Modelářská serva a jejich využití na kolejišti
Napsal: úte 09 říj, 2012 2:09 pm
Začnu tohle téma, kde bych se možná pokusil poskládat poznatky s používáním modelářských serv.
Nechtěl bych se moc zabejvat jejich připojením, na to jsou témata jak v digitálu, tak v analogu. Pokusím se věřit tomu, že to bude dodržováno.
Tady bych se chtěl věnovat tomu, jaká kdo používá serva, jak je upevňuje do kolejiště, co s nima ovládá a tak dále.
Začnu tím jaká používám serva.
Moje nejoblíbenější jsou tyhle. Jsou malá, chovají se za ty prachy (v přepočtu 70,-) celkem slušně a zatím se mi nestalo, že bych narazil na špatnej kousek. Mám jich v kolejišti minimálně 20 a naprostá spokojenost. Pak vlastním několik digitálních serv. U tohoto modelu pozor, dělají se ve variantě 5V a 6V, ale s mojima dekodérama chodí oboje. To je pro vláčky mimořádně kulturní servo a za 60,- asi neni lepší volba.
Včera mi teta na poště "dala" balíček s těmahle ultra mikro digitálníma servama. To ultra mikro je tady opravdu na místě. Servo pokud se mu "urazí" uši nebo dno, tak se vejde do eNkového vagonku. Tam lze očekávat, že udělám nějakou novinku - co třeba funkční jeřáb
kotvení:
s oblibou používám plastovej profil ze stavebnin takové hezké plastové L 20x20 a nebo 20x15, bezvadně se to stříhá nůžkama na plech a řeže nožem.
Pokud mám servo v podzemí, tak ho celkem jednoduše dávám těsně pod vyhybku, proříznu mu díru a přidrátuju ho. Na servu nastavuju maximální rychlost.
VIDEO
V nadzemní části dávám serva o trochu víc pod povrch a prořezávám jen co nejmenší otvor pro drátek. Pro fixaci drátku používám drátovody z uchošťoura, přilepené kouskem hajzlpapíru namočeném v herkulesu. Na to že uchošťour nelze lepit, tak to drží docela slušně. V nadzemí taky nastavuju menší rychlost přehazování, ale pořád to není úplně přesně modelovejch 10 vteřin, to je moc velká nuda.
VIDEO
V příštím díle vám ukážu mechaniku od bagru (možná ho vezmu s sebou na burzu, kdo je zvědavej, tak se přihlašte), a asi i něco o závorách.
Nechtěl bych se moc zabejvat jejich připojením, na to jsou témata jak v digitálu, tak v analogu. Pokusím se věřit tomu, že to bude dodržováno.
Tady bych se chtěl věnovat tomu, jaká kdo používá serva, jak je upevňuje do kolejiště, co s nima ovládá a tak dále.
Začnu tím jaká používám serva.
Moje nejoblíbenější jsou tyhle. Jsou malá, chovají se za ty prachy (v přepočtu 70,-) celkem slušně a zatím se mi nestalo, že bych narazil na špatnej kousek. Mám jich v kolejišti minimálně 20 a naprostá spokojenost. Pak vlastním několik digitálních serv. U tohoto modelu pozor, dělají se ve variantě 5V a 6V, ale s mojima dekodérama chodí oboje. To je pro vláčky mimořádně kulturní servo a za 60,- asi neni lepší volba.
Včera mi teta na poště "dala" balíček s těmahle ultra mikro digitálníma servama. To ultra mikro je tady opravdu na místě. Servo pokud se mu "urazí" uši nebo dno, tak se vejde do eNkového vagonku. Tam lze očekávat, že udělám nějakou novinku - co třeba funkční jeřáb
kotvení:
s oblibou používám plastovej profil ze stavebnin takové hezké plastové L 20x20 a nebo 20x15, bezvadně se to stříhá nůžkama na plech a řeže nožem.
Pokud mám servo v podzemí, tak ho celkem jednoduše dávám těsně pod vyhybku, proříznu mu díru a přidrátuju ho. Na servu nastavuju maximální rychlost.
VIDEO
V nadzemní části dávám serva o trochu víc pod povrch a prořezávám jen co nejmenší otvor pro drátek. Pro fixaci drátku používám drátovody z uchošťoura, přilepené kouskem hajzlpapíru namočeném v herkulesu. Na to že uchošťour nelze lepit, tak to drží docela slušně. V nadzemí taky nastavuju menší rychlost přehazování, ale pořád to není úplně přesně modelovejch 10 vteřin, to je moc velká nuda.
VIDEO
V příštím díle vám ukážu mechaniku od bagru (možná ho vezmu s sebou na burzu, kdo je zvědavej, tak se přihlašte), a asi i něco o závorách.