Stránka 1 z 2

znázornění provozního opotřebení vozidel-mech. poškození

PříspěvekNapsal: pon 07 kvě, 2012 9:42 am
od mnitka
Kromě rozpočtových škrtů mě v poslení době trápí ještě jedna věc.
Viz poslední věty tohoto článku http://www.mnitka.com/eaos-x-051/

Re: znázornění provozního opotřebení vozidel-mech. poškození

PříspěvekNapsal: pon 07 kvě, 2012 10:56 am
od Luděk
Nešlo by to rozepřít aby se to napružilo a pak to lehce prohřát? Ten plast by mohl trochu povolit a prohnout se.

Re: znázornění provozního opotřebení vozidel-mech. poškození

PříspěvekNapsal: pon 07 kvě, 2012 12:26 pm
od Vladimír_B
Ahoj, na různé prohýbání a ohýbání by mohla stačit i horká voda, ale aby se ten vůz spíš nezničil. A navíc ty profily na čele samostatně neohneš, leda s celou stěnou. A další problém by bylo znázornit ty drobné škrábance a spol. na bočnici, to tam spíš uděláš velkou bouli.
A proto by bylo lepší profily na čele uříznout, zprohýbat a nalepit zpět. A ta různá drobná poškození na boku vyrýt třeba do alobalu a pak přilepit na bočnici. Lak by šel znázornit metodou soli. Nezapomeň se pochlubit výsledkem. Nejen já budu zvědavý na výsledek.

Re: znázornění provozního opotřebení vozidel-mech. poškození

PříspěvekNapsal: pon 07 kvě, 2012 4:42 pm
od MirekTT
Ten vagon přímo vybízí vypreparovat pojezd a vršek udělat celý znovu a pořádně opotřebený. V hánule obzvlášť. Znetvořeniny plechu by možná šly houmrovou metodou, viz jeho uhláky, ale přehýbat vzpěry, no nevím. Teplem jednou tvářený plast se zahřátím smršťuje na objemu. Navenek to sice vypadá, že se kroutí, ale ve skutečnosti přijdeš nahřátím o rozměry skříně.
Skelet bych udělal ze vzpěr z nějakých hranolů, podlaha bude stejně asi dřevěná a výplně z tuhého alobalu pěkně vymačkat dle uhlí, štěrku, či co to vozilo. Pak povrchovka, obtisky a můžou být i hodně nečitelné.

Alespoň tak bych to dělal já, ale tohle a navíc ode mně jsi asi nechtěl slyšet. :D

PS: jó, hánula je prevít, modely jsou vyrobeny příliš čistě. Od téčka dolů je situace již příznivější, tam se leccos ztratí :mrgreen:

Re: znázornění provozního opotřebení vozidel-mech. poškození

PříspěvekNapsal: úte 08 kvě, 2012 6:12 am
od mnitka
Luděk píše:Nešlo by to rozepřít aby se to napružilo a pak to lehce prohřát? Ten plast by mohl trochu povolit a prohnout se.

Ono asi degormování skříně vozu hotového modelu pomocí tepla bude tou správnoiu metodou. Jde jen o to jakou techniku zvolit. Zdřejmě bude nutné vyšpekulovat teplotu která plast ještě nepoškodí ale jen mírně deformuje.
Vladimír_B píše:Ahoj, na různé prohýbání a ohýbání by mohla stačit i horká voda, ale aby se ten vůz spíš nezničil. A navíc ty profily na čele samostatně neohneš, leda s celou stěnou. A další problém by bylo znázornit ty drobné škrábance a spol. na bočnici, to tam spíš uděláš velkou bouli.
A proto by bylo lepší profily na čele uříznout, zprohýbat a nalepit zpět. A ta různá drobná poškození na boku vyrýt třeba do alobalu a pak přilepit na bočnici. Lak by šel znázornit metodou soli. Nezapomeň se pochlubit výsledkem. Nejen já budu zvědavý na výsledek.

Horká voda nevím, nevím..., ale vyzkouším. Budem vidět. Ono vytvoření deformace plechových stěn není až takový problém. Toto se dá zvládnout pomocí hustého surfaceru, jenže tato technika se neslučuje s finální povrchovou úpravou modelu provedenu výrobcem. Pokud budou k dispozici stavebnice VDV modely rozhodně na ních vyzkouším. Různé oděrky, rez ... jseu pro mě zatím druhotné.

MirekTT píše:Ten vagon přímo vybízí vypreparovat pojezd a vršek udělat celý znovu a pořádně opotřebený. V hánule obzvlášť. Znetvořeniny plechu by možná šly houmrovou metodou, viz jeho uhláky, ale přehýbat vzpěry, no nevím. Teplem jednou tvářený plast se zahřátím smršťuje na objemu. Navenek to sice vypadá, že se kroutí, ale ve skutečnosti přijdeš nahřátím o rozměry skříně.
Skelet bych udělal ze vzpěr z nějakých hranolů, podlaha bude stejně asi dřevěná a výplně z tuhého alobalu pěkně vymačkat dle uhlí, štěrku, či co to vozilo. Pak povrchovka, obtisky a můžou být i hodně nečitelné.

Alespoň tak bych to dělal já, ale tohle a navíc ode mně jsi asi nechtěl slyšet. :D

PS: jó, hánula je prevít, modely jsou vyrobeny příliš čistě. Od téčka dolů je situace již příznivější, tam se leccos ztratí :mrgreen:


Jdeš na to od lesa Mirku, stavět novou skříň vozu ale nebudu. Problém jsou právě ty nápisy. Pokud je poškodím, náhrada za ně není. O nějakým německým PAROSTROJi vyrábějícím obtisky v páté epoše nevím. Metoda poleptání barvy z houmrových stránek je zajímavá.

Re: znázornění provozního opotřebení vozidel-mech. poškození

PříspěvekNapsal: úte 08 kvě, 2012 8:15 am
od Ferda
Horká voda určitě ne.
Jestli nějak, pak horký vzduch. Lze nahřát právě jen to místo, které potřebuji a nemusím si u toho popálit prsty. Horkým vzduchem se třeba nahřívají brýlové obroučky aby se upravily na míru klienta. Nápisy by to poškodit nemělo. Mohou ale malinko zmatnět, nebo chytit nahnědlý odstín, když se to přežene, ale to by v tomto případě bylo spíš ku prospěchu. Je těba si to vyzkoušet, protože některé plasty při větším nahřátí začnou na povrchu vytvářet puchýřky. Ani to by nemuselo být na škodu věci, ale pak stačí už jen velice málo a neštěstí je hotovo.

Re: znázornění provozního opotřebení vozidel-mech. poškození

PříspěvekNapsal: úte 08 kvě, 2012 3:01 pm
od rawen
Zkus se poptat, jestli nemá někdo v okolí stanici na pájení SMD součástek. Fouká horký vzduch regulovatelné teploty, regulovatelným pramínkem.

Radek

Re: znázornění provozního opotřebení vozidel-mech. poškození

PříspěvekNapsal: stř 09 kvě, 2012 10:49 am
od mnitka
Obrázek

Jeden z pokusů jak vyrobit promačkaný plech. Jako medium bylo použito surfaceru a na části skříně vteřinového lepidla.

Re: znázornění provozního opotřebení vozidel-mech. poškození

PříspěvekNapsal: úte 07 kvě, 2013 8:57 am
od mnitka
Tak jsem se do toho konečně pustil. Jako prostředek k pokusu posloužila stavebnice vozu Eas výrobce BRAMOS (ze sortimentu bývalé firmy VDV modely).
Výsledek mé práce má znázorńovat přiměřeně provozem opotřebovaný vůz.
Jak se vám líbí?

Re: znázornění provozního opotřebení vozidel-mech. poškození

PříspěvekNapsal: úte 07 kvě, 2013 10:15 am
od Tomas_C.
pěkné ...opravdu pěkné...a bude i nějaký článek o technice?

Re: znázornění provozního opotřebení vozidel-mech. poškození

PříspěvekNapsal: úte 07 kvě, 2013 11:51 am
od rawen
Co článek - workshop udělej!
Za sebe můžu říct, že spoustu věcí z různých oborů jsem se naučil právě na různých kurzech. A jsem ochotný to ocenit, protože hledání, slepé uličky, čas a materiál stojí taky peníze.

Radek

Re: znázornění provozního opotřebení vozidel-mech. poškození

PříspěvekNapsal: úte 07 kvě, 2013 6:02 pm
od radeksindy
O nějakým německým PAROSTROJi vyrábějícím obtisky v páté epoše nevím.

http://www.andreas-nothaft.de/ nebo http://www.modellbahndecals.de/

Re: znázornění provozního opotřebení vozidel-mech. poškození

PříspěvekNapsal: úte 07 kvě, 2013 6:07 pm
od mlha
Pěkná práce,sám to bohužel neumím,jemom malá připomínka mnitko,těch poškození by mohlo být míň,varianta 2 větší promáčkliny.Je to ale jenom můj názor,práce velmi pěkná

Re: znázornění provozního opotřebení vozidel-mech. poškození

PříspěvekNapsal: úte 07 kvě, 2013 6:22 pm
od MirekTT
rawen píše:Co článek - workshop udělej!

Ale on workšopy dělá, pro nás, členy klubu. :wink:
Přijeď na...řekněme...pěti téčkových modulech, a můžeš taky přijít na workšop :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

A teď vážně, mnitka je skvělý lektor a hodně nás toho naučil. A nejen on. Klub Moduly Brno má v tomto ohledu dost štígro na lidi, co tomu rozumí (čímž nemyslím sebe :D )

Takže teď už jen stačí povyprávět, jak udělal ten pomačkanej plech na bočnicích a budem spokojení všichni 8)

Re: znázornění provozního opotřebení vozidel-mech. poškození

PříspěvekNapsal: čtv 09 kvě, 2013 6:13 pm
od mnitka
mlha píše:Pěkná práce,sám to bohužel neumím,jemom malá připomínka mnitko,těch poškození by mohlo být míň,varianta 2 větší promáčkliny.Je to ale jenom můj názor,práce velmi pěkná

Nic na tom není. Bohužel se tato technika nedá použít pro úpravu továrních modelů.

Stavbu modelu si ještě jednou zopakuji a řádně zdokumentuji. Článek bude!
Kdo se hlási na workshop? :mrgreen: