Stránka 1 z 2

Jak správně rozmístit návěstidla

PříspěvekNapsal: stř 29 črc, 2009 4:57 pm
od ladiznet
Jak mám na tomto úseku správně rozmístit návěstidla? Jaká jsou pravidla při umisťování?

PS: napravo tři koleje vedou na nádraží, nalevo dvě koleje - hlavní trať a spodní kolej vlečka

obrázek zde

Obrázek[/url]

PříspěvekNapsal: stř 29 črc, 2009 6:35 pm
od JBr
Neni jen jedna moznost, jak navestidla osazet. Zalezi na epose, povaze trati atp. Jedna z moznosti je treba nize.

Obrázek

PříspěvekNapsal: čtv 30 črc, 2009 7:51 pm
od maayaa
zároveň platí,že návěstidlo je umístěno za námezníkem(pokud to není skupinové návěstidlo).A pokud jsou ve stanici kolejové obvody,tak se umisťují 1m před styk,nebo až 3m za.Vjezdová návěstidla se dávají tak daleko,aby se dal ze stanice při posunu vytáhnout vlak(kousek před vjezdem jsou bílé sloupky s modrým vrškem-hranice posunu)

PříspěvekNapsal: čtv 30 črc, 2009 8:06 pm
od JBr
maayaa: Kdyz uz te tu vidim, u nekolika stanic jsem setkal s tim, ze je oznacnik nahrazen serazovacim navestidlem. Je to ted uz bezna praxe?

PříspěvekNapsal: pát 31 črc, 2009 5:04 am
od Yarda
Ono záleží hlavně na zvolené návěstní soustavě. Pokud by na dvoukolejné trati byl autoblok s oddílovými návěstidly (což je celkem obvyklé), pak odjezdové návěstidla na dopravní koleji zároveň slouží jako oddílové při vjezdu do prvního oddílu na širé trati. Potom by odjezdové návěstidlo muselo mít ještě horní žlutou.

Ještě poznámka k tomu zhlaví: na dvoukolejné trati by při vjezdu do stanice měla být dvojitá kolejová spojka, jinak se vlak ze spodní traťové koleje nedostane na horní staniční kolej... pokud by to tedy nebyla jen manipulační kolej, na kterou vlaky přímo nezajíždějí. Potom by na té koleji nebylo odjezdové, ale jen seřaďovací návěstidlo.

PříspěvekNapsal: pát 31 črc, 2009 5:48 am
od mawerick
JBr: mezi označníkem "kolíkem" a světelným návěstidlem není prakticky žádný rozdíl (kromě stavby). V předpise D2 čl. 749 str. 166 se píše: Ustanovení o posunu za označník platí i pro posun za světelné seřaďovací (popř. hlavní) návěstidlo, které nahrazuje označník.

Takže je to i o tom, že při modernizaci ZZ ve stanici a osazování nových návěstidel se "postaví" i seřaďovací náv. jako označník.

PříspěvekNapsal: pát 31 črc, 2009 5:38 pm
od maayaa
To JBr:Asi už jo,nevzpomínám si na rekonstruovanou stanici,ve které je ESA,na osazení označníky.Řekl bych,že to souvisí s dálkovym řízením.Dávat rozkazy přes rádio,asi neni uplně ono(asi je to levnější než zavedení plošný GSM-R,i když i to přijde)

PříspěvekNapsal: pát 30 říj, 2009 6:03 pm
od kecu.p
mawerick píše:JBr: mezi označníkem "kolíkem" a světelným návěstidlem není prakticky žádný rozdíl (kromě stavby). V předpise D2 čl. 749 str. 166 se píše: Ustanovení o posunu za označník platí i pro posun za světelné seřaďovací (popř. hlavní) návěstidlo, které nahrazuje označník.

Takže je to i o tom, že při modernizaci ZZ ve stanici a osazování nových návěstidel se "postaví" i seřaďovací náv. jako označník.



Toto se netýká stanice Pňovany, kde směrem na trať do Bezdružic je kolík - označník, tedy asi poprvé za doby releovky. Za staré releovky SSSR sice označník byl zaznamenám i s kilometrickou polohou, ale fyzicky se nikdy nenacházelo v kolejišti

PříspěvekNapsal: pát 30 říj, 2009 6:08 pm
od kecu.p
Yarda píše:Ono záleží hlavně na zvolené návěstní soustavě. Pokud by na dvoukolejné trati byl autoblok s oddílovými návěstidly (což je celkem obvyklé), pak odjezdové návěstidla na dopravní koleji zároveň slouží jako oddílové při vjezdu do prvního oddílu na širé trati. Potom by odjezdové návěstidlo muselo mít ještě horní žlutou.

Ještě poznámka k tomu zhlaví: na dvoukolejné trati by při vjezdu do stanice měla být dvojitá kolejová spojka, jinak se vlak ze spodní traťové koleje nedostane na horní staniční kolej... pokud by to tedy nebyla jen manipulační kolej, na kterou vlaky přímo nezajíždějí. Potom by na té koleji nebylo odjezdové, ale jen seřaďovací návěstidlo.



Autoblok na dvojkolejné trati není zcela normální jev. Jsou traťě, které sice jsou dvojkolejné, ale na trati je stará elektromechanika. Třeba oblast Kyjova na trati Brno - Veselí nad Moravou, ale i za ESA může na dvojkolejce být tzv. automatické hradlo AHP (P ... s počítačem náprav). Například trať Karlovy Vary - Kadaň Prunéřov je na celé trati AHP a i dvojitá či dvě kolejové spojky se na trati nenacházejí v každé stanici na každém zhlaví. To by chtělo si určit o jakou trať se jedná, jaký je provoz atd ...

PříspěvekNapsal: pát 30 říj, 2009 9:12 pm
od Yarda
kecu.p píše: Jsou tratě, které sice jsou dvojkolejné, ale na trati je stará elektromechanika ...


Které dvojkolejné tratě v čechách mají ještě elektromechaniku? Elmechanika byla zrušená při elektrifikaci Plzeň-Beroun i KV-Kadaň. Pokud vím, poslední neelektrifikovaná dvojkolejná trať je úsek mezi Brnem a Veselí n/Mor...

elektromechanika

PříspěvekNapsal: sob 31 říj, 2009 12:23 am
od kecu.p
Budějovická trať z Plzně do Č.B v úseku Nepomuk - Pačejov. Ale ani dvojkolejka nemusí mít autoblok. Však Karlovy Vary - Kadaň má jen automatická hradla bez mezilehlého oddílu.

PříspěvekNapsal: sob 31 říj, 2009 12:50 am
od maayaa
divil by ses na kolika hlavních tratích ještě elektromechanika je.Bohužel se mi nedaří najít mapu zab.zař.Pokud jí najdu určitě sem hodim odkaz.

PříspěvekNapsal: sob 31 říj, 2009 6:45 am
od kecu.p
maayaa píše:divil by ses na kolika hlavních tratích ještě elektromechanika je.Bohužel se mi nedaří najít mapu zab.zař.Pokud jí najdu určitě sem hodim odkaz.



Mapa zabezpečovacího zařízení je v Atlasu drah, ale pozor, ne všude poloautoblok znamená že je tam elektromechanika, může se jednat i o releový poloautoblok. Jinak další stanice s elektromechanikou je například stanice Velké Žernoseky na trati Litoměřice - Ústí nad Labem Střekov. V této stanici je část elektromechanika v návaznosti na releovku. A na hlavní trati je jednosměrný autoblok.

PříspěvekNapsal: sob 31 říj, 2009 7:16 am
od JBr
Neni to podoba aktualni, ale nejakou predstavu to da....

Obrázek

PříspěvekNapsal: sob 31 říj, 2009 7:29 am
od kecu.p
Větší by to nešlo??? Když jsem se na to podíval, nedá se to vůbec přečíst :(


Omlouvám se, už to mam.