Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.
Yarda píše:jak vidno, většina dvojkolejných tratí u nás je na mapce červená, čili vybavená autoblokem...
maayaa píše:zároveň platí,že návěstidlo je umístěno za námezníkem(pokud to není skupinové návěstidlo).A pokud jsou ve stanici kolejové obvody,tak se umisťují 1m před styk,nebo až 3m za.Vjezdová návěstidla se dávají tak daleko,aby se dal ze stanice při posunu vytáhnout vlak(kousek před vjezdem jsou bílé sloupky s modrým vrškem-hranice posunu)
kecu.p píše:... v případě použití skupinového návěstidla bych nenazýval stanici vybavenou rychlostní návěstní soustavou...
hank píše:- zelená - to je jasné: vjezd rychlostí povolenou TTP, na odjezdu volno, na odjezdovém zhlaví rychlost povolená TTP - pozor, toto platí i při zastavení ve stanici plánovaném JŘ, když je už při vjezdu vlaku vlaková cesta postavena i pro odjezd;
- žlutá: vjezd traťovou rychlostí (tj. přímo), na odjezdu stůj;
- dvě klidné žluté: vjezd odbočkou 40, na odjezdu stůj;
- blikavá a klidná žlutá: vjezd odbočkou 40, odjezd dtto;
- červená: stůj;
- červená s přivolávačkou, tj. blikavou bílou: vjezd max. 30 a jízda podle rozhledu s pohotovostí zastavit před překážkou - dává se při poruše návěstidla nebo ZZ, při vjezdu na obsazenou kolej apod.
Toto všechno se ovšem jmenuje rychlostní návěstní soustava (někdy se tomu v této podobě říkalo "zjednodušená rychlostní návěstní soustava") bez ohledu na to, jaké byly v ZZ další závislosti, dokonce i tehdy, když byly výhybky stavěné ručně nezávisle na návěstech, když byla traťová rychlost 40 a v jiných extrémních případech.
kecu.p píše:... v případě použití skupinového návěstidla bych nenazýval stanici vybavenou rychlostní návěstní soustavou...
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků