Barvy na dřevo

Práce s modely, povrchová úprava, patinování modelů, použití barev apod.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Barvy na dřevo

Příspěvekod flyer.nick » sob 03 lis, 2012 4:38 pm

Zdravím,

v modelařině nejsem žádný nováček, ale v barvení ano. Zajímalo by mne, jaké jsou nejlepší barvy na dřevěné modely případně doporučení na nějaké barvící techniky, aby se imitace dřeva dostalo co nejvěrněj.

Díky za rady
flyer.nick
 
Příspěvky: 5
Registrován: pát 02 lis, 2012 4:54 pm

Re: Barvy na dřevo

Příspěvekod Hugo » stř 07 lis, 2012 1:59 pm

Zdravím, zkušenější v tomto oboru by poradili určitě lépe. Já při stavbě vagonu jsem použil k nabarvení dřevěného podkladu (stupaček) obyčejné vodové barvy, barva se po několikerém přetření vpila a na závěr jsem povrch stříkl matným bezbarvým lakem. S výsledkem jsem byl spokojen.
Hugo
 
Příspěvky: 29
Registrován: sob 02 říj, 2010 8:15 pm

Re: Barvy na dřevo

Příspěvekod Houmr » stř 07 lis, 2012 2:13 pm

Ono hodně záleží co vlastně chceš barvit. Pokud dřevěný vagon, barva byla syntetická a vlastně zakryla skoro úplně vzhled dřeva. Takže byla na povrchu, tady můžeš při stříkání použít vlastně jakou koliv barvu na modely.
Pokud ale chceš naznačit třeba nějaká prkna, trámy atd. Tak to chce nějakou barvu, která se do dřeva vsákne a je po ní vydět struktura dřeva, jak psal kolega i vodovky to dovedou, já používám olejové barvy různých odstínů.
Ale metod je velké množství, záleží která komu lépe vyhovuje.
"HO" - DCC - III - IV
Uživatelský avatar
Houmr
 
Příspěvky: 1324
Registrován: sob 07 říj, 2006 5:44 pm
Bydliště: Bukovice

Re: Barvy na dřevo

Příspěvekod jafobe » úte 20 lis, 2012 3:44 pm

zkusil bych se podívat na internnetu na moření a lazurování dřeva, odpovědí se najde asi dost, sice je to spíše používané v nábytkářství, ale funuje to i v menším měřítku