Stránka 3 z 3

Re: Modelářská serva a jejich využití na kolejišti

PříspěvekNapsal: stř 21 říj, 2015 8:03 pm
od romino
Dobre teda, nemam dalej chut a ani silu bojovat s veternymi mlynmi.... jedine rozumne argumenty tu mal MiG ohladom zivotnosti serv, za co mu dakujem za zapojenie sa do diskusie.
Ako je to s ich zivotnostou pri takejto prevadzke ukaze az cas, takze potom sa podelime o vysledok minimalne pri tomto jednom type serva, ktore pouzivame. Stale si totiz myslime, ze udrzat stanicu na modulovom stretnuti plne zjazdnu aj pocas poruchy a nenechat ostatnych, ktori na strenutie prisli, venovali mu nemalo casu a casto aj financii za to stoji. Bohuzial pokial niekto pride s argumentom, ze je to len hracka a nic sa nestane ked to chvilku nepojde, tak nema v modulovke co porabat. Je to maximalne nefer voci ostatnym ucastnikom.

Pre fuldu: k tomu balicku a baterkam stale potrebujes funkcne servo, takze si ma nevyliecil :D

Pre mpintu: bohuzial to sklamanie je obojstranne. Nevidim najmensi dovod nieco riesit mimodiskuzne ked sa problem prebera na verejnom diskusnom fore kde si aj verejne prispevok umiestnil. Pokial riesis nieco sukromne cez Skype a sem hodis nakoniec len vysledok, tak to len zamotas, pretoze nikto iny nepozna pozadie toho ako si k vysledku prisiel. Nikto nevie vsetko a nie vsetky tebou popisovane riesenia su najlepsie, preto nevidim najmensi dovod preco rozoberat problem len s jednym clovekom v sukromi. Mylis sa aj v druhom argumente. S Petrom sme v kontakte skoro denne odkedy zacal uvazovat o modulovke (mimochodom cestu ako sa na mna dostal urcite dobre poznas a aj dovody preco tomu tak bolo) a poznam cele pozadie tohto pripadu, takze pokial napises, ze "kritizujem bez znalosti pozadi" tak je to z tvojej strany nefer, aj ked to vlastne vychadza z tvojej neznalosti pozadia. Spolu sme nasli vhodnu stanicu prenho a prve navrhy kolajiska v pracovni denne preberali este skor ako ich daval sem na forum az po prve nasadenie stanice do prevadzky. Rovnako to bolo aj s tymto riesenim co tu prezentoval o ktorom si aj nadalej myslim, ze je zivotaschopne. Tak isto mu vyhovaram obcas niektore riesenia, ktore vymysla a su niekedy az moc prespekulovane, no ma zaujem a bavi ho to. Niekedy sa pouci na vlastnych chybach, niekedy si da povedat. No vdaka tomuto "drsnemu prostrediu", ktore tu vytvaraju uzivatelia svojimi prispevkami v ktorych casto nepriamo urazaju inych, uz nema zaujem tu dalej posobit.

Re: Modelářská serva a jejich využití na kolejišti

PříspěvekNapsal: stř 21 říj, 2015 8:26 pm
od vvitty
Jenze ona to hracka je. Na poruse serva v prestavniku nezavisi zivoty ani zdravi kolemjdoucich. Narozdil od leteckych modelu u kterych porucha serva ovladajiciho klapky obvykle skonci fatalni skodou na modelu a zaroven rizikem zraneni osob v okoli neovladatelneho modelu. Presto tam serva pouzivaji a nemontuji zachranne rucni ovladani a podobne veci. Proc asi? Nehlede na to ze v modelu serva pracuji za podstatne horsich podminek nez napevno namontovana soucast modulu.

Re: Modelářská serva a jejich využití na kolejišti

PříspěvekNapsal: stř 21 říj, 2015 8:30 pm
od mpinta
romino píše:Pre mpintu: bohuzial to sklamanie je obojstranne...
Rozhodně to nehodlám dále s tebou rozebírat. I nadále přeji hodně štěstí v modelařině tobě i kolegovi Peterovi.

Re: Modelářská serva a jejich využití na kolejišti

PříspěvekNapsal: stř 21 říj, 2015 9:29 pm
od HonzaM
fulda píše:
romino píše:2. Manualne prestavenie serva ako nudzove ovladanie.

Je jasné, že bod dva nikdo neřeší. A to ze dvou důvodů:
  1. Nikdo si nepamatuje, že by mu odešla centrála
  2. ... a kdo je opravdu paranoik, tak si s sebou vozí na setkání balíček baterek a přepínač, jak jsem popsal v TOMTO VIDEU

Bohužel si pamatuji, že mi centrála jednou odešla. Naštěstí jsem měl s sebou náhradní. Pokud jde o možnost nouzového přestavování výhybek, před několika příspěvky zde jeden z účastníků diskuze správně připomenul, že želvu lze snadno v pípadě výpadku napájení bez poškození přesunout rukou z jedné polohy do druhé, v níž zůstane, samozřejmě se při tom automaticky přepne přepínač napájející srdcovku.

Re: Modelářská serva a jejich využití na kolejišti

PříspěvekNapsal: čtv 22 říj, 2015 11:58 am
od Ferda
Pokud je strach z výpadku centrály, pak je zde možnost ji zcela vynechat a přejít na LocoIO. Mimochodem k tomuto řešení pomalu kráčím i když né z důvodu obav o centrálu, ale pro geniální jednoduchost i opravitelnost řešení. LocoIO jako modul zapíchnutý do pin lišty lze vyměnit za pár vteřin a jeho naprogramování trvá pár minut. Při ceně jednoho do 300,-Kč jich mohu mít v sebou i několik. Jeden LocoIO dokáže obsloužit až 7 serv, nebo jiných zařízení se dvěma stavy. Má celkem 14 pinů, které lze použít mnoha způsoby. Například 5 pinů dokáže ovládat 5-ti světelné návěstidlo včetně blikajících světel, nebo závory. Protože LocoIO dokáže komunikovat každé s každým, tak lze realizovat i zpětnou vazbu po stejné zběrnici a pult se ovládá taky pomocí LocoIO. Žádnou centrálu nepotřebuji. Centrála je potřeba pouze pokud chci ovládat LocoNetem i vozidla, což u modulovky musí být zcela odděleno od ovládání dopraven.

Taky argumentace s odešlým servem je řešitelný problém. používám servoadaptéry, které se sestaví na stole a do modulu se montují bez jakéhokoli extra ladění. Výměna na pár minut.
Servodekoder se vlastně nekoná, protože logiku zastane LocoIO a výkonový člen je jeden PIC a jeden kondenzátor bez přepínače v ceně několika desetikorun. Lze ho implantovat rovnou na kabel serva, přímo na servo, nebo ho připíchnout k LocoIO. Pokud ho dám blízko serva pak mám i po problému s rušením a vzdálenost mezi servem a dekoderem už není (v rámci modulu) ničím limitována.
Řešení prezentoval Fulda o pár příspěvků výše v TOMTO VIDEU.

Slíbil jsem taky nějaké foto mého řešení ovládání kolejové spojky jedním servem.
Na dalších fotkách jsou servoadaptéry pro jednu vexli umístitelné přímo pod výhybku. Mám i příčné (původní) řešení.
http://ferda-ov.rajce.idnes.cz/Moduly_z_Kuncic%2C_rok_6./#221020154964.jpg

Lze ho použít, jak jsem psal, pro všechna běžná měřítka a je schopno i ovládat 2 vexle na jedné koleji. Torzní tyče jsou velmi flexibilní.
V případě 2 vexlí, mezi kterými je křížení, se společné ovládání přímo nabízí, třeba jako tady na obrázku:
Obrázek

Re: Modelářská serva a jejich využití na kolejišti

PříspěvekNapsal: čtv 22 říj, 2015 12:56 pm
od fulda
romino píše:Pre fuldu: k tomu balicku a baterkam stale potrebujes funkcne servo, takze si ma nevyliecil :D

Máme li poruchu serva, pak je irelevantní zahrnovat do úvahy informace jako snížení životnosti serva :twisted:

Jinak aby nedošlo k mýlce - k tomuto tématu mám takový přístup, že se mne netýká, takže je mi jedno jak dopadne a proto se k němu nevyjadřuji fakticky. To už jste si asi všimli.

Z mého pohledu je to velice elegantní řešení problému, který neexistuje, způsobem, který zavádí chyby a nedostatky o kterých jsme doposud ani netušili.
Něco trochu jako zavedení SAPu v jakémkoli doposud fungujícím podniku a nebo něco podobného.

Re: Modelářská serva a jejich využití na kolejišti

PříspěvekNapsal: čtv 22 říj, 2015 1:16 pm
od zdeno
problem je, ze vetsinou neodchazi Locoio, ale silove nebo mechanicke prvky.
Locoio by melo mit oddelen silovy vystup pres opto cleny, vcetne ovladani serva, ktere neni primo silove.
Ale pokud neni kolejiste moc velike, tak se to da ovladat naprimo z Locoio. Podminka je perfektni rozvod napajeni.
---
Jinak Locoio se neda koupit za 300Kc. Samotny 16F873A stoji 5 Eur. Plosak je za 2 Eura, pri 30 kusech. Cena 300Kc je nerealna.
Ja ho prodavam za 20Eur, hotove, ozivene.

Re: Modelářská serva a jejich využití na kolejišti

PříspěvekNapsal: čtv 22 říj, 2015 2:55 pm
od Zx1974
Ferda píše:.......................Má celkem 14 pinů, které lze použít mnoha způsoby...........

Pinů je 16

Re: Modelářská serva a jejich využití na kolejišti

PříspěvekNapsal: čtv 22 říj, 2015 4:00 pm
od Ferda
Zx1974 píše:
Ferda píše:.......................Má celkem 14 pinů, které lze použít mnoha způsoby...........

Pinů je 16

:oops: Samozřejmě máš pravdu. Vždyť jsem úplný Matěj. Logicky, že 4 skupiny po 4 piny. Vždyť je to computer.
Vůbec nevím kde jsem přišel k té 14-ce. Vždyť by byla ještě pod zákonem! :D

Re: Modelářská serva a jejich využití na kolejišti

PříspěvekNapsal: ned 25 říj, 2015 5:44 pm
od fulda
Tak jsem při čtení posledního railroadera (12/2015) na straně 77 narazil na něco co jsem dlouho nemohl pochopit, ale pak jsem zjistil, že to je prostě nutnost pro některé lidi. Jmenuje se to "Blue Point switch machine". Krom toho, že to přijde na lehkých 350,- je to geniálně komplexní nic neřešící přístroj.
Obrázek

Re: Modelářská serva a jejich využití na kolejišti

PříspěvekNapsal: ned 25 říj, 2015 6:02 pm
od BohousP
fulda píše:Tak jsem při čtení posledního railroadera (12/2015) na straně 77 narazil na něco co jsem dlouho nemohl pochopit, ale pak jsem zjistil, že to je prostě nutnost pro některé lidi. Jmenuje se to "Blue Point switch machine". Krom toho, že to přijde na lehkých 350,- je to geniálně komplexní nic neřešící přístroj.


Ale řeší - neschopnost připojit si vypínač k táhlu ... :lol:

Re: Modelářská serva a jejich využití na kolejišti

PříspěvekNapsal: ned 25 říj, 2015 7:24 pm
od fulda
BohousP píše:Ale řeší - neschopnost připojit si vypínač k táhlu ... :lol:
A navíc provrtanej přepínač - chápu.
Zhruba jako na tomto obrázku?? (ze stejného časopisu)