Vrátil bych se zpět k tomuto tématu.Téma Patina kolejí.
Minule jsme tady s Petrem vyladily to napouštění štěrku naředěnou olejovkou.Vše se mi velmi osvědčilo,je to hned lepší,než když štěrk září novotou.
Já používám betonové pražce f.Tillig vel. TT.Chtěl jsem na nich udělat něco podobného jako má Houmr na svých stránkách "metoda suchého štětce".Problém je ovšem v tom,že on jede v H0,kde mají pražce hrubou strukturu a navíc jsou tmavé imitují dřevo.Takže tam metoda "suchého štětce" pěkně funguje,ale na malinkých,hladkých navíc světlých pražcích to nějak nefunguje.Na kousku pražce Jsem si zkusil nanést pigment rez tmavá a pak to přestříkl matným lakem.Vypadá to už určitě líp,ale nedovedu si představit,jak bych na cca.20m kolejí pigmentoval jeden pražec za druhým.
Každej určitě ví jak ty betonový pražce ve skutečnosti vypadají.nejsou to rovný kvádry,jako ty dřevěný,jsou ve středu užší.Mají takovej ten nádech po rzi co stéká z kolejnic,ale jen v té širší části,v tom užším středu jsou zase spíš stopy po oleji a všemožném bordelu.Krása betonových pražců spočívá v tom,že beton perfektně pohltí všechnu tu špínu.
Protože díky Petrovi a ostatním expertům,jsem už takhle daleko,nechci ustoupit,ale nějak se s tím poprat.
Přidávám pár obrázků aby bylo jasno.Jen ta vůně mi tu chybí..ale jen zavřít na chvilku oči a cítím tu typyckou vůni železničního svršku áááá
http://tauvec.rajce.idnes.cz/M.bRANICE_TRAT/#album