Kolejiště TT 150x90

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Kolejiště TT 150x90

Příspěvekod hopeter » úte 12 led, 2016 6:10 pm

Já jsem pochopil návrh kolegy ,že se skryťák přidá a ostatní zůstane. Vzhledem k tomu,že se jedná o "hračkové" kolejiště tak bych vynechal odvrat u odbočky.
Vlak bude tak jako tak ten úsek schovaný a možnost střídání souprav by provoz oživilo. Myslím,že tohle kolejiště užijí děti volnou jízdou a když k tomu pustí tatínka tak si udělá téměř modelový provoz... :wink:
Však to zkus namalovat a pak uvidíš... ať se daří.
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3040
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: Kolejiště TT 150x90

Příspěvekod lajblt » úte 12 led, 2016 9:41 pm

Jen tak si hraju, protože modelařina musí počkat na víkend. :)
Přílohy
rokony-03d-SN.jpg
rokony-03d-2D.jpg
rokony-03d-3D.jpg
lajblt
 
Příspěvky: 874
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Kolejiště TT 150x90

Příspěvekod vmucha » stř 13 led, 2016 7:50 am

Krásné Tome! Zkus ještě udělat dopravní koleje tu vnější. První výhybka by byla přímá levá (u přední hrany).
Doupovská dráha 2. epocha TT
vmucha
 
Příspěvky: 644
Registrován: stř 10 bře, 2010 11:42 am
Bydliště: Mšené-lázně

Re: Kolejiště TT 150x90

Příspěvekod lajblt » pát 15 led, 2016 9:29 pm

Jelikož předchozí plánek nesplňoval požadavek na viditelnost vláčků, zkusil jsem ještě jednu úpravu. Pod horní staničkou je zachováno dvoukolejné skryté nádraží, které je možné objet viditelnou tratí v údolí. Ale připomíná mi to celé spíš obřího šneka. :)
Ve skrytém nádraží je tak akorát prostor v rámci průjezdného průřezu (~55 mm), čili na vytahování uvízlých souprav budou útlé dětské ručky ideální. ;) Stoupání do horní staničky je ~36 promile na úroveň +65 mm, takže souprava maximální délky 30 cm by se tam mohla vydrápat i na poloměru Rmin 310 mm.
Přílohy
rokony-06c-2D.jpg
rokony-06c-SN.jpg
rokony-06c-3D.jpg
Naposledy upravil lajblt dne pát 15 led, 2016 9:46 pm, celkově upraveno 2
lajblt
 
Příspěvky: 874
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Kolejiště TT 150x90

Příspěvekod milan ferdián » pát 15 led, 2016 9:30 pm

Však jo,vo tomto je :wink: .Dobrý mistře :wink: .
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejiště TT 150x90

Příspěvekod lajblt » pát 15 led, 2016 9:34 pm

Dík, Milane, pochvala od Mistra vždycky potěší. :)
lajblt
 
Příspěvky: 874
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Kolejiště TT 150x90

Příspěvekod rokony » sob 16 led, 2016 11:31 am

Ten druhý návrh je docela zajímavý. Jenže kluk si nenechá vymluvit tu osmičku. Prostě vyžaduje, aby vlak jel co nejdéle, než se vrátí do nádraží. Navíc "musí být vidět, ne že je někde schovaný a jede jenom jako". Máme tu postavený na stole oválek na hraní. Děti "simulují provoz" tím způsobem, že si na nádraží naloží pimprlata a pak krouží po oválku tak dlouho, jak podle nich má správná cesta k další stanici trvat. No a vadí jim, že musí projíždět stále dokola nádražím. Proto osmička, aby aspoň druhé kolo vedlo jinudy.
Proto bych rád "narouboval" skryťák (vlastně jen pro moje využití) do osmičkového kolejiště.
Dolní nádraží stačí dvojkolejné, rád bych tam nacpal vlečku k pile a odstavnou kolej.

Zkoušel jsem si na kousku rovných kolejí různá stoupání a musím říct, že jsem byl mile překvapen. 6% se třemi nákladními vagóny úplně v pohodě, u pěti vozů už to prokluzovalo. 8% sklon už měl vláček problémy zdolat se třemi vozy. Mám dvě páry BR-81 a BR-92, obě jsou čtyřnápravové bez bandáže. Dieselová lokomotiva M61 zvládá stoupání ještě lépe, ale tu bych k dřevařské dráze nedával.
Zhoršená sjízdnost v případě dřevařské dráhy by nemusela být na závadu, přinášela by "přidanou" zábavu třebas spojenou s postrkem druhou lokomotivou a podobně.
A hlavně, jak bylo výše řečeno, je potřeba se dostat s horním nádražím do dostatečné výšky nad skryté nádraží.
Díky za rady!
rokony
 
Příspěvky: 119
Registrován: čtv 29 pro, 2011 5:20 pm

Re: Kolejiště TT 150x90

Příspěvekod sidlo » sob 16 led, 2016 12:05 pm

rokony píše:Jenže kluk si nenechá vymluvit tu osmičku. Prostě vyžaduje, aby vlak jel co nejdéle, než se vrátí do nádraží. Navíc "musí být vidět, ne že je někde schovaný a jede jenom jako".

Maximálně bych respektoval přání potomka.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3606
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Kolejiště TT 150x90

Příspěvekod hopeter » sob 16 led, 2016 1:28 pm

Ten druhý návrh lajblta vypadá dobře , jenom...
Ubral bych tunelů. Ten dole úplně pryč a klidně zkrátit SN nebo výjezd udělat jako dvojkolejný. Nahoře to samé a na křížení tratí dát most ( jako byl na začátku ).
Tunel by zůstal jen pod horním nádražím.
Výška by se dala trochu dohnat "utopením" vnitřní tratě a SN pod úroveň dolního nádraží.
Dolní nádraží jak si přeje stavitel. Dvě průjezdné koleje a vlečka.
V horním nádraží by to ještě chtělo vecpat kousky rovných kolejí pro zapojování spřáhel. Koncové zhlaví se dá ještě víc zatočit aby to vyšlo.
Taky se mě nelíbí mít vlaky schované pod zemí a to už jsem hodně odrostlé dítě... :roll:
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3040
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: Kolejiště TT 150x90

Příspěvekod lajblt » sob 16 led, 2016 1:49 pm

Ale pánové, vždyť máte volné pole působnosti. :) Wintrack umí neskutečné věci. Jen ta realizace v praxi pak bude trochu problematická, protože displej toho snese mnohem víc než reálný svět. ;)
Jsem asi divnej, ale i když projektuju "hračkové" kolejiště, snažím se, aby vypadalo přirozeně. Stejně jako to umí Milan - viz jeho návrh "Sluníčko". Ona totiž ta modelařina není zrovna levná věc a předělávat kolejiště po pár dnech "protože to děcka už zase nebaví" je dost drahá záležitost.
lajblt
 
Příspěvky: 874
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Kolejiště TT 150x90

Příspěvekod milan ferdián » sob 16 led, 2016 2:02 pm

rokony píše: Jenže kluk si nenechá vymluvit tu osmičku. Prostě vyžaduje, aby vlak jel co nejdéle, než se vrátí do nádraží. Navíc "musí být vidět, ne že je někde schovaný a jede jenom jako". Máme tu postavený na stole oválek na hraní. Děti "simulují provoz" tím způsobem, že si na nádraží naloží pimprlata a pak krouží po oválku tak dlouho, jak podle nich má správná cesta k další stanici trvat. No a vadí jim, že musí projíždět stále dokola nádražím. Proto osmička, aby aspoň druhé kolo vedlo jinudy.

Když osmička,tak osmička :D .Ale sám si uprav okolí.
Přílohy
Osmička.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejiště TT 150x90

Příspěvekod workous » sob 16 led, 2016 2:16 pm

lajblt píše:Ale pánové, vždyť máte volné pole působnosti. :) Wintrack umí neskutečné věci. Jen ta realizace v praxi pak bude trochu problematická, protože displej toho snese mnohem víc než reálný svět. ;)
Jsem asi divnej, ale i když projektuju "hračkové" kolejiště, snažím se, aby vypadalo přirozeně. Stejně jako to umí Milan - viz jeho návrh "Sluníčko". Ona totiž ta modelařina není zrovna levná věc a předělávat kolejiště po pár dnech "protože to děcka už zase nebaví" je dost drahá záležitost.

Bohužel Tom má trochu pravdu.....dnešní děti baví vše chvilku moc dobře to znám od sousedů....jestli by nebylo lepší zatím jen kobercové ježdění a pokud je to chytne a bude bavit pak jít " stáleho kolejiště" neber to ve zlém....rozhodnutí bude na tobě financovat to budeš sám :D
Roco Geoline/DCC DR5000 + RocRail/JMRI momentálně v pauze..
Uživatelský avatar
workous
 
Příspěvky: 2139
Registrován: sob 15 lis, 2008 12:05 pm

Re: Kolejiště TT 150x90

Příspěvekod Rocky_MK » sob 16 led, 2016 2:35 pm

Taky možnost. Koupit ,,Geolajny", pár domečků a stromků a jezdit stylem autodráha.
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Kolejiště TT 150x90

Příspěvekod lajblt » sob 16 led, 2016 2:49 pm

2 rokony: Ještě k té "šplhavosti" lokomotiv. Rovná kolej je v pohodě i na 50+ promile. Ale v oblouku podstatně stoupne jízdní odpor. Na R310 a stoupání 40 promile se může stát, že lokomotiva neuveze ani sama sebe. A postrk ani v digitálu s vyladěnými lokomotivami není něco běžného. V analogu už vůbec.
lajblt
 
Příspěvky: 874
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Kolejiště TT 150x90

Příspěvekod Rocky_MK » sob 16 led, 2016 4:22 pm

Ještě když jsem stavěl N kolejiště, v pohodě jsem na něm jezdil s obousměrnou soupravou V180+Y+Y+VT4.12(motorák v roli řídícího vozu :D). Ne, že by V180 ty dvě ypsilonky neuvezla, to vůbec. Jen jsem si tak hrál.
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 návštevníků