Stránka 2 z 2

Re: Do čeho lít olovo?

PříspěvekNapsal: úte 10 lis, 2020 5:30 pm
od belgarat
Mirne mimo tema: kde kupujete olovo :) ?

Re: Do čeho lít olovo?

PříspěvekNapsal: úte 10 lis, 2020 6:10 pm
od Pavel 152
Dřív ve sběrnách, od bouracích zedníků, plomby na vagonech a vojenských vratech, svorky z akumulátorů. V současnosti těžko, ale posbírat rybářská olůvka při vypuštěné přehradě.

Re: Do čeho lít olovo?

PříspěvekNapsal: úte 10 lis, 2020 7:02 pm
od Myšpulín
belgarat píše:Mirne mimo tema: kde kupujete olovo :) ?

Zkus pneuservisy. Navštívil jsem a dostal jsem celý kbelík. Pravda většina železo, něco zinek ale olovo bylo taktéž.

Re: Do čeho lít olovo?

PříspěvekNapsal: úte 10 lis, 2020 8:09 pm
od Pavel 152
Položená otázka-vše mi nejlépe ihned poraďte. Spousta rad se dá najít na netu, mne napadlo se zeptat pana Večerníka byl sdílný a já byl za blbce. Ty rady, do sádry, plastelíny, riflí?? V jednadvacátém století máme i lukoprén. Rady s kanály apod. platí pro tu sádru, kdysi jsem si nechal vyrobit formy pánem co je Mistr v cínových vojáčcích. A jen nalévací otvor a výsledek perfekt. Podstatné pro detaily je pokřtít olovo nebo cín bílým kovem, teplota je alchymie, na hladině vám plave bílý kov, u dna samé olovo. Forma z lukoprénu se musí před prvním použitím temperovat, nevím poprvé je tam asi nějaká vlhkost, grafit je podmínkou, forma nemusí být dělená stačí nařízlá. Něco se dá lít tzv na komín, detailní jen v odstředivce. Přikládám ukázky, některé mě potrápily, např oplen. Ten je v odstředivce i díly na M 152, ty válce na Mikádo. Kupodivu běhoun na BR 35 bez problémů. Jdou i drobnosti, lidičky, kola, nárazníky, toto zrovna uspěšnost1 ze 3. Srdcovka, to je poslední, co jsem dělal, to bylo peklo, těch úprav formy a nakonec tam byla bublinka(raději dát 2Eura Tilligovi)Olova na všechny generace T 334. Na nejstarší je moc práce s oddělením komínů a opilovat tu spodní plochu. Na nejnovější se vytrhla forma v drážkách-musím je vytvořit frézkou, ale s tím musíte počítat. A ještě lukoprén stoji 450,-Kč 1Kg.
A teď jak tavit, velká lžíce na plynu v kuchyni, starý šufánek, obrovské pájedlo s miskou, nakonec tavící kelímek z Číny(300,-Kč) úplný luxus po dvaceti letech trápení, možnost nastavení teploty i bezpečnější, že se nepolejete taveninou. Olovo, klempířský cín, bílý kov- je to čím se vylévají ložiska parních lokomotiv nebo klikových hřídelů aut. Je možno i koupit Kovohutě Příbram
A bezpečnost? Větrat, respirátor, i gumové rukavice, jedovatý je otěr dílů proto vše nastříkám lakem. Olovo se nesmí požít, prach piliny olizovat .Snad je tady napsáno vše a můžete vlákno uzavřít.
Pavel

Re: Do čeho lít olovo?

PříspěvekNapsal: úte 10 lis, 2020 8:37 pm
od Pavel 152
malý.jpg
Ještě obrázky

Re: Do čeho lít olovo?

PříspěvekNapsal: stř 11 lis, 2020 5:17 pm
od sion
Tak ty detaily jsou super!!!
Jen se zeptám, jakou používáš tu odstředivku?? A pak trochu nerozumim tomu bílýmu kovu?? Olovo je jasný, klempířský cín taky, ale ten bílý kov to je jako hliník?? Díky

Re: Do čeho lít olovo?

PříspěvekNapsal: stř 11 lis, 2020 6:47 pm
od Pavel 152
Je to otočný kruh s formou a nalévací otvor uprostřed. Lije se za otáčení, odstředivá síla tlačí kov na obvod. Vyplní i detaily. Uč. Z.š.
Bílý kov- Weißmetall
https://translate.google.com/translate? ... ch&pto=aue
Výrobky PMT, všechny modely JATT,JAGO.

Re: Do čeho lít olovo?

PříspěvekNapsal: čtv 12 lis, 2020 2:07 pm
od sion
Díky moc, za mlada v učení v ŽOSce tam chlapi něco říkali o cínu okolo ložisek ale že je to ten bílý kov to jsem nevěděl, člověk se stále učí.

Re: Do čeho lít olovo?

PříspěvekNapsal: čtv 12 lis, 2020 2:35 pm
od jipol57
Já to znám pod jménem kompozice. Pavel psal že se používaly na ložiska parních lokomotiv. Pořád se používají na tlapy trakčních motorů. To jsou taky kluzná ložiska.

Re: Do čeho lít olovo?

PříspěvekNapsal: stř 30 čer, 2021 6:42 pm
od sion
Příspěvek byl smazán uživatelem....

Re: Do čeho lít olovo?

PříspěvekNapsal: stř 30 čer, 2021 6:43 pm
od sion
Příspěvek byl smazán uživatelem....