znázornění provozního opotřebení vozidel-mech. poškození

Práce s modely, povrchová úprava, patinování modelů, použití barev apod.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

znázornění provozního opotřebení vozidel-mech. poškození

Příspěvekod mnitka » pon 07 kvě, 2012 9:42 am

Kromě rozpočtových škrtů mě v poslení době trápí ještě jedna věc.
Viz poslední věty tohoto článku http://www.mnitka.com/eaos-x-051/
Uživatelský avatar
mnitka
 
Příspěvky: 1224
Registrován: úte 28 říj, 2008 7:08 am
Bydliště: Brno

Re: znázornění provozního opotřebení vozidel-mech. poškození

Příspěvekod Luděk » pon 07 kvě, 2012 10:56 am

Nešlo by to rozepřít aby se to napružilo a pak to lehce prohřát? Ten plast by mohl trochu povolit a prohnout se.
Uživatelský avatar
Luděk
 
Příspěvky: 201
Registrován: pát 09 pro, 2011 5:29 pm
Bydliště: Brno

Re: znázornění provozního opotřebení vozidel-mech. poškození

Příspěvekod Vladimír_B » pon 07 kvě, 2012 12:26 pm

Ahoj, na různé prohýbání a ohýbání by mohla stačit i horká voda, ale aby se ten vůz spíš nezničil. A navíc ty profily na čele samostatně neohneš, leda s celou stěnou. A další problém by bylo znázornit ty drobné škrábance a spol. na bočnici, to tam spíš uděláš velkou bouli.
A proto by bylo lepší profily na čele uříznout, zprohýbat a nalepit zpět. A ta různá drobná poškození na boku vyrýt třeba do alobalu a pak přilepit na bočnici. Lak by šel znázornit metodou soli. Nezapomeň se pochlubit výsledkem. Nejen já budu zvědavý na výsledek.
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1224
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: znázornění provozního opotřebení vozidel-mech. poškození

Příspěvekod MirekTT » pon 07 kvě, 2012 4:42 pm

Ten vagon přímo vybízí vypreparovat pojezd a vršek udělat celý znovu a pořádně opotřebený. V hánule obzvlášť. Znetvořeniny plechu by možná šly houmrovou metodou, viz jeho uhláky, ale přehýbat vzpěry, no nevím. Teplem jednou tvářený plast se zahřátím smršťuje na objemu. Navenek to sice vypadá, že se kroutí, ale ve skutečnosti přijdeš nahřátím o rozměry skříně.
Skelet bych udělal ze vzpěr z nějakých hranolů, podlaha bude stejně asi dřevěná a výplně z tuhého alobalu pěkně vymačkat dle uhlí, štěrku, či co to vozilo. Pak povrchovka, obtisky a můžou být i hodně nečitelné.

Alespoň tak bych to dělal já, ale tohle a navíc ode mně jsi asi nechtěl slyšet. :D

PS: jó, hánula je prevít, modely jsou vyrobeny příliš čistě. Od téčka dolů je situace již příznivější, tam se leccos ztratí :mrgreen:
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2573
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: znázornění provozního opotřebení vozidel-mech. poškození

Příspěvekod mnitka » úte 08 kvě, 2012 6:12 am

Luděk píše:Nešlo by to rozepřít aby se to napružilo a pak to lehce prohřát? Ten plast by mohl trochu povolit a prohnout se.

Ono asi degormování skříně vozu hotového modelu pomocí tepla bude tou správnoiu metodou. Jde jen o to jakou techniku zvolit. Zdřejmě bude nutné vyšpekulovat teplotu která plast ještě nepoškodí ale jen mírně deformuje.
Vladimír_B píše:Ahoj, na různé prohýbání a ohýbání by mohla stačit i horká voda, ale aby se ten vůz spíš nezničil. A navíc ty profily na čele samostatně neohneš, leda s celou stěnou. A další problém by bylo znázornit ty drobné škrábance a spol. na bočnici, to tam spíš uděláš velkou bouli.
A proto by bylo lepší profily na čele uříznout, zprohýbat a nalepit zpět. A ta různá drobná poškození na boku vyrýt třeba do alobalu a pak přilepit na bočnici. Lak by šel znázornit metodou soli. Nezapomeň se pochlubit výsledkem. Nejen já budu zvědavý na výsledek.

Horká voda nevím, nevím..., ale vyzkouším. Budem vidět. Ono vytvoření deformace plechových stěn není až takový problém. Toto se dá zvládnout pomocí hustého surfaceru, jenže tato technika se neslučuje s finální povrchovou úpravou modelu provedenu výrobcem. Pokud budou k dispozici stavebnice VDV modely rozhodně na ních vyzkouším. Různé oděrky, rez ... jseu pro mě zatím druhotné.

MirekTT píše:Ten vagon přímo vybízí vypreparovat pojezd a vršek udělat celý znovu a pořádně opotřebený. V hánule obzvlášť. Znetvořeniny plechu by možná šly houmrovou metodou, viz jeho uhláky, ale přehýbat vzpěry, no nevím. Teplem jednou tvářený plast se zahřátím smršťuje na objemu. Navenek to sice vypadá, že se kroutí, ale ve skutečnosti přijdeš nahřátím o rozměry skříně.
Skelet bych udělal ze vzpěr z nějakých hranolů, podlaha bude stejně asi dřevěná a výplně z tuhého alobalu pěkně vymačkat dle uhlí, štěrku, či co to vozilo. Pak povrchovka, obtisky a můžou být i hodně nečitelné.

Alespoň tak bych to dělal já, ale tohle a navíc ode mně jsi asi nechtěl slyšet. :D

PS: jó, hánula je prevít, modely jsou vyrobeny příliš čistě. Od téčka dolů je situace již příznivější, tam se leccos ztratí :mrgreen:


Jdeš na to od lesa Mirku, stavět novou skříň vozu ale nebudu. Problém jsou právě ty nápisy. Pokud je poškodím, náhrada za ně není. O nějakým německým PAROSTROJi vyrábějícím obtisky v páté epoše nevím. Metoda poleptání barvy z houmrových stránek je zajímavá.
Uživatelský avatar
mnitka
 
Příspěvky: 1224
Registrován: úte 28 říj, 2008 7:08 am
Bydliště: Brno

Re: znázornění provozního opotřebení vozidel-mech. poškození

Příspěvekod Ferda » úte 08 kvě, 2012 8:15 am

Horká voda určitě ne.
Jestli nějak, pak horký vzduch. Lze nahřát právě jen to místo, které potřebuji a nemusím si u toho popálit prsty. Horkým vzduchem se třeba nahřívají brýlové obroučky aby se upravily na míru klienta. Nápisy by to poškodit nemělo. Mohou ale malinko zmatnět, nebo chytit nahnědlý odstín, když se to přežene, ale to by v tomto případě bylo spíš ku prospěchu. Je těba si to vyzkoušet, protože některé plasty při větším nahřátí začnou na povrchu vytvářet puchýřky. Ani to by nemuselo být na škodu věci, ale pak stačí už jen velice málo a neštěstí je hotovo.
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1583
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava

Re: znázornění provozního opotřebení vozidel-mech. poškození

Příspěvekod rawen » úte 08 kvě, 2012 3:01 pm

Zkus se poptat, jestli nemá někdo v okolí stanici na pájení SMD součástek. Fouká horký vzduch regulovatelné teploty, regulovatelným pramínkem.

Radek
rawen
 
Příspěvky: 1700
Registrován: stř 08 dub, 2009 10:42 am
Bydliště: Prostějov

Re: znázornění provozního opotřebení vozidel-mech. poškození

Příspěvekod mnitka » stř 09 kvě, 2012 10:49 am

Obrázek

Jeden z pokusů jak vyrobit promačkaný plech. Jako medium bylo použito surfaceru a na části skříně vteřinového lepidla.
Uživatelský avatar
mnitka
 
Příspěvky: 1224
Registrován: úte 28 říj, 2008 7:08 am
Bydliště: Brno

Re: znázornění provozního opotřebení vozidel-mech. poškození

Příspěvekod mnitka » úte 07 kvě, 2013 8:57 am

Tak jsem se do toho konečně pustil. Jako prostředek k pokusu posloužila stavebnice vozu Eas výrobce BRAMOS (ze sortimentu bývalé firmy VDV modely).
Výsledek mé práce má znázorńovat přiměřeně provozem opotřebovaný vůz.
Jak se vám líbí?
Přílohy
Eas VDV1.jpg
Eas VDV3.jpg
Uživatelský avatar
mnitka
 
Příspěvky: 1224
Registrován: úte 28 říj, 2008 7:08 am
Bydliště: Brno

Re: znázornění provozního opotřebení vozidel-mech. poškození

Příspěvekod Tomas_C. » úte 07 kvě, 2013 10:15 am

pěkné ...opravdu pěkné...a bude i nějaký článek o technice?
TT, V-VI epocha,CZ-DE příhraničí,
http://model-railway.webnode.cz
www.ModulyBrno.cz
Uživatelský avatar
Tomas_C.
 
Příspěvky: 444
Registrován: stř 10 úno, 2010 1:05 am
Bydliště: Brno

Re: znázornění provozního opotřebení vozidel-mech. poškození

Příspěvekod rawen » úte 07 kvě, 2013 11:51 am

Co článek - workshop udělej!
Za sebe můžu říct, že spoustu věcí z různých oborů jsem se naučil právě na různých kurzech. A jsem ochotný to ocenit, protože hledání, slepé uličky, čas a materiál stojí taky peníze.

Radek
rawen
 
Příspěvky: 1700
Registrován: stř 08 dub, 2009 10:42 am
Bydliště: Prostějov

Re: znázornění provozního opotřebení vozidel-mech. poškození

Příspěvekod radeksindy » úte 07 kvě, 2013 6:02 pm

O nějakým německým PAROSTROJi vyrábějícím obtisky v páté epoše nevím.

http://www.andreas-nothaft.de/ nebo http://www.modellbahndecals.de/
Naposledy upravil radeksindy dne úte 07 kvě, 2013 6:25 pm, celkově upraveno 1
radeksindy
 
Příspěvky: 2515
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: znázornění provozního opotřebení vozidel-mech. poškození

Příspěvekod mlha » úte 07 kvě, 2013 6:07 pm

Pěkná práce,sám to bohužel neumím,jemom malá připomínka mnitko,těch poškození by mohlo být míň,varianta 2 větší promáčkliny.Je to ale jenom můj názor,práce velmi pěkná
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2688
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: znázornění provozního opotřebení vozidel-mech. poškození

Příspěvekod MirekTT » úte 07 kvě, 2013 6:22 pm

rawen píše:Co článek - workshop udělej!

Ale on workšopy dělá, pro nás, členy klubu. :wink:
Přijeď na...řekněme...pěti téčkových modulech, a můžeš taky přijít na workšop :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

A teď vážně, mnitka je skvělý lektor a hodně nás toho naučil. A nejen on. Klub Moduly Brno má v tomto ohledu dost štígro na lidi, co tomu rozumí (čímž nemyslím sebe :D )

Takže teď už jen stačí povyprávět, jak udělal ten pomačkanej plech na bočnicích a budem spokojení všichni 8)
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2573
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: znázornění provozního opotřebení vozidel-mech. poškození

Příspěvekod mnitka » čtv 09 kvě, 2013 6:13 pm

mlha píše:Pěkná práce,sám to bohužel neumím,jemom malá připomínka mnitko,těch poškození by mohlo být míň,varianta 2 větší promáčkliny.Je to ale jenom můj názor,práce velmi pěkná

Nic na tom není. Bohužel se tato technika nedá použít pro úpravu továrních modelů.

Stavbu modelu si ještě jednou zopakuji a řádně zdokumentuji. Článek bude!
Kdo se hlási na workshop? :mrgreen:
Uživatelský avatar
mnitka
 
Příspěvky: 1224
Registrován: úte 28 říj, 2008 7:08 am
Bydliště: Brno

Další

Zpět na Modelářské techniky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků