Stránka 5 z 24

PříspěvekNapsal: čtv 26 úno, 2009 2:22 pm
od Petr Zatrepalek
Právě k výše uvedenému je vymodelování vraku, natož vyhořelého, vrcholem modelářského umění! Sám za sebe mohu říct, že právě s ohledem na nutnost kroucení konstrukce, prohořelých děr do střech a kastle, výroby zuhelnatělých zbytků drátů, vnitřní konstrukce atp se mi na to nechce - jsem líný :D . Hodně na tohle téma se dá najít na kitařských fórech (zejmáná bojovkářů a tankomilů) - je tam dost postupů jak na to i hezké obrázky vyhořelé bojové techniky. Předem ale smekám před každým, kdo si troufne to dotáhnout do zdárného konce!

PříspěvekNapsal: čtv 26 úno, 2009 3:25 pm
od vvitty
ono to chce hodne si rozsirit obzor nejen v modelarskych vecech :-)

jinak se totiz bude ohen projevovat na plechovych castech konstrukce (moderni osobni vlaky, M152, ...), kde i na castech nezasazenych primo plameny dojde k odpryskani barvy, rychlemu nastupu koroze v prubehu pozaru i po nem, a jinak na drevenych krytych vagonech, kde spis dojde k postupnemu prohorivani materialu, nejprve kolem otvoru smerem vzhuru, ale pomalu i smerem do stran a dolu, atd.
pokud bude ohnisko uvnitr, pravdepodobne bude zasazena nejvic strecha a horni cast boku, mozna zvenku i podlaha. naopak pokud bude horet vedlejsi vagon, muzou byt zasazene boky z jedne strany... taky muze horet dole pod vlakem (motor, palivova nadrz, ...)...
no a potom prijdou hasici, odtrhaji cast oblozeni pro lepsi pristup, vytrhnou dvere, ....

takze modelovani vraku v pokrocilem stadiu destrukce je opravdu umeni, mnohem vetsi nez modelovani fungujiciho zarizeni. u toho se totiz da udelat spousta "zkratek" - neni nutne modulovat vnitrni zarizeni, strukturu konstrukci, ..., coz pro zmenu v tomto pripade vyleze na povrch ve forme zbytku...

PříspěvekNapsal: čtv 26 úno, 2009 3:30 pm
od Tomáš
jeslti není jednodušší ten vagonek šupnout na pár minut do ohně a pak ho napatinovat :lol: :lol: :lol: :lol:

PříspěvekNapsal: čtv 26 úno, 2009 3:53 pm
od vvitty
Tomáš píše:jeslti není jednodušší ten vagonek šupnout na pár minut do ohně a pak ho napatinovat :lol: :lol: :lol: :lol:


je. ale musi byt udelanej z realnych materialu, ne z plastu :lol: jinak z nej budes mit jen specenou hrudku plastu :lol:

PříspěvekNapsal: čtv 26 úno, 2009 4:04 pm
od Petr Zatrepalek
A dělej model shořelýho umakartu :D :D

PříspěvekNapsal: čtv 26 úno, 2009 4:24 pm
od Tomáš
Petr Zatrepalek píše:A dělej model shořelýho umakartu :D :D


:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: ...

PříspěvekNapsal: čtv 26 úno, 2009 10:27 pm
od maayaa
pro ty co by chtěli stavebnici rozpadlýho vagonu,mají němečtí soudruzi odpověď http://www.stromlinie.eu/gwagen.html za ''lidových'' 38€.

PříspěvekNapsal: pát 27 úno, 2009 12:58 am
od Dan Buchtela
Na konci odkazu si dopňte L, tedy html aby byl funkční...

PříspěvekNapsal: pát 27 úno, 2009 4:11 pm
od maayaa
pardon,opraveno

PříspěvekNapsal: pát 06 bře, 2009 10:41 pm
od robot
Po delším váhání jsem se odhodlal napatinovat nákladní vůz olejovými barvami.Pochopil jsem ,že by se olejové barvy měly nanášet na lesklý lak.Co mi však není jasné , jestli se musí potom ještě nějak fixovat, aby nedocházelo k otěru.

PříspěvekNapsal: pát 06 bře, 2009 11:41 pm
od VoVo
Svůj příspěvek jsem se rozhodl odstranit jako nesouhlas s praktikami, které zde probíhají ze strany majitele diskuzního fóra, kdy jsou nezištně míněné diskuze a poskytnutné informace od modelářů zneužívány pro komerční aktivity, překrucovány, je zde na úkor komerčních aktivit omezováno svobodné vyjadřování, probíhá neustálé řízení diskuzí, zamykání vláken, odstraňování příspěvků a sám vlastník se zde chová mnohem méně vhodně a slušně, než co ostatním uživatelům vyčítá. Nashledanou v lepších časech :)

PříspěvekNapsal: sob 07 bře, 2009 9:16 am
od Petr Zatrepalek
Olej barvy můžeš dávat i na mat - docílíš potom díky nim i realističtější vzhled díky různnému stupni lesku který docílíš tím stířáním olej barev.

Fixace záleží na tobě - jestli počítáš že model budeš brát do ruky a ty se ti třeba potěj nebo návštěva co model ochmatává, kouří, pak máš zaděláno na problém! Jinak ty oleje když vyschnou relativně drží, ale do doby jejich vyschnutí model zakryj - olej barva působí jako pracholapka!

PříspěvekNapsal: čtv 21 kvě, 2009 10:51 am
od robot
Po delším laborování jsem napatinoval nějaké vozy.Protože dělám vše pomocí štětečků, tak si nejsem moc jistý, zda výsledek mého snažení stojí za to.Finální úprava matný lak Humbrol,který jak se zdá až tak matný nebyl.
http://pindolino.rajce.idnes.cz/Patina/

PříspěvekNapsal: čtv 21 kvě, 2009 12:55 pm
od Petr Zatrepalek
Na laku se moc šetřit nevyplácí... Doporučuji matný Gunze - a ten pak případně lokálně stříkat lesklým či pololesklým lakem pro "rozbití" jednotného matného povrchu. Jinak pokud možno se snaž vyhnout rezatým odstínům při napouštění spár - není to pak přirozené viz ten žlutý vagon na banány. Také bych na tvém místě ještě zaprášil ty spodky aby ta černá tolik neřvala v konrastu k patinovanému zbytku vagonu. Z těch vagonu co prezentuješ mi jako nej přijde ten chlaďák - to zareznutí je OK, trochu ještě dotáhnout střechu a zaprášit spodek. Pak ten otevřený "uhlák" - doprášit spodek. U těch zbývajících chybí dotáhnout střechu, řídkou kaselskou hnědí udělat lokální došpinění, zaprášit a mělo by to být ok!

PříspěvekNapsal: čtv 21 kvě, 2009 4:35 pm
od Sandy
Petr Zatrepalek píše:....... Také bych na tvém místě ještě zaprášil ty spodky aby ta černá tolik neřvala v konrastu k patinovanému zbytku vagonu....

Od jisté doby sleduji stav podvozků u vozů v provozu. Pozor!. Jsou zaprášené, nikdy ne rezavé. :lol: Tedy kromě hran zdrží.