Jak na nažloutlá okna

Práce s modely, povrchová úprava, patinování modelů, použití barev apod.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Příspěvekod Petr Zatrepalek » pát 09 dub, 2010 6:15 am

TTmili píše:No okna z jednoho vypadli sami (tak jak to má být u pater) a z druhýho jsem je páčil (jakýsi někdo to tam zalepil čímsi mezi silikonem a žvýkačkou) tak že jsem je rozlámal. Takže minimálně u jednoho budu okna nahrazovat novýma a u druhýho něco zkusím, ale pochybuju (u těch zlámaných jsem zkoušel naříznou, zažloutlý je to skoro celý, možná tak do týhle barevný kombinace takle dávali - kdo má patráky světle zelený s hnědou střechou?).
Jinak co se týče toho zasklívání co o něm mluvil Tomáš, tak tuším že to byla nějaká kontura na sklo, probíralo se to na K-reportu někdy okolo června.


Silikon plus žvýkačka - rovná se clearfix :D
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod Charlie » pát 09 dub, 2010 6:48 am

U světle zelených patráků s hnědou střechou, skutečně byly dávaný kouřově zabarvený okna.
ČSD, H0, H0e, DCC LENZ LZV200 z ovládacího pultu a ještě trochu BTTB
Uživatelský avatar
Charlie
 
Příspěvky: 392
Registrován: čtv 15 led, 2009 7:24 pm
Bydliště: Luka nad Jihlavou

Re: Jak na nažloutlá okna

Příspěvekod Donatelli » pát 13 srp, 2010 1:36 pm

Pokusím se přepsat pár řádku z Encyklopedie TT - ty osvětlí několik zde položených dotazů.

Modely patrových souprav připravoval do svého sortimentu ještě Zeuke & Wegwerth těsně před zestátněním. Poprvé byly představeny koncové díly na jarním Lipském veletrhu v roce 1973, tedy již pod VEB Berliner TT bahnen. Středové díly byby výrobcem představeny až na podzimním Lipsku v roce 1976. Vozy byly vyráběny v kooperaci s firmou VEN Modellbahn Oybin, PREFO ( dříve Stärz & Co. KG ). Po cela sedmdesátá léta byly v nabídce koncové a středové vozy DR a ČSD, v letech osmdesátých potom přišly na trh verze PKP, DR s okrovou střechou a obzvláště atraktivní modrobílá souprava DR. V druhé polovině 80-tých let se přestala dávat do oken čirá plastická hmota, ta byla nahrazena matnou, vnitřní vybavení přešlo ze žlué barvy na béžovou a původní plechová kola byla nahrazena plastovými. Vozy se liší také tím, kolik oken mají čela koncových vozů. Nejdříve to byly 2/3, od 2 pol. 80-tých let je to 3/3.
Donatelli
 
Příspěvky: 355
Registrován: sob 17 kvě, 2008 6:50 pm

Předchozí

Zpět na Modelářské techniky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků