Stránka 1 z 4

Odstranení původního nátěru

PříspěvekNapsal: pon 10 pro, 2007 7:44 pm
od Tomáš
mám problém,sehnal jsem si pár skříní osobních vagónů,nejsou poškozené,ale někdo je bohužel příšerně pokazil nátěrem...moc se s tím nepáral..nejsu expert,ale tohle je fakt síla...chtěl bych ten lak dostat dolů i s tím továtním,kterej je taky místy poškozen a následně dát vagonu nový kabát...bohužel se mi nedaří lak odstranit...zkoušel jsem ředidla (různý "šestitisícovky" ) nic...částečně si s tím poradil Aceton,ale není to vončo...napadlo mě použít odstraňovač starých nátěrů na bázi louhu,ale mám strach abych nepoškodil ..nerozleptal..i ten plast ..má někdo odzkoušen nějakej přípravek kterej to bezpečně zvládne?

PříspěvekNapsal: pon 10 pro, 2007 8:04 pm
od Rudolf
Něco k tomu je zde http://www.zababov.org/wiki/index.php/Odstraňování_nátěru

Re: Odstranení původního nátěru

PříspěvekNapsal: pon 10 pro, 2007 9:20 pm
od Michal Dalecký
Tomáš píše:mám problém,sehnal jsem si pár skříní osobních vagónů,nejsou poškozené,ale někdo je bohužel příšerně pokazil nátěrem...moc se s tím nepáral..nejsu expert,ale tohle je fakt síla...chtěl bych ten lak dostat dolů i s tím továtním,kterej je taky místy poškozen a následně dát vagonu nový kabát...bohužel se mi nedaří lak odstranit...zkoušel jsem ředidla (různý "šestitisícovky" ) nic...částečně si s tím poradil Aceton,ale není to vončo...napadlo mě použít odstraňovač starých nátěrů na bázi louhu,ale mám strach abych nepoškodil ..nerozleptal..i ten plast ..má někdo odzkoušen nějakej přípravek kterej to bezpečně zvládne?
Na syntetiky (Revell, Humbrol) super funguje odstraňovač nátěrů od Agamy.

PříspěvekNapsal: úte 11 pro, 2007 10:02 am
od Tomáš
moc děkuji za pomoc...snad to dopadne

PříspěvekNapsal: úte 11 pro, 2007 1:54 pm
od Zx1974

PříspěvekNapsal: úte 11 pro, 2007 2:36 pm
od rben
A co Louh? na barvy funguje jen zjistit na jaký. A hlavně co se stane s plastem.

PříspěvekNapsal: úte 11 pro, 2007 2:42 pm
od Zdenek Valter
rben píše:A co Louh? na barvy funguje jen zjistit na jaký. A hlavně co se stane s plastem.


No to je právě popsáno v Rudově odkazu, víš. :wink:

PříspěvekNapsal: úte 11 pro, 2007 4:17 pm
od rben
Zdenek Valter píše:No to je právě popsáno v Rudově odkazu, víš. :wink:

No tak tam sem neklikl. :(

PříspěvekNapsal: úte 11 pro, 2007 4:52 pm
od Zx1974

PříspěvekNapsal: stř 12 pro, 2007 1:58 pm
od Petr Zatrepalek
Na Gunze barvy super funguje jejich originální ředidlo - mimochodem, lze s ním uvést do původního stavu i vyschlé gunze barvy v nádobkách... Jinak na odstranění starých nátěrů lze použít i ten louh, ale ne vždy funguje. Při míchání louhu s vodou však vzniká velké teplo, a tak doporučuju počkat raději do druhého dne než se tam ten model položí. I tak je třeba nějakých štětcem nebo starým kartáčkem tu barvu v louhu "odmývat". Nejlepší zkušenosti mám s Agama odstraňovačem starých nátěrů, resp. s jeho méně koncentrovanou ¨podobou, to jest s Agama ředidlem na lihové barvy. Oboje funguje stejně - model stačí natířat štětcem tím ředidlem nebo odstraňovačem, barva se zpuchýřkuje a pak stačí starým kartáčkem na zuby barvu odstranit. Před novým nátěrem nutno ale model odmastit lihem nebo třeba jarovou vodou...

PříspěvekNapsal: úte 12 úno, 2008 12:15 pm
od Tomáš
tak nakonec zvítězila chemie 8) ..přesněji Hydroxid sodný !!...barva slezla dolů jako mávnutím proutku..hydroxid se např.prodává jako čistič na odpady..KRTEK...dvě víčka jsem rozmíchal v 0,5l TEPLÉ vody...POZOR je to žiravina a taky při míchání těkavá..dobře větrat,na ruce pochopitelně gumové rukavice...množství je odzkoušené,dávku bych nezvědšoval...po cca 5min zkontrolovat ,případně opláchnout čistou vodou a opět ponořit do lázně...po dokončení důkladně umýt teplou vodou a plastové věci ponořit do octu..tím dojde k neutralizaci...pak odmastit a aplikovat vrstvu nové barvy....UPOZORŇUJU..opravdu velmi opartrně pecičky louhu jsou hrozný sviňstvo a poleptání bolí víc jak od kyseliny

PříspěvekNapsal: úte 12 úno, 2008 12:40 pm
od PetrL
Tomáš píše:tak nakonec zvítězila chemie 8) ..přesněji Hydroxid sodný !!...barva slezla dolů jako mávnutím proutku......UPOZORŇUJU..opravdu velmi opartrně pecičky louhu jsou hrozný sviňstvo a poleptání bolí víc jak od kyseliny

Ano, Tomáš to popisuje přesně, ale považuji za důležité varování ještě jednou zdůraznit.
Louh coby barvožrout je vynikající prostředek, ale nebezpečí poleptání se nesmí podcenit! Jeho záludnost totiž spočívá v tom, že na rozdíl od kyseliny, která popálí a vysuší pokožku tak, že popraská, po potřísnění louhem je naopak vlhká až mastná, a louh se zažírá do hloubky, do živého. Na popálení kyselinou stačí krémy, dobrá je Indulona - tuším že žlutá, poleptání louhem jde do hloubky a žere, a žere, a žere, až ...

PříspěvekNapsal: úte 12 úno, 2008 1:54 pm
od Tomáš
PetrL píše:
Tomáš píše:tak nakonec zvítězila chemie 8) ..přesněji Hydroxid sodný !!...barva slezla dolů jako mávnutím proutku......UPOZORŇUJU..opravdu velmi opartrně pecičky louhu jsou hrozný sviňstvo a poleptání bolí víc jak od kyseliny

Ano, Tomáš to popisuje přesně, ale považuji za důležité varování ještě jednou zdůraznit.
Louh coby barvožrout je vynikající prostředek, ale nebezpečí poleptání se nesmí podcenit! Jeho záludnost totiž spočívá v tom, že na rozdíl od kyseliny, která popálí a vysuší pokožku tak, že popraská, po potřísnění louhem je naopak vlhká až mastná, a louh se zažírá do hloubky, do živého. Na popálení kyselinou stačí krémy, dobrá je Indulona - tuším že žlutá, poleptání louhem jde do hloubky a žere, a žere, a žere, až ...


přesně tak....tď jsi mi připoměl jeden citát..."neolizujte v zimě zábradlí,kovové povrchy v zimě se stávají lepkavými" :lol: a jak to dopadlo...ne ale vážně z louhem opravdu opatrně

PříspěvekNapsal: úte 12 úno, 2008 3:39 pm
od Houmr
Hlavně oči ty máte jen jedny :!: :!:

PříspěvekNapsal: čtv 24 dub, 2008 7:49 pm
od TT-maniac
Ještě jsem slyšel ž jde nátěr odstranit brzdovou kapalinou ale ještě jsem to nezkoušel ... četl jsem to někde na vlaky.net ale už si přesně nepamatuju v jakém tématu