Stránka 1 z 1

Patina strechy lokomotívy

PříspěvekNapsal: úte 04 led, 2011 7:42 pm
od kiski
Zdravím všetkých,

staviam Brejlovca z leptu DK, veľkosť TT. Je už nastriekaný základnou farbou, nasleduje striekanie samotnými odtieňmi. To je všetko ok, ale chcel by som ho patinovať, a neviem, ako mám spraviť patinu na strešné partie. Predsa len, Brejlovci, aspoň teda niektorí, majú strešné partie hodne zašpinené všelijakým sajrajtom, od olejových škvŕn počnúc, až po očmudené výfuky a rôzne odreté časti a veľakrát aj celoplošne skoro čierne špinavé strechy končiac. Vedel by mi niekto poradiť, ako napatinovať realisticky túto časť loko??

Je tu kopec toho o patine, ale to sú skôr také všeobecné zásady. Mne sa jedná o túto konkrétnu časť...

Pre lepšiu predstavu by som chcel, aby to vyzeralo asi tak, ako je na obrázku. Dokonca aj farebnú schému by som chcel presne takúto:
Obrázek

Budem vďačný za každú pomoc... Hádam ma neukameňujete :D

Re: Patina strechy lokomotívy

PříspěvekNapsal: stř 05 led, 2011 10:05 am
od Petr Zatrepalek
Tohoto vzhledu docílíš kombinací metod airbrush, chiping, filtry a drybrush - více viz vlákna patina. Je to jedna z nejnáročnějších patinovacích prací co znám - jak na dobrý vercajk a materiály, tak hlavně na čas! Nepočítej že to budeš mít hotové za pár večerů, je to tak na týden - dva pilné práce!

Za prvé - střecha nástřik několika odstíny rzi. Po zaschnutí nastříkat vodou s jarem a posypat vhodným jemným práškem lokálně v místech chceš mít ty rezatý skvrny. Nastříkat několika odstíny té červené střechu. Odmýt prášek ze střechy vodou. Nasříkat tm a světlé červené skvrny kolem rezatých fleků. Pak fleky ručně jemným štětcem domalovat rezatou vallejo barvou (nutné namíchat, není vhodný odstín), provést chiping - domalování dalších fleků co jsou potřeba (a že jich je!!!). Provést filtrování - tj. nanést vhodný odstín olej barvy plus naznačit stečeniny špíny ze střechy, pak drybrush a naznačení větších a menších stečenin rzi plus špíny. Pak lehce hodně naředěnou vhodnou barvou přestříkat střechu - jen špinavý nádech rezatého prachu - aby ale byla vidět ta pracně udělaná patina pod tím. Nakonec patina pigmenty.

A podotýkám, že jakékoliv přestříkání modelu lakem na takto udělanou patinu má za následek zničení celýho pracnýho díla - flaky prostě zmizí pod "jednotným" povrchem laku!

Re: Patina strechy lokomotívy

PříspěvekNapsal: stř 05 led, 2011 3:17 pm
od kiski
No teda, Petr, tak to si mi dal. Ale čo, mám čo som chcel... Zrejme poľavím z mojich požiadaviek, a mašina asi zázračne omladne... :mrgreen:

Dík 8)

Re: Patina strechy lokomotívy

PříspěvekNapsal: stř 05 led, 2011 9:54 pm
od MirekTT
No jestli do toho můžu laicky kecnout, spousta lokomotiv byla ve vizuálním rozsahu leštěna, ale měla zanedbnou střechu. Jestli by nestačilo pofoukat střechu ze shora řídkou rzí. Tedy kolmo ze shora ve svislém směru, aby se barva usadila jen na vodorovných plochách. Rez jenom řídkou. Odstín bych nazval šmíroprachorez. Skoro jen filtr. A případně nástřik dle potřeby opakovat. Stačilo by to?

Re: Patina strechy lokomotívy

PříspěvekNapsal: stř 05 led, 2011 10:37 pm
od kiski
Zrejme bude musieť. Na tak veľkú patinu ako tu popisoval Petr sa ešte necítim, takže asi niečo na ten posledný popisovaný spôsob sa pokúsim vytvoriť... Dík.

Re: Patina strechy lokomotívy

PříspěvekNapsal: čtv 06 led, 2011 7:51 am
od Petr Zatrepalek
MirekTT píše:No jestli do toho můžu laicky kecnout, spousta lokomotiv byla ve vizuálním rozsahu leštěna, ale měla zanedbnou střechu. Jestli by nestačilo pofoukat střechu ze shora řídkou rzí. Tedy kolmo ze shora ve svislém směru, aby se barva usadila jen na vodorovných plochách. Rez jenom řídkou. Odstín bych nazval šmíroprachorez. Skoro jen filtr. A případně nástřik dle potřeby opakovat. Stačilo by to?


De facto ano, akorát nástřik se musí dělal nejen kolmo a poměrně rychlými tahy, aby se jednak docílilo tenké a rovnoměrné vrstvy, jednak aby na rozích kastle byla ta "rez" do ztracena!

Re: Patina strechy lokomotívy

PříspěvekNapsal: čtv 06 led, 2011 2:34 pm
od Jeff Hopper
No jestli to má být patina této lokomotivy dle fota tak ta je dost zanedbaná :| - tak bych to stříkl rzí(dle předchozích návodů) a přesto černou(shodné stříknutí jako rzí) v okolí komínů a komíny(výfuk) můžeš natřít načerno(saze) olejové skvrny na bokách nanést silně rozředěnou černou nejlépe vatovou tyčinkou a druhou čistou to následně otírat do požadovaného množství špíny celkově lokomotivu ušmudlat černou a rzí(decentně) kromě brýlí ty má čisté 8) . Oděrky nejlépe udělat ihned po nástřiku(odřít barvu vatovou tyčinkou) spodní základová barva musí být shodná samo s originál dle foto. A oloupanou a loupající se barvu - nejlépe si stříknout tu hlavní barvu na igelit ao zaschnutí rozlámat - měla by vytvořit drobné šupinky. Těma po prvním stříknutí posypat místa odlupu(lze též ostrou věcí odloupat opatrně barvu) a poté dostříknout a zašpinit. Následně vše přestříknout polo až matem lakem. Toď teorie. :D

V praxi bych toto všechno vyzkoušel nejprve na nějakém vraku případně mosaz. destičce a to raději několikrát.