Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Skutečná železnice, odkazy na fotografie, zajimavá místa, setkání apod.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod Jeňa Sova » úte 12 zář, 2017 8:04 am

Ano, přesně tohle jsem měl na mysli. Územně mi jde o celé Československo proto, abych aspoň nějaké takové místo našel. Takže děkuji za tipy. :-)
strojvedoucí ČD a.s.
TT, digi, ep. IV-V

http://suvis754.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 952
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: Přerov

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod rawen » úte 12 zář, 2017 11:14 am

Vaclav86cz píše:...
No jako upřímě pokud chceš dělat nějáký průmysl, tak musíš počítat s tím, že to nějáký prostor zabere... Nemusíš dělat celý cukrovar, ale stačí pouze to, kde vedou koleje... A pseudostavbami průmyslu od Fallera a Auhagena na rozloze 10x10 cm průmysl, který by zasloužil vlečku nenahradíš...
Navíc, jak sám vidíš, tam ten curkovar stál už před tím, než se vůbec o nějákém komunismu uvažovalo, takže proč plechovou boudičku, když tam v roce 1883 podle plánka od V.Londina, zde zveřejněným Hankem ani žádná remíza není...
Ono jako obecně ta tratě vedly někam, kdy byl nějáký průmysl, který by zaplatil provoz a výstavbu té trati. Velice pěkně je to vidět na trati Valašské Meziříčí - Rožnov pod Radhoštěm, kde v každé stanici či zastávce je plocha pro nakládku a nebo vlečka někam do fabriky. A celá ta trať je řízena dle D3...

Ahoj,
mám už jakousi zkušenost z Trnávky. Tam jsem vlečku stáhl na jeden 80cm segment a vcelku to na setkáních funguje.

Myslel jsem to tak, že první postavit stanici (Čelechovice) a v další etapě rozumně redukovanou vlečku, která bude skutečností pouze inspirovaná. Úplným vypuštěním vlečky bych to zabil anebo posunul někam do 6. epochy. :)

Ohledně plechové boudičky. Podle citovaných podkladů tam ve 3.-4. epoše remíza už nebyla, resp. stavba sloužila jinému účelu. Naopak ta plechová bouda hluboko v areálu cukrovaru se mi jeví jako pravděpodobný úkryt Prasátka anebo Rosničky.

Každopádně ještě zvažuju varianty, protože stav po připojení tratě na Kostelec se nejvíce ze všeho podobá výhybkovému šílenství na pětníku.

Radek
Přílohy
Clipboard01.jpg
TT moduly Olomouc
TT moduly Olomouc - diskuze
zahradní 30mm železnice od REGNERa
rawen
 
Příspěvky: 1288
Registrován: stř 08 dub, 2009 10:42 am
Bydliště: Prostějov

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod hank » úte 12 zář, 2017 1:44 pm

Jeňa Sova píše:Ano, přesně tohle jsem měl na mysli. Územně mi jde o celé Československo proto, abych aspoň nějaké takové místo našel. Takže děkuji za tipy. :-)


No vida, na odbočku Rakona jsem si samozřejmě nevzpomněl a přitom tu mám její situaci... :oops:

Do roku 1936:

rakona_do_1936.jpg


Od roku 1936:

rakona_od_1936.jpg


Pramen: Publikace Ivy Davidové a Vladimíra Zusky ke 100. výročí dráhy Rakovník - Mladotice.
Naposledy upravil hank dne úte 12 zář, 2017 1:49 pm, celkově upraveno 1
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 1941
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod hank » úte 12 zář, 2017 1:47 pm

A ještě ten Boří les v době, kdy dopravna měla statut výhybny:

Kopie - Výhybna Boří Les.jpg


(Původní zdroj je uveden pod obrázkem. Ale odkud to mám já, to už si fakt nepamatuju...)
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 1941
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod hank » úte 12 zář, 2017 2:16 pm

Odbočka Rožnov už není samostatnou odbočkou, i když v místní "bulharské" hantýrce staniční řád UŽS České Budějovice stále povoluje označení "Rožnov" používat i ve služebním styku. Tady je stav z roku 2003:

roznov.jpg
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 1941
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod milan ferdián » úte 12 zář, 2017 2:31 pm

hank píše:A ještě ten Boří les v době, kdy dopravna měla statut výhybny:

(Původní zdroj je uveden pod obrázkem. Ale odkud to mám já, to už si fakt nepamatuju...)

Ode mne.Poznávací znamení,dole žlutý pruh.Plán je z bulletinu "MORAVIA".Milan
"Kunčická ouzká" H0e/N-scale
Uživatelský avatar
milan ferdián
 
Příspěvky: 9039
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod hank » úte 12 zář, 2017 2:33 pm

I na Slovensku mají... Komárno, obvod stavědla 4 - odbočka z bratislavské trati na Komárom a na vlečku Doprastav. (Slovensko nemám uspořádané, určitě toho najdu víc. Později sem taky něco dám.)
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 1941
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod hank » úte 12 zář, 2017 2:34 pm

milan ferdián píše:
hank píše:A ještě ten Boří les v době, kdy dopravna měla statut výhybny:

(Původní zdroj je uveden pod obrázkem. Ale odkud to mám já, to už si fakt nepamatuju...)

Ode mne.Poznávací znamení,dole žlutý pruh.Plán je z bulletinu "MORAVIA".Milan


Dík... :wink:
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 1941
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod hank » úte 12 zář, 2017 3:11 pm

Na zababovských stránkách je tady

http://www.zababov.cz/vs/zeleznice/Name ... ce/odb.htm

mj. plánek odbočky České Zlatníky z roku 1998 od Zdeňka Šindlauera. Dnes už to tam vypadá jinak, nicméně vlečka Keramost je stále vedena v evidenci vleček.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 1941
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod hank » úte 12 zář, 2017 3:37 pm

Ona taky není odbočka jako odbočka. Např. v odbočce Brno-Židenice, kde se kromě směru Brno-Černovice odbočuje i na posvitavské vlečky, je 25 výhybek... :o :shock:
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 1941
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod hank » úte 12 zář, 2017 4:03 pm

A ještě odbočka Velichov z buštěhradské dráhy přímo na Žatec západ s vlečkou Prefa Žatec:

velichov.jpg
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 1941
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod Jarda H. » úte 12 zář, 2017 4:32 pm

hank píše:A ještě odbočka Velichov z buštěhradské dráhy přímo na Žatec západ s vlečkou Prefa Žatec: ...


Odbočka na Velichov je trať do Chomutova, a ve stanici Žatec-Západ je vleček vícero, např. koleje dvou vleček se tu zajímavě kříží.
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2486
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod hank » úte 12 zář, 2017 5:20 pm

Jarda H. píše:
hank píše:A ještě odbočka Velichov z buštěhradské dráhy přímo na Žatec západ s vlečkou Prefa Žatec: ...


Odbočka na Velichov je trať do Chomutova, a ve stanici Žatec-Západ je vleček vícero, např. koleje dvou vleček se tu zajímavě kříží.


Žatec - Chomutov byla Buštěhradská dráha, AFAIK. A držel jsem se zadání, které znělo "odbočka na širé trati s vlečkou". I když mi někdo může namítnout, že ze striktně dopravního hlediska už spousta odboček spadla pod stanice a jako takové už by se ani za odbočky neměly považovat, viz třeba ten Rožnov.

Ale jo, zajímavých vlečkových areálů použitelných jako předloha modelu se ještě i dnes udrželo dost a nemusí to být zrovna giganti typu Lovochemie nebo Hněvice, namátkou: Dobrovice, Kněžmost, Uherský Brod, Větřní a jiné, i když spousta jich taky už zanikla. Docela by mě zajímalo, jestli se tu někdo zabývá speciálně modelováním vleček jako takových. Asi bych kolegy s tímto zaměřením v obou zemích (v Čechii i na Slovensku) spočítal na prstech jedné ruky. V anglickojazyčných zemích jsou všelijaké vlečkové posunovací hlavolamy typu Inglenook velice oblíbeným námětem spousty mikrokolejišť, ale to už se tu kdysi taky rozebíralo dost podrobně.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 1941
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod Jeňa Sova » úte 12 zář, 2017 8:18 pm

Super, informací je aj moc. :-) Boří les mě nenapadl, zažil jsem jen jako stanici. Ale taky jsem nad takovým tématem uvažoval. No a Židenice. Že jsem si na ně nevzpomněl, když se mé kariéry týkají přes deset let. :lol: Takže závěrem mohu říct, že to jde. To je fajn. Díky za informace všem.
strojvedoucí ČD a.s.
TT, digi, ep. IV-V

http://suvis754.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 952
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: Přerov

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod tomkanka » stř 13 zář, 2017 11:15 am

hank píše:Odbočka Rožnov už není samostatnou odbočkou, ...

Rakona také ne, proto jsem psal v minulém čase. :wink:
tomkanka
 
Příspěvky: 10
Registrován: ned 17 lis, 2013 9:48 pm

PředchozíDalší

Zpět na Podklady ke stavbě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků