Postup, který používám pro podlahy vozů:
1. Pokud je podlaha plastová, je možno povrch fošen mírně poškábat nožem nebo žilpilkou, naznačit strukturu dřeva. V TT to skoro nemá smysl, vidět je to spíš pod lupou...
2. Nástřik černou základovkou tak, aby se nezalily spáry.
3. Šmrdlání (skoro) suchým štětcem po délce fošen tak, aby se pokud možno nezabarvily spáry. Stačí mi dva hlavní odstíny: Lifecolor UA717 a UA 783.Podle množství barvy prosvítá černý podklad. Případně ještě možno lokálně zesvětlit (npř. UA232 nebo UA785 nebo UA 718) ale není to nezbytně nutné.
Takhle to pak vypadá: vlevo Pao s kartonovou gravírovanou podlahou, uprostřed a vpravo plastová podlaha (Kbkks a Es).
4. Lak (lesklý Sidolux kvůli obtiskům, nakonec Vallejo Ultra Matt)
5. Tekutým pigmentem (Lifecolor LPW02 nebo LPW21) zvýraznit spáry, hlavně tam, kde se dostala barva dřeva. Lze i opakovaně přidávat a vytvářet šmouhy na ploše.
6. Velmi zředěnou lihovkou (Agama černá 07M + rez 29M) se zlehka postupně vystínují kouty a naznačí mapy na ploše.
7. Na závěr lehce přidat štětcem suchý patinátor (Agama PA12 prach, případně lokálně černá, rez), zjemní přechody a sjednotí povrch.
Po patinaci to může vypadat takhle (zleva: Paov ve kterém bude náklad písku, Kbkks, Pao, Eas, Eas-u, Es)
Detail podlahy Kbkks, kde je trochu vidět poškrábání žilpilkou:
- drevo3.jpg (42.62 KiB) Zobrazeno 4140 krát
Díky za inspiraci (Mnitka, Rosťopiš, Fox, Zlámalík a další )
viewtopic.php?f=5&t=13399#p294964viewtopic.php?f=10&t=853snad to pomůže někomu dalšímu.