Depo v TT

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Depo v TT

Příspěvekod workous » čtv 04 úno, 2016 10:27 am

Teda nechci být rejpal, ale ty detaily(okna křivý / dveře okousaný) jsou fakt hrozný za tu cenu tedy děs běs - pokus si to porovnáš z cenou stavebnic, které po úpravě budou vypadat stokrát lépe než nabízená rotunda. Koukni třeba na Houmra ten upravil rotundu a vypadá fakt pěkně.
Roco Geoline/DCC DR5000 + RocRail/JMRI momentálně v pauze..
Uživatelský avatar
workous
 
Příspěvky: 2139
Registrován: sob 15 lis, 2008 12:05 pm

Re: Depo v TT

Příspěvekod mastanec » čtv 04 úno, 2016 1:22 pm

Tempotaxi píše:Což je právě oříšek. Záleží kam, až je modelářovo nastavení jeho poměru model a skutečnost. Jsou modeláři, kteří i v osobních vozech, chtějí přesné sedačky, jaké tam mají být a přesto, že nejsou vůbec vidět. To samé platí o budovách. Bohužel do výtopny a rotundy je částečně vidět. Tak většinou bude dělat i vnitřní zařízení. Na internetu je několik fotek, kde je precizně udělaná dílna a kancelář.
Jenže potom taková rotunda o třech stání bude pěkně drahá.
Polepit a dotvořit venek a vnitřek stěn, prohlížecí jámy, podlahy, v dílně udělat strojní zařízení, vybavit kancelář nábytkem, vybavit šatnu dílenským nábytkem, vybavit WC a umývárnu potřebným zařízením a nakonec v rotundě na parsku dodělat další strojní a hasicím zařízení. Něco se může koupit v leptu nebo jako odlitek, ale většinou zbude ruční práce. Nezapomenou na dnešní třeba digitální osvětlení, kde bude osvětlena výheň nebo bude pracovat svářečka. Pak účetnicky zjistíme, že celá sranda nás vyšla třeba na 3 až 5 000,- Kč.
Ale jen záleží na modeláři za jakou platební mez je až dojít.
Bohužel železniční modelaření je nejdražší koníček. Zakoupíš lokomotivu a pár vozů, postavíš ovál a jezdíš. Ale nakonec stejně budeš končit na rozestavěném kolejišti, které se buduje několik let a přesto, nikdy nebude hotové. A je úplně jedno, zda se buduje kolejiště pevné, segmentové nebo modulové. Čím blíže k očím bude postavena budova, tím bude více detailů a tím pádem bude stoupat i cena.


Tak uz to udelal nekdo za mne, pane Klusacek, vy porad bazirujete na tom, ze modelar je modelar a udela a mel by si udelat sam, ale stavebnice rotundy od ceskeho vyrobce je podle me lepe zpracovana a o moc detailnejsi a hezci nez ta hruza co jste nasel. Jo, jasny, kdyz si bude stavebnici upravovat a vysperkovavat tak jej vysledna prace vyjde asi o dost vic jak na 5k, ale bude moct rict: "Udelal jsem to sam!".
A jeste k tomu, srovnavani 1kolejna remiza s rotundou, no mozna ne jako lokomotiva a kombajn ale jablka a hrusky urcite michate, copak si zvak postavi 6 jednomistnych remiz na paprsky rotundy?
Vim, ze prispivate casto obrazky, napady a vedomostmi a to i temi o ktere by se ostatni kolikrat nepodelili, ale nenechte se tolika unest. Neberte to ve zlem prosim, zvakovi se omlouvam pokud si mysli, ze to sem nepatri.
Zvak: Taky jsem neco prihodim pokud najdu neco zajimaveho.
ČSD EP 3-4, H0, Digi, blog: http://goo.gl/KMybUF
mastanec
 
Příspěvky: 120
Registrován: čtv 27 pro, 2012 7:54 am

Re: Depo v TT

Příspěvekod Tempotaxi » čtv 04 úno, 2016 4:54 pm

workous píše:Teda nechci být rejpal, ale ty detaily(okna křivý / dveře okousaný) jsou fakt hrozný za tu cenu tedy děs běs - pokus si to porovnáš z cenou stavebnic, které po úpravě budou vypadat stokrát lépe než nabízená rotunda. Koukni třeba na Houmra ten upravil rotundu a vypadá fakt pěkně.


Ano výtopnu od pana Houmra jsem zapomněl.
Ale proč se musí ukazovat, jen to nejlepší, nejkrásnější, ale musí se ukázat i opak. Pak může modelář porovnávat. Ano jsou stavebnice výtopen a nejeden výrobce je dělá. Jsou hlavně malé výtopny německého typu, které se spíše hodí do Severních nebo Západních Čech a to poblíž k hranicím. Jistě zde budou více reparační parní lokomotivy, které jsou ponejvíce v prodeji. A pokud mám postavit větší depo, pak musím koupit stavebnic několik a nebo koupit jednotlivé díly, jako stěny, dveře a vše poslepovat v jeden celek. Český malovýrobce nic podobného zatím nenabízí. Dále pokud budou otevřené dveře a prostor výtopny bude osvětlen, tak bez vnitřního zařízení v tomto prostoru se neobejdu.

[quote="mastavec]
A jeste k tomu, srovnavani 1kolejna remiza s rotundou, no mozna ne jako lokomotiva a kombajn ale jablka a hrusky urcite michate, copak si zvak postavi 6 jednomistnych remiz na paprsky rotundy?.[/quote]

Výtopna je prostě výtopna má čtyři stěny a střechu. Nic víc a nic míň. Počet stání a tvar jsou už další indicie, jak výtopnu popsat.
Jsou bohužel rotundy a nemají točnu jako třeba na Kladně a jsou zase výtopny, které mají tvar obdélníka a mají točnu. Myslím, že poslední případ bylo depo Holešovice.
Naposledy upravil Tempotaxi dne čtv 04 úno, 2016 5:30 pm, celkově upraveno 2
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4304
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Depo v TT

Příspěvekod workous » čtv 04 úno, 2016 5:25 pm

Ten poslední příspevěk jsem nepsal já :D
Roco Geoline/DCC DR5000 + RocRail/JMRI momentálně v pauze..
Uživatelský avatar
workous
 
Příspěvky: 2139
Registrován: sob 15 lis, 2008 12:05 pm

Re: Depo v TT

Příspěvekod hank » čtv 04 úno, 2016 6:09 pm

Tempotaxi: Dovolím si oponovat, a to hned třikrát.
Tempotaxi píše: Jsou hlavně malé výtopny německého typu, které se spíše hodí do Severních nebo Západních Čech a to poblíž k hranicím.

Nevím o žádné výtopně v českém nebo moravském pohraničí, kde by byla remíza nebo rotunda vybudována "za Němců", tj. podle německých normálií před rokem 1914 nebo v letech 1938-45. Situaci ve Slezsku přesně neznám, tam jsme řadu "prajských" pozemních staveb převzali na Hlučínsku v r. 1920, ale přesně nevím, jestli tam byla i výtopna - mám za to, že ne. (Třeba mě nekdo opraví.) Kromě Hlučínska jsou v Čechách německé pozemní stavby ještě na trati z Liberce do Hrádku nad Nisou, která byla pruským a později německým majetkem až do r. 1945. Ani tam ale není remíza. Dovolím si tedy prohlásit, že s 99% jistotou všechny remízy a rotundy v ČR byly vybudovány podle rakouských a československých normálií. (Ještě mě napadá, že přesně neznám situaci na Chebsku - tam byly vlastnické poměry taky složitější a nejsem si úplně jistý např. objekty v Hranicích v Čechách. A kamenná remíza v Železné Rudě podle bavorského vzoru je už za čárou.)

Tempotaxi píše: A pokud mám postavit větší depo, pak musím koupit stavebnic několik a nebo koupit jednotlivé díly, jako stěny, dveře a vše poslepovat v jeden celek. Český malovýrobce nic podobného zatím nenabízí.

To už teď taky neplatí, firma Rezinové modely začala vyrábět ve všech hlavních modelových velikostech rotundu podle normálie 41/H se třemi stáními podle původního provedení z Dolní Lipové a kromě toho k ní dodávají rozšiřovací modul s dalšími třemi stáními, přičemž nic nebrání použít ho dvakrát, takže lze postavit rotundu se 3, 6 nebo 9 stáními, což jistě pokryje většinu potřeb na domácích kolejištích.

Tempotaxi píše:Výtopna je prostě výtopna má čtyři stěny a střechu.

Ani toto tvrzení neplatí obecně, byly výtopny, kde se remíza po požáru nebo destrukci sněhem už neobnovovala (Skalice nad Svitavou, Tanvald) a další desítky let se tam veškerá provozní péče i drobná údržba odehrávaly pod širým nebem. Jinak řečeno, výtopna nebo depo může uspokojivě a dlouhodobě fungovat i bez remízy nebo rotundy.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6105
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Depo v TT

Příspěvekod T 478 3022 » čtv 04 úno, 2016 7:08 pm

To už teď taky neplatí, firma Rezinové modely začala vyrábět ve všech hlavních modelových velikostech rotundu podle normálie 41/H se třemi stáními podle původního provedení z Dolní Lipové a kromě toho k ní dodávají rozšiřovací modul s dalšími třemi stáními, přičemž nic nebrání použít ho dvakrát, takže lze postavit rotundu se 3, 6 nebo 9 stáními, což jistě pokryje většinu potřeb na domácích kolejištích.

Však taky na tuto rotundu dával na předchozí stránce odkaz Jarda Tkadlec.Nicméně Tempotaxi to vyhodnotil tak,že je na ní moc práce,málokdo to zvládne a plno částí je tam nutno vyrobit-podle toho patrně usoudil,že kolega Zvak pouštěje se do celkem velkého projektu nezvládne tuto laserovánku. A dal odkaz na Kácov od KB-model se slovy-zde je daleko lepší stavebnice.Přitom já bych řekl,že obě stavebnice jsou řešeny takřka shodně,a i u této KB je potřeba plno věcí vyrobit.Ale vzhledem k tomu,že Zvak tam plánuje točnu,tak si tam nějak zaboha nedokážu představit ten Kácov a mám za to,že ta rotunda bude hodit trošičku lépe.
Tu rotundu z odkazu na modelbazar,se snad nehodí ani komentovat.
T 478 3022
 
Příspěvky: 163
Registrován: sob 10 lis, 2012 5:07 pm

Re: Depo v TT

Příspěvekod zvak » čtv 04 úno, 2016 7:32 pm

Díky za nápady a názory.
Když budu dělat dioráma 30x30cm, klidně namodeluji výřez rotundy, kde bude ležet na ponku šroubovák .... :lol:
Jenže. Jsem modelář, jehož cílem jsou pohybující se objekty - především vlaky.
Tedy pokud se zde bavíme o provedení rotundy (a za to velké díky, neměl jsem takovýto přehled), je nutno si uvědomit, že před tím je nejméně 10 (nebo 100?) jiných kroků, které potřebuji dořešit.
A začněme dotazem naposledy, na který zatím odpověď nepadla : Jak přestavení výhybek ? V obvodu depa ručně, vzdáleně ? Lanovody či elektromagnety ?
Cílem je etapa konce páry, tedy situace okolo roku 1978 ....

Pokud se hlásím(e) k železničním modelářům, je nejprve potřeba vyřešit tu železnici ... :lol:
Vladimír Žváček
zvak
 
Příspěvky: 8
Registrován: pon 25 úno, 2013 6:20 pm

Re: Depo v TT

Příspěvekod milan ferdián » čtv 04 úno, 2016 7:39 pm

zvak píše: Jak přestavení výhybek ? V obvodu depa ručně, vzdáleně ? Lanovody či elektromagnety ?
Cílem je etapa konce páry, tedy situace okolo roku 1978 ....

V depech se vždy přestavovaly výhybky vždy ručně.Nezapomeň na vyčkávací návěstidla (tvar "V").
milan ferdián
 
Příspěvky: 11824
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Depo v TT

Příspěvekod Tempotaxi » čtv 04 úno, 2016 8:12 pm

Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4304
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Depo v TT

Příspěvekod mizl » čtv 04 úno, 2016 8:13 pm

zvak píše:Díky za nápady a názory.
Když budu dělat dioráma 30x30cm, klidně namodeluji výřez rotundy, kde bude ležet na ponku šroubovák .... :lol:


tak něco pro inspiraci

http://www.stummiforum.de/viewtopic.php ... 5#p1231497

Michal
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Depo v TT

Příspěvekod milan ferdián » čtv 04 úno, 2016 8:15 pm

Tempotaxi píše:Když myslím německý typ výtopny, tak myslím styl stavby.
http://www.yatego.com/modelleisenbahnladen/p,4fed9f1ac3cc7,43281a67371588_5,faller-194160-lokschuppen-duderstadt

Ty máš určitě na mysli hrázděné remízy,ano ty byly a někde stojí dones,ale ne dle německých normálií. :wink:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11824
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Depo v TT

Příspěvekod hank » čtv 04 úno, 2016 8:35 pm

milan ferdián píše:
Tempotaxi píše:Když myslím německý typ výtopny, tak myslím styl stavby.
http://www.yatego.com/modelleisenbahnladen/p,4fed9f1ac3cc7,43281a67371588_5,faller-194160-lokschuppen-duderstadt

Ty máš určitě na mysli hrázděné remízy,ano ty byly a někde stojí dones,ale ne dle německých normálií. :wink:


Přesně tak, a v žádném případě se neomezovaly na pohraničí, hrázděné remízy byly (a někde ještě jsou...) např. v Telči, ve Vlašimi, na Dobříši, v Sedlčanech...
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6105
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Depo v TT

Příspěvekod Radek » pát 05 úno, 2016 8:27 am

hank píše:... firma Rezinové modely začala vyrábět ve všech hlavních modelových velikostech rotundu podle normálie 41/H se třemi stáními podle původního provedení z Dolní Lipové a kromě toho k ní dodávají rozšiřovací modul s dalšími třemi stáními, přičemž nic nebrání použít ho dvakrát, takže lze postavit rotundu se 3, 6 nebo 9 stáními, což jistě pokryje většinu potřeb na domácích kolejištích.....

Jen doplním, že v nabídce je i modul o jednom stání, takže variabilita v počtu stání je neomezená.

Co se vnitřního vybavení týče, obávám se, že není součástí žádné modelové stavby, kterou lze koupit... :wink:

Ruční ovládání výhybek je nejen - jak by řekli zdejší fajnšmekři - modelové. Je (dle mého subjektivního názoru) taky atraktivní. Ke krátkým popojížkám v depu prostě patří.
Ale jak říká v básnících otec Hubáček: "Mladý muži, nejsem nikde organizován, proto si můžu malovat co chci a jak chci." :)
HO-II.-Ve stádiu oťukávání
Uživatelský avatar
Radek
 
Příspěvky: 622
Registrován: pon 03 pro, 2007 8:02 am
Bydliště: Pražmo

Re: Depo v TT

Příspěvekod rawen » pát 05 úno, 2016 10:49 am

Radek píše:
hank píše:Co se vnitřního vybavení týče, obávám se, že není součástí žádné modelové stavby, kterou lze koupit... :wink:

Auhagen má... :)

Radek
rawen
 
Příspěvky: 1698
Registrován: stř 08 dub, 2009 10:42 am
Bydliště: Prostějov

Re: Depo v TT

Příspěvekod Tempotaxi » pát 05 úno, 2016 11:18 am

Přátelé, asi si nějak nerozumíme.
Neměl jsem na mysl železniční normálie, ale styl stavby, architekturu, teda způsob provedení stavby.

Hrázděné zdivo je typ zdění, při kterém je dřevěná trámová nosná konstrukce vyplněna cihlami, hliněnou maltou omazanými slabými trámky či výjimečně kameny. Výplň je pak omítnuta, trámy však nikoli – vzniká tak typická podoba hrázděného zdiva. V českých zemích není tento způsob stavby zdí příliš častý, nalézáme ho především v západních a severních Čechách v oblastech bývalých Sudet.
Tradičními lokalitami hrázděných staveb je Německo, Švýcarsko, Rakousko, ale také Anglie nebo Francie. U nás se nejčastěji vyskytují tyto stavby v německém pohraničí.

Když se buduje České kolejiště, tak tam má být česká architektura. Každé kolejiště se zasazuje do krajiny a přidávají se typické stavby, které se tam hodí. Nebo myslíte, že na jednu stranu kolejiště dám krkonošskou chaloupku a na druhou stranu kolejiště jihočeskou zemědělskou usedlost. Uznáte, že tohle je prostě blbost.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4304
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků