Kromě instalace některých přestavníků a zapojování srdcovek něco náladově udělám. Ono je třeba je vyzkoušet, zda jsou srdcovky zapojeny správně a přestavuje to jak má, bohužel přestavníky nemohu montovat jen jedním směrem, tak to chce důslednější měření polarity srdcovek, zda je to zapojené zapojení správně v té haldě drátů lze chybovat...
A vytáhl jsem si k úpravě některé vozy, které si o to říkaly, protože nesmyslný kov, který se časem rozpadne a znemožní funkci kinematik.... Dal jsem je po letech dohromady a potěšilo mne to. Ještěže tady máme náhradní kinematiky peho, které fungují dobře a lze vozy zachránit či omladit (jen bych trn na šachtu udělal asi masivnější, při dlouhých vlacích se trošku ohýbá).
Takto jsem doplnil kinematikou například staré reko tříosáky - čistě z nostalgie jsem si nechal jednu soupravu, která měla i nové vozy, kde stačilo vyšoupnout ze šachet očková spřáhla. Spousty starých vozů jsou stejně neprodejné a zamax. 50 kč mi to nestojí, mnohými jsem raději potěšil začínající modeláře....
Ona je tady zase klasická otázka, zda je renovovat, dát jim nové nápravy, spřáhla a kinematiky, dopřát jim existenci.... za mne některým ano, také renovujete nebo na to kašlete? Trpíte nostalgiemi?
Podívám-li se na super současnou novinku AWT uhláků od tilligu do čských luhů a hájů
, které si za roky existence nezasloužily nějakou další úpravu, nemám s renovacemi problém. Mimochodem vytáhl jsem set těchto uhláků čd "modrých a šedých", musel jsem je také "renovovat", všechny nápravy byly vadné, ani jedna nebyla OK
To již do toho snad montují jen ty z reklamací a zkouší se zda to projde...
no jo německá kvalita a preciznost, to vážně rád slyším.
Mnohé vozy mne i po letech baví a vypadají stále dobře jako například tyhle na obrázku, byť to není verze naše, ale pro mne má smysl jim dopřát další léta, stejně bych si je jako nové stěží koupil a některé snad ani nejezdily, soudím podle toho, jak jsem je vytáhl z krabiček...