Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.
dan píše:Kouřový generátor má vyšší teplotu, proto se u nových mašinek montuje do rámu většinou do kovového uložení, které pak generátor chladí. K některým generátorům seuthe se dodává i kovový komín na výměnu. Já jej měl i ve starší mašince, a od komínu jsem izoloval papírem a nic se mi nepokroutilo. Kouř samotný neškodí, ale při plnění se občas ukápne nějaký ten olej kolem komínu do útrob modelu a při hoření to občas vyprskne. Kouř není na časté použití spíš na takový efeklt pro návštěvy Ale není se čeho bát není to zas taková věda.
Petr Zatrepalek píše:Synchronizaci lze řešit - dělá to p. Ungr
http://www.sdz.cz/co-nabizime.html
- princip je propojení na otáčky motoru, ale provedení mi neprozradil
Jemu mašiny krásně "pufají"...
Když to necháš bez úpravy jak to připravil sám výrobce (třeba ROCO), mašiny kouří jak odložená cigareta a nemá smysl do nich kouřák dávat.... Jinak p. Ungr mně třeba odradil od zástavby kouřáku do 375 hrbouna ROCO - komín má úzký a ten odvod tepla není dostatečný, při delším provozu dojde ke zborcení komínu a jeho osazení na kotli! Rešit by se to dalo novým komínem z duralu a jeho izolováním od plastových dílů. Takže bacha jakou mašinu chceš kouřákem osadit...
Houmr píše:No já už zvuk do 365 dal, vešel se a generátor se vejde taky, dává se přímo na předem uchystané místo v rámu, ale osobně si myslím, že stejně kouř není tak efektní, aby se vyplatilo ho do lokomotivy dávat. Zvuk to je jiný kafe, tam je efekt perfektní. Můžeš kouknout u mě na stránkách.
PetrL píše:Houmr píše:No já už zvuk do 365 dal, vešel se a generátor se vejde taky, dává se přímo na předem uchystané místo v rámu, ale osobně si myslím, že stejně kouř není tak efektní, aby se vyplatilo ho do lokomotivy dávat. Zvuk to je jiný kafe, tam je efekt perfektní. Můžeš kouknout u mě na stránkách.
Tak, tak. Mám stejný názor, ale nezmiňoval jsem jej, protože jsem se obával, že budu za kacíře. S podporou Velikého si už ale troufnu svůj názor napsat (vždyť jsem Čech, ne?)
Kouř mi připadá jako nehorázný kýč, pro svoji naprostou nepřirozenost a jak psal Dan, pro nápadnou podobnost stoupajícího kouře z cigarety. Asi stejný nepoměr, jako kdybych si stoupnul s cigárem k lokomotivě a porovnával jeho kouř s kouřem lokomotivy. A pak, když kouř na modelu, tak proč ne unikající pára ze šoupátka a jinde? Té bylo možná víc, než kouře! Zkrátka vezmu-li tato fakta, servisní zkušenosti Michala, teplem se bortící díly modelu, škrtnu snobárnu, tak mi nezbývá jediný důvod k pořízení kouřáku. Nebo se mýlím a někdo mě dokáže přesvědčit?
F. Placheta píše:Napadlo me, jestli by nesla pouzit ted udajna novinka od ZIMA - dekoder a zvuk.modul v jednom. Oznaceni ani kat.cislo bohuzel neznam, ale mela by to byt vyrazna uspora mista....
Zdenek Valter píše:F. Placheta píše:Napadlo me, jestli by nesla pouzit ted udajna novinka od ZIMA - dekoder a zvuk.modul v jednom. Oznaceni ani kat.cislo bohuzel neznam, ale mela by to byt vyrazna uspora mista....
Ten dekodér je MX640.
Co se týče pufání každý zvukáč má možnost synchronizace s otáčkami hnacích kol (Tedy myslím tím kola které na modelu představují hnací kola předlohy). Tím spinačem se dá přerušovat přívod ke kouřovému generátoru.
Zdenek Valter píše:
Co se týče pufání každý zvukáč má možnost synchronizace s otáčkami hnacích kol (Tedy myslím tím kola které na modelu představují hnací kola předlohy). Tím spinačem se dá přerušovat přívod ke kouřovému generátoru.
Zdenek Valter píše:Tím spinačem se dá přerušovat přívod ke kouřovému generátoru.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 návštevníků