Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.
Tempotaxi píše:Což je právě oříšek. Záleží kam, až je modelářovo nastavení jeho poměru model a skutečnost. Jsou modeláři, kteří i v osobních vozech, chtějí přesné sedačky, jaké tam mají být a přesto, že nejsou vůbec vidět. To samé platí o budovách. Bohužel do výtopny a rotundy je částečně vidět. Tak většinou bude dělat i vnitřní zařízení. Na internetu je několik fotek, kde je precizně udělaná dílna a kancelář.
Jenže potom taková rotunda o třech stání bude pěkně drahá.
Polepit a dotvořit venek a vnitřek stěn, prohlížecí jámy, podlahy, v dílně udělat strojní zařízení, vybavit kancelář nábytkem, vybavit šatnu dílenským nábytkem, vybavit WC a umývárnu potřebným zařízením a nakonec v rotundě na parsku dodělat další strojní a hasicím zařízení. Něco se může koupit v leptu nebo jako odlitek, ale většinou zbude ruční práce. Nezapomenou na dnešní třeba digitální osvětlení, kde bude osvětlena výheň nebo bude pracovat svářečka. Pak účetnicky zjistíme, že celá sranda nás vyšla třeba na 3 až 5 000,- Kč.
Ale jen záleží na modeláři za jakou platební mez je až dojít.
Bohužel železniční modelaření je nejdražší koníček. Zakoupíš lokomotivu a pár vozů, postavíš ovál a jezdíš. Ale nakonec stejně budeš končit na rozestavěném kolejišti, které se buduje několik let a přesto, nikdy nebude hotové. A je úplně jedno, zda se buduje kolejiště pevné, segmentové nebo modulové. Čím blíže k očím bude postavena budova, tím bude více detailů a tím pádem bude stoupat i cena.
workous píše:Teda nechci být rejpal, ale ty detaily(okna křivý / dveře okousaný) jsou fakt hrozný za tu cenu tedy děs běs - pokus si to porovnáš z cenou stavebnic, které po úpravě budou vypadat stokrát lépe než nabízená rotunda. Koukni třeba na Houmra ten upravil rotundu a vypadá fakt pěkně.
Tempotaxi píše: Jsou hlavně malé výtopny německého typu, které se spíše hodí do Severních nebo Západních Čech a to poblíž k hranicím.
Tempotaxi píše: A pokud mám postavit větší depo, pak musím koupit stavebnic několik a nebo koupit jednotlivé díly, jako stěny, dveře a vše poslepovat v jeden celek. Český malovýrobce nic podobného zatím nenabízí.
Tempotaxi píše:Výtopna je prostě výtopna má čtyři stěny a střechu.
To už teď taky neplatí, firma Rezinové modely začala vyrábět ve všech hlavních modelových velikostech rotundu podle normálie 41/H se třemi stáními podle původního provedení z Dolní Lipové a kromě toho k ní dodávají rozšiřovací modul s dalšími třemi stáními, přičemž nic nebrání použít ho dvakrát, takže lze postavit rotundu se 3, 6 nebo 9 stáními, což jistě pokryje většinu potřeb na domácích kolejištích.
zvak píše: Jak přestavení výhybek ? V obvodu depa ručně, vzdáleně ? Lanovody či elektromagnety ?
Cílem je etapa konce páry, tedy situace okolo roku 1978 ....
zvak píše:Díky za nápady a názory.
Když budu dělat dioráma 30x30cm, klidně namodeluji výřez rotundy, kde bude ležet na ponku šroubovák ....
Tempotaxi píše:Když myslím německý typ výtopny, tak myslím styl stavby.
http://www.yatego.com/modelleisenbahnladen/p,4fed9f1ac3cc7,43281a67371588_5,faller-194160-lokschuppen-duderstadt
milan ferdián píše:Tempotaxi píše:Když myslím německý typ výtopny, tak myslím styl stavby.
http://www.yatego.com/modelleisenbahnladen/p,4fed9f1ac3cc7,43281a67371588_5,faller-194160-lokschuppen-duderstadt
Ty máš určitě na mysli hrázděné remízy,ano ty byly a někde stojí dones,ale ne dle německých normálií.
hank píše:... firma Rezinové modely začala vyrábět ve všech hlavních modelových velikostech rotundu podle normálie 41/H se třemi stáními podle původního provedení z Dolní Lipové a kromě toho k ní dodávají rozšiřovací modul s dalšími třemi stáními, přičemž nic nebrání použít ho dvakrát, takže lze postavit rotundu se 3, 6 nebo 9 stáními, což jistě pokryje většinu potřeb na domácích kolejištích.....
Radek píše:hank píše:Co se vnitřního vybavení týče, obávám se, že není součástí žádné modelové stavby, kterou lze koupit...
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků