Stránka 1 z 2
Umístění servo přestavníku

Napsal:
pon 11 dub, 2011 10:49 am
od fulda
zugi píše:fulda píše:Asi nakonec dojdu k něčemu podobnému torzní tyči, ale její "ohnutou" část udělám "pod povrchem".Nezaponeň na nějakou pružnost, která se doporučuje.
Právě mám rozpracovanou přesně tuhle variantu. Pod koleje dávám 3mm podloží (styrodur, korek), takže se snažím dostat do tehle tloušťky. Základna 1mm, v díře protaženou torzní tyč s háčkem nahoru, distanční plátky 1mm a na tom zase destička 1mm s podélným otvorem přesně pod unašeč. Pod deskou je zase základna s dírou na které je pak usazené servo, spínač atp. Tu základnu dělám proto, aby torzní tyč měla dva pevné body ve kterých se otáčí.
- Kód: Vybrat vše
|
=========== | ======== pražce
-------- | ---- horní destička
---- +---+ ---- distanční destičky
-----'|'-------- základní destička
====== | ========= \
====== | ========= | Styrodur 22mm
====== | ========= |
====== | ========= /
---'|'------------------------------- Základna serva
| +--------+
| |servo |==
| | |
| | | |
+-------------+ | |
| | |
+=| |
| |
+--------+
Myslel jsem něco podobného, jenom s několika málo rozdíly:
Díkru ve vyhybce kulatou a oválnou v podkladu.
Servo položit pod drátek tak aby bylo "v ose", s tím, že táhlo doplním o pružnou otočku a pak připojím k servu.
Pokusil jsem se to namalovat:

Re: Umístění servo přestavníku

Napsal:
pon 11 dub, 2011 8:15 pm
od zugi
Jaké a kam plánuješ spínač/če ?
Mám mikroserva, které zkouším "nastojáka" a spínače bych přilepil z obou stran. Vychýlená páka na ně najede a přepnou.


Ještě zkouším hledat, zda se nedělají s dvojitým kontaktem, případně bych nějak musel dvě spojit k sobě.
Dva přepínače spojené pro přepínání jazyků a křídlových kolejnic spojených na srdcovce
Třetí přepínač pro zpětnou vazbu.
Ty spojené se dají ošidit jedním, ale pak budou oba jazyky na stejném pólu napájení a mohlo by u oddáleného dojít ke zkratu s opornicí, viz příslušné zdroje o výhybkách např. od
Lokopina
Re: Umístění servo přestavníku

Napsal:
úte 12 dub, 2011 7:46 am
od fulda
Já v mojem kolejivu mám přepínač uvnitř vyhybky, takže to moc neřeším. Pokud ho někde budu potřebovat, tak ho dám po stranách jako ty.
Re: Umístění servo přestavníku

Napsal:
úte 12 dub, 2011 8:01 am
od cernos
Já osobně mám servo pod deskou přidělané v plechovém držáku a na něm naplacato nalepený tavnou pistolí mikrospínač s dlouhým jazýčkem. Tímto jedním mikrospínačem napájím jak jazyky tak křídlové kolejnice a ještě se mi nestalo (za dobu 1 měsíce) že by mi tam loko udělala skrat. Vlastně jednou se mi to stalo, ale to jen proto že jsem nešikovnou manipulací s panelem odlepil jeden mikrospínač

Jinak budu muset dát ještě jeden pro zpětnou vazbu na panel - LED.
Re: Umístění servo přestavníku

Napsal:
pon 25 črc, 2011 5:47 pm
od Rudolf
Potřeboval bych poradit, jak propojit servo s výhybkou za předpokladu, že servo nelze umístit přímo pod výhybku, protože pod ní je skryté nádraží a není tam dostateční výška.
Re: Umístění servo přestavníku

Napsal:
pon 25 črc, 2011 6:38 pm
od fulda
Normálně "na táhlo"
Pokud chceš aby bylo servo kotvené do středu vyhybky, tak třeba takhle:

To táhlo je pochopitelně někde zespoda a je fixováno třeba tak, že blízko vyhybky procházi dutinkou (v nejhorším případě bužírka a epoxid/polyeuretan udělají svoje)
Servo si dáš buď tak jak jsem namaloval a nebo klidně i "na ležáka" a je to.
Re: Umístění servo přestavníku

Napsal:
pon 25 črc, 2011 8:18 pm
od vvitty
Vlastni pridelani serva budu resit takhle
http://www.tamvalleydepot.com/support/servomounting.htmlSpinace dle Martina Pinty.
Re: Umístění servo přestavníku

Napsal:
pon 25 črc, 2011 8:35 pm
od Myšpulín
Letečtí modeláři používají pro ovládání kormidel a křidélek taktéž táhla a občas je musí někde "zahnout", z toho důvodu jsou v nabídce různé "úhlové páky" a pod. Doporučuji navštívit prodejnu a okouknout. Tyto páky mají většinou po třech otvorech v každém rameni páky a lze do nich namontovat jehlu. No a do druhého ramene táhlo od serva. Většinou jsou k sehnání na letmé ukotvení, tedy montované jen k jednomu nosníku. Lze ale jednoduše udělat obdobné řešení z mosazného plechu tloušťky 2 až 3 mm a mosazných trubiček (pro ložiska) upnuté z obou stran. Takto jsem vyráběl pohon, kdy jsem měl pod plání z 10 mm překližky ještě 1 cm místa a vešel jsem se. Jako jehlu lze použít ocelový drát nebo na krajích osazený mosazný drát, oboje napevno zaletované do hoho ramene z mosazného plechu. Je to sevřeno dvěma plechy a k překližce je to přichyceno dvěma šrouby (jeden plech nad překližkou, druhý na distančních podložkách 4 až 5 mm pod překližkou, délka ložiska 14 mm je dostatečná). Hlavy šroubů jsou ukryty v mirolonu, kterým jsou podloženy koleje, tloušťka vrchního plechu je v mém případě zanedbatelná protože používám výhybky s otvorem pro jehlu vně kolejí. Nevím, jestli jsem to popsal dost srozumitelně.
Re: Umístění servo přestavníku

Napsal:
pon 25 črc, 2011 11:22 pm
od Ferda
K tomu co psal Myšpulín lze dodat, že pro letecké a lodní modely se prodávají i tzv. bovdeny. Prakticky je to plastová tyč v plastové trubce a k tomu koncové vidličky. Princip stejný jako bovden na kole jen s tím rozdílem, že pracuje v obou směrech. Čili jak v tahu, tak i v tlaku. Běžná délka je do 1 m. Možná se dá koupit i delší. Má to tu výhodu, že to lze docela slušně ohýbat třeba i do "S" bez narušení funkce, takže pak můžeš dát přestavník prakticky kamkoliv.
Re: Umístění servo přestavníku

Napsal:
úte 26 črc, 2011 5:28 am
od MirekTT
Jeden tento letecký bowden mám doma a pracuje nejen na tah a tlak, ale i na zkrut. A také vážně uvažuju o jejich použití v souvislosti s mechanickým ovládáním příslušenství. Už si přesně nepamatuju cenu a je k tomu k dokoupení mosazná koncovka se závitem.
Uvažoval jsem i o použití bowdenu s přestavníky. Zkrátka baterie přestavníků umístěná společně v jednom místě a odsud rozvody těmito táhly. Byla by tam úspora místa, vodičů, plus přestavníky umístěné pohodlně na přístupné místo a nekomplikovaný spodek kolejiště s nutností ladění jejich umístění. Přes den jsem dám i fotky toho bowdenu, jestli ho ještě najdu.
Re: Umístění servo přestavníku

Napsal:
úte 26 črc, 2011 6:01 am
od MirekTT
Tak s tím zkrutem jsem o trošku nadsadil, ale použít by to šlo, s vůlí. A nemá to rádo malé poloměry ohnutí a vracečky, to už jde z tuha.
http://mirektt.rajce.idnes.cz/Ruzne#DSC08564.jpg
Re: Umístění servo přestavníku

Napsal:
úte 26 črc, 2011 9:12 am
od mnitka
cyklobowden

elgantní řešení pro přestavování kolejové spojky jedním přestavníkem
Re: Umístění servo přestavníku

Napsal:
úte 26 črc, 2011 10:40 am
od Rudolf
Tohle řešení je zřejmé, ale psal jsem jak to udělat, když pod výhybkou není místo...
Re: Umístění servo přestavníku

Napsal:
úte 26 črc, 2011 10:44 am
od fulda
Rudolf píše:Tohle řešení je zřejmé, ale psal jsem jak to udělat, když pod výhybkou není místo...
Pochopil jsi můj obrázek?
Pod kolejištěm potřebuješ jen tolik místa, kolik je tloušťka drátu (0,3mm ???) a eventuálně trubičky kterou vede (1mm)
ten černej blesk je drát.
Re: Umístění servo přestavníku

Napsal:
úte 26 črc, 2011 2:39 pm
od Rudolf
Tvůj obrázek jsem pochopil. Tvé řešení je přesně to co jsem potřeboval.
Poznámka se vztahovala na příspěvek pod tím tvým - ten předváděl umístění serva přímo pod výhybku - jaké se dá najít i jinde.