i přes meziknihovní výpůjční službu. Dokonce mi do naší knihovny poslali i publikaci, kterou jinak zapůjčují jen prezenčně do čítárny. Akorát jsem si ji nesměl vzít domů, tak jsem si tam přinesl vlastní PC se skenerem a okopíroval ji na místě. Velká pochvala.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6062
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Otázky z železniční historie ČSD

Příspěvekod Colonel32 » sob 17 úno, 2018 4:16 am

Měl bych dotaz, jestli někdo neví, jak se používaly nákladní vozy PP a jejich německý originál Laae - z hlediska toho, jaké vozidla mohly které vozy přepravovat. Resp. jestli je možné, aby trabanty a wardburgy byly naložené na voze ČSD, škodovky na voze DR... nebo zda to bylo vázané na export, tedy že se vyváželo vždy jen na vlastních vozech.
Colonel32
 
Příspěvky: 851
Registrován: čtv 24 pro, 2009 12:43 pm

Re: Otázky z železniční historie ČSD

Příspěvekod Colonel32 » čtv 22 úno, 2018 6:08 am

Na jakých plošinových vozech, které jsou v měřítku TT dostupné, k nám mohly být nejpravděpodobněji dováženy dodávky Barkas Framo 901? Naložil jsem to na plošiňák Res a došlo mi, že to je asi blbost...
Colonel32
 
Příspěvky: 851
Registrován: čtv 24 pro, 2009 12:43 pm

Re: Otázky z železniční historie ČSD

Příspěvekod Colonel32 » pát 23 úno, 2018 7:23 am

Takhle to být může?
Přílohy
framo-s.jpg
Colonel32
 
Příspěvky: 851
Registrován: čtv 24 pro, 2009 12:43 pm

Re: Otázky z železniční historie ČSD

Příspěvekod Radek Strnad » pát 23 úno, 2018 11:51 am

Spíš ne. Ten Px je určen pro těžší náklady(tanky). Už jsme zde o tom s kolegy diskutovali, když jsem na něj stavěl mlátičku a nějaké drobnosti. Úplně špatně to asi nebude, neboť asi nikdo nemůže zodpovědně říct, co a kdy kdo na Px naložil, či nenaložil, ale na Pao by to bylo asi běžnější. Otázka je, jestli se to na něj vejde, neb je kratší.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1184
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

PředchozíDalší

Zpět na Podklady ke stavbě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků

cron