Práce s modelovou vodou Langmesser

Práce s modely, povrchová úprava, patinování modelů, použití barev apod.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Práce s modelovou vodou Langmesser

Příspěvekod David Strupek » úte 22 lis, 2016 7:03 pm

Dobrý den,

pracuji poprvé s modelouvou vodou, objednal jsem vodu Langmesser, hlavně kvůli tomu, že má být netečná na lehčí plasty, jako je polystyren. První testovací pokusy se ale nedaří a chci eliminovat chyby, než vyplýtvám celé balení jen na testy :roll:

Jako podklad mám tvrzený pěnový polystyren, přitom testy provádím na třech typech, ne všechny jsou stejné. Dno jsem barvil temperou, s tím problém nebyl, k ždánému kalení nebo zabarvení nedošlo. Hlvaní problém je, že se vytvořila silná kumulace bublinek na hladině, v podstatě přecházející až v jakousi pěnu. Bublinky se začínají tvořit až před tvrdnutím, pryskyřice tvrdne cca po hodině a je v momentu ztvrdnutí dosti zahřátá.

Protože dno nebylo rovné, je možné, že na několika místech mohla být vrstva lehce vyšší než 1 cm. Určitě ne více než o pár mm. Nezdá se mi, že by při mírném překročení doporučované tloušťky došlo k tak výrazné reakci. Jeden typ podkladu (klasický "kuličkový" polystyren) bubliky netvořil (vrstva asi taky byla menší, i když jedna hlubší část tam byla), ale pryskyřice se do něj trochu jakoby vsákla a hladina zřetelně klesla.

Nevím zda je chyba jenom v tlouštce vrstvy, nebo v materiálu. V diskuzích jsem četl i o možnosti koryto ještě pokrýt jiným materiálem, např. sádrou, i to je samozřejmě možnost. Rád bych především už snížil další plýtvání vodou na pokusy. Přivítám proto jakýkoli komentář nebo rady.

Předem díky.

David
David Strupek
 
Příspěvky: 2
Registrován: pát 18 lis, 2016 10:30 am

Re: Práce s modelovou vodou Langmesser

Příspěvekod Bezmozek » stř 23 lis, 2016 8:50 pm

No podle fotek to vypadá že je to prostě čirej epoxid a toho když se rozdělá víc, tak dokáže hřát fest.
Zkus nanést ve dvou slabších vrstvách.
Jinak toto jsi četl?
viewtopic.php?f=27&t=2073
:twisted: BTTB - Bad To The Bone :lol:
Uživatelský avatar
Bezmozek
 
Příspěvky: 160
Registrován: pon 24 bře, 2014 12:02 pm
Bydliště: Praha

Re: Práce s modelovou vodou Langmesser

Příspěvekod David Strupek » čtv 24 lis, 2016 12:28 pm

Díky za tip.

Ty dva materiály, které dělaly bublinky, byly porézní (tohle slovo mi při psaní původního příspěvku nějak nepřišlo na jazyk), takže si to vykládám tak, že jak se vrstva zahřála, stačí, že propálila 1-2 mm, a z pórů šly nahoru bublinky. Pokud je tohle důvod, no tak ho aspoň vím. Na "kuličkovém" neporézním polystyrénu se sice nedělaly bublinky, ale tenká vrstva trochu vsákla, takže nakonec zkusím i něco na dno a boky nanést, aby voda nešla přímo na polystyrén. Zkusím asi tu sádru, nemá-li někdo jiný tip. Ono to dno bude aspoň hladké a půjde lépe měřit výška vrstvy, než když jsou ve "Vydloubaném" polystyrénu hrbolky a jamky. Zkusím 2-3 půlcentimetrové vrstvy vody na sebe, uvidíme. První balení už stejně na testy padne a budu muset přikupovat. :(

Díky za tip a výsledek dám každopádně vědět pro případné další začátečníky.
David Strupek
 
Příspěvky: 2
Registrován: pát 18 lis, 2016 10:30 am

Re: Práce s modelovou vodou Langmesser

Příspěvekod Bezmozek » čtv 24 lis, 2016 8:57 pm

Testy určitě dej, toho není nikdy dost.
Jinak propad nemusí bejt propad, ale vzlínání na krajích a beru zpět to o epoxidu, viz hír:
http://www.honzikovyvlacky.cz/2013/03/0 ... love-vode/
Dvě vrstvy pokud je na to místo bych asi volil stejně, spodní můžeš natónovat a vršek nalejt čirej nehledě na to že budeš rozdělávat menší množství, takže to nebude tak topit.
:twisted: BTTB - Bad To The Bone :lol:
Uživatelský avatar
Bezmozek
 
Příspěvky: 160
Registrován: pon 24 bře, 2014 12:02 pm
Bydliště: Praha


Zpět na Modelářské techniky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron