Figury neboli skládky uhlí ve výtopnách s parním provozem nikdy nejsou dost velké.
1. Předmětná výtopna s 10 stáními v rotundě mohla být domovská pro 25 - 35 lokomotiv. Jestli jich máš míň, uber počet stání. Nikdy nejsou všechny mašiny doma.
2. Spotřeba uhlí se počítá dost těžko, ale průměr řekněme 7 t/100 km jízdy je pro tyto odhady rozumný.
3. V provozu byla předepsaná týdenní zásoba uhlí.
4. Nevím sice, jak dlouhá provozní ramena budou mít tvoje modelové stroje ani jaké typy budeš provozovat, záleží na významu i na profilu obsluhovaných tratí, ale počítat 200 km denního běhu a 100 km na průměrné vyzbrojení je dle mého názoru rozumný odhad, odpovídající krátkým provozním ramenům tendrovek.
5. Takže když 30 strojů bude zbrojit 2x denně po 7 tunách = cca 10 m3 uhlí, budeš mít denní spotřebu cca 450 t = cca 600 m3 uhlí a týdenní zásobu = nutný objem figur cca 3000 t = cca 4000 m3. Takže podle výšky figur 2 - 4 m budeš potřebovat pro uhelné zásoby zhruba nejméně 1000 m2, optimálně 1500 m2 plochy. A taky příslušnou mechanizaci, to už bude chtít nejmíň dvoukomorový výtah Teudloff nebo radši dvě výzbrojní místa, ať to odsejpá, tzn. dva jednoduché výtahy Vosáhlo nebo aspoň jedno Vosáhlo a jeden kolejový jeřáb EDK s drapákem - záleží na epoše. A to ještě nepočítám cizí lokmotivy, které ve tvé výtopně budou zbrojit při obratech.
6. A ještě bys měl oddělit skládky aspoň pro dva druhy uhlí, obvykle černého "poláka" a severočeskou "hnědku" cca v poměru 1:2 až 1:3 (podle toho, jak velkou protekci má tvoje výtopna na direkci a/nebo v zásobárně...), ale můžeš se rozšoupnout a mít jich i víc...
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.