od Pavel 152 » úte 10 lis, 2020 8:09 pm
Položená otázka-vše mi nejlépe ihned poraďte. Spousta rad se dá najít na netu, mne napadlo se zeptat pana Večerníka byl sdílný a já byl za blbce. Ty rady, do sádry, plastelíny, riflí?? V jednadvacátém století máme i lukoprén. Rady s kanály apod. platí pro tu sádru, kdysi jsem si nechal vyrobit formy pánem co je Mistr v cínových vojáčcích. A jen nalévací otvor a výsledek perfekt. Podstatné pro detaily je pokřtít olovo nebo cín bílým kovem, teplota je alchymie, na hladině vám plave bílý kov, u dna samé olovo. Forma z lukoprénu se musí před prvním použitím temperovat, nevím poprvé je tam asi nějaká vlhkost, grafit je podmínkou, forma nemusí být dělená stačí nařízlá. Něco se dá lít tzv na komín, detailní jen v odstředivce. Přikládám ukázky, některé mě potrápily, např oplen. Ten je v odstředivce i díly na M 152, ty válce na Mikádo. Kupodivu běhoun na BR 35 bez problémů. Jdou i drobnosti, lidičky, kola, nárazníky, toto zrovna uspěšnost1 ze 3. Srdcovka, to je poslední, co jsem dělal, to bylo peklo, těch úprav formy a nakonec tam byla bublinka(raději dát 2Eura Tilligovi)Olova na všechny generace T 334. Na nejstarší je moc práce s oddělením komínů a opilovat tu spodní plochu. Na nejnovější se vytrhla forma v drážkách-musím je vytvořit frézkou, ale s tím musíte počítat. A ještě lukoprén stoji 450,-Kč 1Kg.
A teď jak tavit, velká lžíce na plynu v kuchyni, starý šufánek, obrovské pájedlo s miskou, nakonec tavící kelímek z Číny(300,-Kč) úplný luxus po dvaceti letech trápení, možnost nastavení teploty i bezpečnější, že se nepolejete taveninou. Olovo, klempířský cín, bílý kov- je to čím se vylévají ložiska parních lokomotiv nebo klikových hřídelů aut. Je možno i koupit Kovohutě Příbram
A bezpečnost? Větrat, respirátor, i gumové rukavice, jedovatý je otěr dílů proto vše nastříkám lakem. Olovo se nesmí požít, prach piliny olizovat .Snad je tady napsáno vše a můžete vlákno uzavřít.
Pavel