stříkání modelů

Práce s modely, povrchová úprava, patinování modelů, použití barev apod.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Re: stříkání modelů

Příspěvekod halflife » úte 14 bře, 2017 11:35 am

Zdravím všechny. Prosím o radu. Stavím nádraží Dašice od Igra Model. Nevím, jak nabarvit konstrukci skleněné výplně. Už jsem zkoušel štětec, lihový fix, ale zatím všechny pokusy nebyly dle mých představ. Čára musí být tak tenká, že ani nejtenčím štětcem to nedokáži. Je nějaká metoda jak na to? Sbírám zkušenosti :-)
Děkuji.
Přílohy
IMG_0251.jpg
halflife
 
Příspěvky: 59
Registrován: pon 14 říj, 2013 10:29 am

Re: stříkání modelů

Příspěvekod mlha » úte 14 bře, 2017 11:55 am

skla už máš předpokládám zalepené, že? jinak by šlo ve vodorovné poloze napustit rýhování barvou
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2514
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: stříkání modelů

Příspěvekod halflife » úte 14 bře, 2017 11:57 am

mlha píše:skla už máš předpokládám zalepené, že? jinak by šlo ve vodorovné poloze napustit rýhování barvou

Ano, skla už mám zalepené, ale bočnici mohu vyndat. ta zalepená není.
halflife
 
Příspěvky: 59
Registrován: pon 14 říj, 2013 10:29 am

Re: stříkání modelů

Příspěvekod mlha » úte 14 bře, 2017 12:25 pm

zkus naředit akrylku a trošičku tam kápnout, měla by se v té spáře rozlít. Ale doporučuju předem vyzkoušet naředění
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2514
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: stříkání modelů

Příspěvekod halflife » úte 14 bře, 2017 12:34 pm

mlha píše:zkus naředit akrylku a trošičku tam kápnout, měla by se v té spáře rozlít. Ale doporučuju předem vyzkoušet naředění

Bohužel spára je jen ta tenká čára, nikoli tlustá mezi skly. Tlustá je vystouplá.
Naposledy upravil halflife dne úte 14 bře, 2017 12:46 pm, celkově upraveno 1
halflife
 
Příspěvky: 59
Registrován: pon 14 říj, 2013 10:29 am

Re: stříkání modelů

Příspěvekod rawen » úte 14 bře, 2017 12:41 pm

Pak jedině nechat laserem vyřezat samolepku a šikovně ji dolepit na místo.

Radek
TT moduly Olomouc
TT moduly Olomouc - diskuze
zahradní 30mm železnice od REGNERa
rawen
 
Příspěvky: 1352
Registrován: stř 08 dub, 2009 10:42 am
Bydliště: Prostějov

Re: stříkání modelů

Příspěvekod Brejla » úte 14 bře, 2017 12:44 pm

halflife píše:
mlha píše:zkus naředit akrylku a trošičku tam kápnout, měla by se v té spáře rozlít. Ale doporučuju předem vyzkoušet naředění

Bohužel spára je jen ta tenká častá, nikoli tlustá mezi skly. Tlustá je vystouplá.


Pokud je to dostatečně vystouplé, tak nanes tenkou vrstvu barvy na kus skla nebo obdobné hladké rovné hmoty a díl se skly obtiskni.
Brejla
 
Příspěvky: 815
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: stříkání modelů

Příspěvekod mlha » úte 14 bře, 2017 12:45 pm

halflife píše:
mlha píše:zkus naředit akrylku a trošičku tam kápnout, měla by se v té spáře rozlít. Ale doporučuju předem vyzkoušet naředění

Bohužel spára je jen ta tenká častá, nikoli tlustá mezi skly. Tlustá je vystouplá.

I tak bych to černou barvou zkusil...., nic za to nedáš
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2514
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: stříkání modelů

Příspěvekod halflife » úte 14 bře, 2017 12:48 pm

Brejla píše:
halflife píše:
mlha píše:zkus naředit akrylku a trošičku tam kápnout, měla by se v té spáře rozlít. Ale doporučuju předem vyzkoušet naředění

Bohužel spára je jen ta tenká častá, nikoli tlustá mezi skly. Tlustá je vystouplá.


Pokud je to dostatečně vystouplé, tak nanes tenkou vrstvu barvy na kus skla nebo obdobné hladké rovné hmoty a díl se skly obtiskni.

S výplní skel je to v rovině. Nechapu, proč to nevyrizli v celé tloušťce
halflife
 
Příspěvky: 59
Registrován: pon 14 říj, 2013 10:29 am

Re: stříkání modelů

Příspěvekod radeksindy » úte 14 bře, 2017 12:59 pm

Podle mne nejlepší bude zamaskovat okna páskou a nastříkat. Pokud tento postup z nějakého důvodu nevyhovuje, tak by mělo jít napustit spáry a a pak mezi tím vyplnit tenkým štětečekem (00 nebo 000).
radeksindy
 
Příspěvky: 1676
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: stříkání modelů

Příspěvekod halflife » úte 14 bře, 2017 2:21 pm

radeksindy píše:Podle mne nejlepší bude zamaskovat okna páskou a nastříkat. Pokud tento postup z nějakého důvodu nevyhovuje, tak by mělo jít napustit spáry a a pak mezi tím vyplnit tenkým štětečekem (00 nebo 000).

zkusím, děkuji
halflife
 
Příspěvky: 59
Registrován: pon 14 říj, 2013 10:29 am

Re: stříkání modelů

Příspěvekod pavel47 » úte 14 bře, 2017 9:33 pm

pavel47
 
Příspěvky: 97
Registrován: sob 06 srp, 2011 9:12 pm

Re: stříkání modelů

Příspěvekod amirinda » pon 21 srp, 2017 8:05 am

Chlapi, jakej máte názor na takové ty "odmašťovací" spreje? Mám tady dva různé, ovšem na obou píšou po aplikaci otřít ještě hadrem. Hadrem se ale nedostanu pochopitelně všude, tak jestli pokud někde zůstane nebude problém při nástřiku.
popojedem bo zme v utlumu...
Uživatelský avatar
amirinda
 
Příspěvky: 543
Registrován: pon 12 pro, 2016 4:00 am
Bydliště: Planá

Předchozí

Zpět na Modelářské techniky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník