Stránka 3 z 4

PříspěvekNapsal: sob 19 črc, 2008 6:45 pm
od Tomáš
Hekttor píše:U modelů z epoxydových odlitků se to stává i bez vyšší teploty (nižší chemická odolnost proti zásadám), ale pokud se jedná o tu M 152 od LPH, tak tam to je teplotou, jak píše Petr. Reakce NaOH s H2O je exotermická, takže to, co zde píše Tomáš o něco výše - ...já použil "krtka" na odpady a nasypat do hodně teplé vody... bych rozhodně nedělal (Krtek je mimochodem jen přebalený a dráže prodávaný technický louh) . Může se totiž vyvinout takové teplo, že zdeformuje, eventuelně perforuje i plastovou nádobku, ve které roztok mícháte. Navíc horký louh se vypařuje a při vdechování naleptává sliznice.
Jinak něco málo na téma odstraňování nátěrů je také zde -
http://railnet.sk/view.php?cisloclanku=2008060007 .


Jo máš pravdu,ale ve studé vodě to moc neučínkuje..proč krtek,protože doma nebylo zrovna nic jinýho po ruce....ono neměl jsem napsat nasypat,ale spíš přihodit pár "bobulek"...pochopitelně to chce gumové rukavice a já to koupal ve skle a na balkoně

PříspěvekNapsal: úte 27 dub, 2010 9:14 am
od Tomáš
Sice to není o čištění kolejí,ale zase ta chemie.Potřebuju vyčistit olovo od zbytků špíny.Napadlo mě ho šupnout do kys.Sírové,protože co si pamatuju s ní olovo nereaguje,naopadk dusičná olovo rozpustí.
Co chlorovodíková? mám doma 37%..nebo něco jinýho běžně dostupnýho aby to pěkně sežralo povrchovou špínu,aleolovu to neublížilo.
To je terno ze školy nejsu tak dlouho a už si takový základy nepamatuju :oops:

PříspěvekNapsal: úte 27 dub, 2010 1:52 pm
od TTmili
Z toho si nic nedělej, já su sice eště na střední ale ze základky si už nic nepamatuju. Ale taky mi něco říká že sírovka by neměla olovo, stejně jako měď, platinu, zlato apod. rozpustit.

PříspěvekNapsal: úte 27 dub, 2010 2:12 pm
od juroH0
Kyselina sírová olovo nerozpúšťa. Z čoho sa skladá autobaterka? Elektródy z Pb a jeho oxidov a ako elektrolyt riedená kyselina sírová. Ale pokiaľ chceš závažie odlievať tak sa na čistenie vykašli, keď ho roztavíš všetko ľahšie vypláva na povrch a v pohode to odoberieš.
PS.: je celkom zaujímavé vidieť plávať napr. kamene

PříspěvekNapsal: úte 27 dub, 2010 2:45 pm
od greenery
..... prosím sírová, nejedná se o ementál....

PříspěvekNapsal: úte 27 dub, 2010 4:06 pm
od Tomáš
greenery píše:..... prosím sírová, nejedná se o ementál....
:lol: :lol: :lol: :lol: třeba se na slovensku ze sýru dělá...ne nic ve zlým

PříspěvekNapsal: úte 27 dub, 2010 6:28 pm
od StaraPakna
Nemají jinak na slovensku gramatiku??? Mě by se to líbilo mít jedno obojetný IY a jen to ladit hlasem :P :D :wink:

PříspěvekNapsal: úte 27 dub, 2010 6:33 pm
od juroH0
Opravené :oops: :D no čo, stane sa. Preto sa radšej zhováram než si píšem...

PříspěvekNapsal: úte 27 dub, 2010 9:12 pm
od greenery
OK :lol: jen mě to pobavilo.... ta představa

PříspěvekNapsal: stř 28 dub, 2010 8:49 am
od juroH0
V pohode, i keď radšej by som si dal niečo syrové než sírové...

PříspěvekNapsal: úte 11 kvě, 2010 3:28 pm
od Fíkus
Mám menší problém... Syntetiky odbarvuju LOUHEM, spreje od Tamiye na lexan zase brzdovou kapalinou. Akrylky lihem... Ale teď sem se setkal se zajímavou věcé - staré vagonky BTTB a Tillig... čím jsou lakovány?
Mimo brzdovyk kterou tu nemám, mi nezabralo nic - jenom deboder, kkterej je v tomhle směru výbirnej, ale OUHA :!: Používám FLASH, je bezkonkurenčně nejlepší, dle mých zkušeností a neleptá plast, jenže barvu spolehlivě odstranil a pak začal leptat...
Takže otázka zní, čím odbarvujete Tilligovské vagonky? Děkuji

PS ještě zkusim chemii od Gunze ale moc tomu nedávám

PříspěvekNapsal: úte 11 kvě, 2010 3:45 pm
od Fíkus
Tak gunze nic, ale zbytek kastlí mám z jineho matroše a tam to neleptá :P , holt ta jedna se bude muset leštit a leštit do stav kdy bude dobrá na surf

Re: Odstranení původního nátěru

PříspěvekNapsal: sob 28 zář, 2019 7:43 pm
od Želva
Čau,
mohl by jste mi prosím někdo poradit, jak dostat z kastle barvu, která tam drží a drží? Chtěl jsem sundat z kastle mašiny od Roca barvu a přestříkat si ji na jiné schéma, tak jsem ji šoupnul do brzdovky a druhý den ráno jsem se nestačil divit. Vytáhl jsem kastli z brzdovky a vzal ji kartáčkem na zuby, ale barva jakoby zgumovatěla, vybledla a na celé kastli zůstala taková kompaktní bílá vrstva, která mechanicky nešla sundat, jedině tak seškrábnout nožem. Jelikož neznám typ původního nátěru, tak jsem musel experimentovat dál, zkusil jsem hydoxid sodný, tam ležela 3 dny a žádný úspěch, pak líh, IPA, všelijaká ředidla (Tamya Lacquer thinner) nic mi na to nezabírá. Ani ta vrstva v tom neměkne, aby šla setřít, Rozpouští ji jenom silnější bordel jako airbrush cleaner od Tamiye nebo třebo i levelling od Gunze, ale to pak jde samozřejmě i s kastlí (testoval jsem to zevnitř), kterou to už dost naleptává. Zkoušel jsme dokonce už i různé brusné pasty a furt ta mrcha odolává. Nevěděl by jste někdo, co by se dalo ještě vyzkoušet? Jinak purisol jsem samozřejmě taky zkoušel a bez úspěchu...

Re: Odstranení původního nátěru

PříspěvekNapsal: sob 28 zář, 2019 8:31 pm
od look23
Třeba takto dopadlo moje kastle zamračené po koupeli v ředidle (číslo nevím, dopíšu později) obsahující toluen a aceton.
Nejen, že šlo všechno dolu od popisků a barvy, ale ještě k tomu se prohnula kastle.

Re: Odstranení původního nátěru

PříspěvekNapsal: sob 28 zář, 2019 9:16 pm
od Ruda72
A proč chcete barvu dostat dolů? Já normálně na původní nástřik nastříkám základovku a potom finální barvu a nikdy s tím nebyl žádný problém. barvu jsem nikdy před dalším stříkáním neodstraňoval a nemyslím, že by se to projevilo na kvalitě finálního nástřiku. Ale samozřejmě každý může mít jiný názor.