od Fox » stř 23 lis, 2016 7:52 am
Ano, abych to shrnul: oba postupy (flock + purex) jsou s citem a rozumem použitelné... Vyzkouším si to někde stranou, než do toho půjdu naostro.
Nicméně je tu jedna věc, ktrá by si možná zasloužila pozornost. Jedná se o domácí kolejiště, koleje jsou momentálně zaštěrkovány, elektrika (víceméně kompletně) zapojená... Domnívám se, že práce se zatravňovačkou, která "dává" 5 - 10kV v těsné blízkosti kolejí vyžaduje dokonalé odpojení všech přívodů a asi i jejich dobré uzemnění. Myslím, že nepostačí oddělit pouze příslušný úsek, neboť izolační spára 0,5 - 0,7mm s ostrými hranami tvoří ideální jiskřiště a elektrické pole může putovat snadno po celém kolejišti, podle mne jsou v ohrožení i přestavníky, resp. jejich řídící obvody a dekodéry. Návodů na zatravňovčky a jejim testům bylo věnováno hodně témat, též nebezpečí pro obsluhu (pokud by bylo napětí příliš tvrdé). Ale mimo tuším jednu část diskuze, kde fulda velmi správně doporučoval ochranu kolejí, se nikdo nezabýval riziky spojenými s poškozením polovodičových součástí příslušenství. Sice to do tohoto vlákna nepatří, ale ještě by mne zajímalo, jak jste se vypořádali s tímto rizikem? Pokud někdo zaznamenal škodu v této souvislosti, stálo by za to na to upozornit...
PS: prošel jsem si fotky Moduly Olomouc dle odkazů - chlapi, jste mistři!!!
TT, DR5000, Z21, iTrain...