TT hrátky

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Úprava zhlaví

Příspěvekod RSC » úte 09 srp, 2016 5:37 pm

michal_n_cz píše:No 2) ale vythat ješty ty dvě další vexle a posunot je víc doprava tu 1. levou nahradit pravou - budou delší koleje :-)


To je právě to co nechci, posouvat ty další vyhybky, aby na hlavní koleji dvoukolejky to bylo na výhybce do odbočky. To by mi asi vadilo stejně jako ten původní angličák v tomto místě ve snaze zkrátit zhlaví. Byla snaha při koncepci stanic, aby hlavní koleje v nádraží nebyly do odbočky na vyhybkách
Skutečně nepotřebuji šetřit místo na staničních kolejí, i teď se tam vejde 10 rychlíkáčů s lokomotivou, snad i s přípřeží.

Varianta 2 je pro mne problematická v tom, že by další vytažená kolej v tomto místě jak je naznačeno položením podloží pro představu měla stejnou osovou vzdálenost od ostatních dopravních kolejí, takže modelování nějakého nakládacího místa v tomto prostoru již nepřichází moc do úvahy a její paralelni vedení vedle kolejového rozvětvení mi také není moc blízské.
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 520
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Re: Úprava zhlaví

Příspěvekod milan ferdián » stř 10 srp, 2016 6:30 am

RSC píše:To je právě to co nechci, posouvat ty další vyhybky, aby na hlavní koleji dvoukolejky to bylo na výhybce do odbočky. To by mi asi vadilo stejně jako ten původní angličák v tomto místě ve snaze zkrátit zhlaví. Byla snaha při koncepci stanic, aby hlavní koleje v nádraží nebyly do odbočky na vyhybkách
Skutečně nepotřebuji šetřit místo na staničních kolejí, i teď se tam vejde 10 rychlíkáčů s lokomotivou, snad i s přípřeží.

Ahoj,
v tom případě si kladu otázku,proč jsi od TILLIGU nepoužil 12°výhybky :wink: .
Milan
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Úprava zhlaví

Příspěvekod RSC » stř 10 srp, 2016 2:33 pm

milan ferdián píše:Ahoj,
v tom případě si kladu otázku,proč jsi od TILLIGU nepoužil 12°výhybky :wink: .
Milan


Milane dobrá otázka a odpověď je jednoduchá ikdyž není stoprocentně obhajitelná: Protože na druhém zhlaví jsem chtěl na dvoukolejné spojce s křížovatkou angličáky na jedné straně a měl jsem nakoupeny i 15 stupňové vyhybky a tyhle jsou také jen 15 stupňové. A protože jsem si s tím trošku vyhrál, když tillig má mezery v TT programu, nerad bych se toho zbavil. A nevycházelo by mi to také délkově na danou soupravu, kdyby tam byly 12 stupnňové, což je vidět na druhé stanici, která je tím pádem skoro o jeden metr delší a já chci ty dlouhé soupravy. :)
Jasně, že jsem přišel pak na to, jak to udělat i 12 stupňové spojky s kříži a zmínil jsem se o tom. Mám v kolejišti také i angličáka 12 stupňu na H0m od Peco (vyžaduje také upravu).

Takže jednoduše, dnes by to bylo asi vše jen z 12 stupňových výhybek a vážně kolikrát jsem o tom uvažoval i teď. Na ty 15 EW2 se dá ještě modelově dívat... ale ty EW1 bych nedal, kde já vidím největší problém ne v plastových srdcovkách, ale nedořešených dělených jazycích....

Radek
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 520
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Úprava zhlaví

Příspěvekod RSC » sob 13 srp, 2016 2:15 pm

Tak jsem se rozhodl pro variantu 3. Tzn. bude další vlečka a ty se vždy hodí pro bohatost provozu. Bude na krátkém dílu, který prodlouží délkově kolejiště cca. o 30 cm, ještě že ten prostor mám a není problém sem tam nějaký ten centimetr přidat, což se při plánování od oka hodí. 8) Jen mne momentálně nenapadá určení této vlečky, při prostoru šíře 30 cm a délky vlečkového areálu maximálně 1 metr, aby kolej k vlečce měla nějakou délku. Snad nějaká inspirace bude.... A musím vymyslet nějaký snadný, rychlý a inteligentní systém vyjmutí tohoto dílu pro přístup ke kolejišti z boku. A také podobu napojení vlečkové koleje na rozhraní dílů, nechci šikné řezy podloží.
Možná ještě toto místo doplním o odvratnou vyhybku, ale to má čas... Zbytek doplnění dvou vyhybek pro přejezd z druhé koleje na první již zde není problém a doplním po dodělání zapojení mechanického a elektrického pod zhlavím.
IMG_0204.JPG

A protože se mi nechtělo dlouze někde nabízet vpodstatě nového angličana, tak jsem jej umístil na druhé zhlaví místo výhybky do vlečky, kde má být sýpka/silo. Tím pádem mám o jednu kusou kolej, připadně jednu kratší dopravní/manipulační kolej navíc. Z této EW2 výhybky, která byla na místě angličana se stala oblouková do vlečky, ještěže to tak snadno jde...
Takže druhé zhlaví vypadá teď takto a je to jeho konečná podoba. Tady jsem změnu nepředpokládal, ale nevadilo mi, jen se změnily podklady a dělení izolovaných úseků pro zapojení.
IMG_0205.JPG
Naposledy upravil RSC dne ned 14 srp, 2016 7:44 am, celkově upraveno 2
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 520
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Re: TT hrátky

Příspěvekod rendo » sob 13 srp, 2016 7:42 pm

Ahoj...mas to pekne :!: ...Co sa tyka vlecky,tam by sa kludne hodilo nejake srotovisko.A rychle vybratie toho modulu by som kludne riesil http://www.model-shop.sk/go_product_Til ... ko#produkt .
rendo
 
Příspěvky: 186
Registrován: stř 12 led, 2011 2:01 pm

Re: Úprava zhlaví

Příspěvekod vobabaz » sob 13 srp, 2016 7:58 pm

RSC píše:Tak jsem se rozhodl pro variantu 3.

Koukám, že jsi dospěl k podobnému řešení jako já :) , návrh zde http://vobabaz.rajce.idnes.cz/Prestavba/#prestavba_2_krok6.jpg
a realizace zde http://vobabaz.rajce.idnes.cz/Moduly_2016/#Moduly_2016_006.jpg
Mirek
Uživatelský avatar
vobabaz
 
Příspěvky: 98
Registrován: pon 19 kvě, 2008 8:25 pm
Bydliště: Střední Čechy

Re: TT hrátky

Příspěvekod RSC » ned 14 srp, 2016 7:16 am

rendo píše:Ahoj...mas to pekne :!: ...Co sa tyka vlecky,tam by sa kludne hodilo nejake srotovisko.A rychle vybratie toho modulu by som kludne riesil http://www.model-shop.sk/go_product_Til ... ko#produkt .


Tato kolej není vůbec vhodná na to co potřebuji, tzn. nejlépe vkládání shora. Navíc je vhodná jen na občasné rozložení, kde je třeba hodně opatrnosti. Musím použít a použiju systém jaký se používá u modulů, ten je z hlediska pevnosti solidní, jen jiný způsob fixace dílů k sobě.
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 520
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Re: Úprava zhlaví

Příspěvekod RSC » ned 14 srp, 2016 7:29 am

vobabaz píše:Koukám, že jsi dospěl k podobnému řešení jako já :) , návrh zde http://vobabaz.rajce.idnes.cz/Prestavba/#prestavba_2_krok6.jpg
a realizace zde http://vobabaz.rajce.idnes.cz/Moduly_2016/#Moduly_2016_006.jpg
Mirek


Mirku trochu to připomíná to co máš na zhlaví ty, jen tady je to dvojkolejka. Baví mne tvé moduly, i ta vlečka tam je fajn. Obdivuji, že klidně řízneš výhybku přes moduly, i kdo to tak dělá. Já jsem konec dílu, kde mi segmet vycházel do vyhybek nechal otevřený, než byly vyhybky položeny a pak jsem udělal čelo na takovou délku, abych vyhybku neřezal. Vyhýbal jsem se i šikmým řezům kolejí na dílech, to je mám raději lichoběžníkové, aby se to i snadněji sesazovalo k sobě.
Beseller vyhybka je spolehlivější než angličák z výroby - má jazyky jako EW3 jen bohužel na železniční síti v ČR nikde není nebo o tom nevím a to pochybuji. Proto je třeba na klasického angličana zpravidla třeba pilníček a další k patřičné pomůcky k spolehlivosti, není to prostě vždy tak jak má, aby to po něm jezilo hezky. Kdyby u nás Beseller byl, tak bych ho klidně používal, to je jedinný důvod.
Omrkl jsem témata další co uvádíš, i úpravu zejména BR86/455.2 lokomotivy mám v plánu stejně. Musím se podívat i na 437.0 od tilliga, ale nedělalo mi to nic, když jsem s ní jezdil, je fakt, že s pokládkou kolejí a trasováním jsem si dával hodně záležet a upravoval hned mnohé jak to šlo. (Já jsem spíše přidával 377.0kám od roca poslední hnanou nápravu v tendru a chybějící převody díky jejich laborování předpokládám ohledně sběru proudu, hodně jim ta nejproblémovější a snad i nejdůležitější náprava k patřičné tažné síle a převody pomohla.
Narovnány k testům byly různé druhy lokomotivy a vozy a provedeny patřičné testy zda je vše uděláno bez problémů, jinak okamžité řešení a úpravy. Stejně jsem přerovnával i pohledově, protože rovné podloží od tilligu není vždy rovné podle představ. Již jsem někde uvaděl, že by mne bytostně štvalo upravovat lokomotivy, aby nevyskakovaly, či netáhly... stálo mne to hodně času tyto neviditelné úpravy provést, ale víme jak to chodí... Srdcovky a jejich úpravy to je klasika, kolikrát lze zjistit jen testem, zda je to vpořádku.
Tím neříkám, že některým lokomotivám na hmotnosti nepřidám, ale to je trošku něco jiného než spolehlivost jízdy. Takže teď co koupím a dám na koleje prostě jede jak si představuji. Například nesmí se u pětispřežek (např 555.1) ani šoupnout kola lokomotivy, což klidně na oblouku 310 by udělala někde a v "podzemí" je mám, takže jsem to řešil, jistě, že to bylo v místech se sklonem a odrovnávání klopení ...
Zaujala mne ta hmota k odlití olova, musím se podívat, kde se to koupí...?
Radek
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 520
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Re: Úprava zhlaví

Příspěvekod vobabaz » ned 14 srp, 2016 10:35 am

RSC píše:Zaujala mne ta hmota k odlití olova, musím se podívat, kde se to koupí...?
Radek

Zkus Tesco, ale měly by ji mít i ve výtvarných potřebách.
Mirek
Uživatelský avatar
vobabaz
 
Příspěvky: 98
Registrován: pon 19 kvě, 2008 8:25 pm
Bydliště: Střední Čechy

Výprodeje

Příspěvekod RSC » ned 14 srp, 2016 8:30 pm

Objednal jsem si kdysi ve výprodeji BR56 v pruské verzi čistě z nostalgie, když jsem rozprodal všechny BR56 BTTB a že jsem jich měl.., Chtěl jsem českou verzi, ale smůla a prý nemá již být, tak z nostalgie zelenou, tu jsem nikdy neměl. Než ji udělali a já na to pomalu zapomněl, podařilo se mi náhodou dostat jednu novou zapomenutou čsd - věnoval jsem se jiným věcem a vláčky raději nesledoval, takže mi spousta věcí uteklo.
Než ji dovyrobili, tak mi to došlo s dalším výprodejem, kde jsem nabral čistě inspirativně pár vozů DRG a KPEV a jak je u tilligu zvykem, je nutné to projet, aby se zjistilo kolik náprav je vadných. Na soupravě jen dvě, což je poslední dobou výkon 8), ale z reklamovaných náprav co se vrátily v pytlíku jich je po vyzkoušení 75 procent špatných. :oops: Se divím, že již to konečně nevyhodí do šrotu a nenechají udělat nové, je to neskutečná drzost a pohrdání zákazníky!!! :evil: To je normální prasárna a sprostý přístup vzhledem k ceně modelů, přijde mi to jak za socialismu, buďte rádi, že je vůbec něco.... Jsem rád, že se vadné nápravy alespoň téměř nevyskytují u lokomotiv.

Výprodejová souprava, celkem hezká a roztomilá na kolejišti a teď bez chyb.
BR56.JPG

BR56b.JPG

A od roca dorazil červený brejlovec a tomu zase jaksi zapomněli nasadit pružinky u kinematiky, takže to znamenalo rozebrat půl lokomotivy a dodělat to, co při kompletaci jaksi někdo neudělal.... Není nad to se zdokonalovat ve znalostech konstrukcí lokomotiv. :lol:
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 520
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Překvapení

Příspěvekod RSC » úte 16 srp, 2016 6:51 pm

Občas se dějí i pozitivní překvapivé věci.... Vybalil jsem si další vozy jak tak postupně vybaluji všechny mám-li chvíli, abych mohl tilligům poslat vadné nápravy... Tady byla jen třetina vadná... ale o tom se teď zmiňovat nechci.
Dal jsem je na koleje, že je projedu... Říkám si, to je nějaké divné, ono to snad svítí, vypadá to tak, slunce do toho nejde, tak to asi svítí..., ano, ony ty vozy svítí přímo od výrobce, tak to jsem vážně nečekal... :shock:
To jsem zvěav, zda verze od DS model z minulého roku, bude také svítit nebo je to anomálie?
sviti.JPG
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 520
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Ochrana sběračů

Příspěvekod RSC » sob 20 srp, 2016 1:50 pm

Než toto místo pohltí tunel, přidám sem obrázek mého jednoduchého systému ochrany sběračů elektrických lokomotiv. Občas existují problémová místa nebo když si hrajete na malé sklony v úsecích jako já (již jsem se o tom zmiňoval), tak to občas nejde jednoduše, takže já mám v těchto místech i pro minimální sklon pod ní kolej uloženou přímo na měděném plechu (lze i jiný materiál, po kterém se sběrač hezký sveze a je tenký), plech je širší a zároveň je i přizvednut tak, aby se sběrače neurvaly (snad z obrázku to bude malinko patrné - vytáhl jsem čeveně) a zapracovaly pro průjezd tímto místem jako pod drátem - funguje to dobře.
Nejde jen o to, že by se na vytažený sběrač zapomnělo, ale mám třeba jednu E499.1 od MTB, která dokáže někdy samovolně zvednout sběrač i s "kanojí" sběrače (asi by to chtělo tento díl nový nebo přilepit, což se mi nechce), takže bych ji nerad měl bez sběrače. Také některé lokomotivy dokážou dát sběrače výše než jiné, což může být u mne problém v těchto místech.
Takže jen tímto jsem níž o 0,5 až 1 cm a plechem, který pomůže sběrači o další 0,5 cm, což již se na případném sklonu kolejí pod tímto místem (nebo nad tímto místem) významně projeví...
Poznámka: V tomto místě také nepotřebuji mít vnitřní stěny tunelu z obou stran, protože na to z druhé strany není možné vidět, proto jen polovina ("půloblouk") - případně by se z toho lépe tahal vnitřkem vyklopený vůz, ale to by se stávat nemělo.
plech.JPG
plech.JPG (36.54 KiB) Zobrazeno 6507 krát
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 520
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Ochrana sběračú doplňěk

Příspěvekod RSC » sob 20 srp, 2016 6:24 pm

K ilustraci místa přidám ještě tuto starší fotku, kterou jsem teď náhodou našel - kde je toto místo nahoře. Ještě kolejiště jen s vnitřním rámem a s minimem příček (Občas někde montáží vnějšího nosného rámu přidám na šířce segmentům nějaký ten centimetr navíc - netradiční přístup, ale výhodu to občas má 8) ). Smyčka je dnes vedena jinak, nekříží se problematicky s dvoukolejkou, takže jsem si ušetřil problémové podjezné místo pro elektrické lokomotivy a i sklonu to pomohlo, tehdy důvodem změny byly také sběrače. Ale to jsem někde popisoval, že jsem smyčku změnil. Zrovna v tomto segmentu se již minimalizují volná místa bez základu terénu.
kolej7.jpg
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 520
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Tunely

Příspěvekod RSC » čtv 25 srp, 2016 4:24 pm

Tak mi zase něco přibylo - tunely a tunelové portály, hrubě usazené do části terénu. Chtěl jsem se vyhnout nějakým skalám a teď nevím, zda by tam neměly být, aby tomu dodaly šmrnc v zářezu či u jednoho z portálů. Chtělo by to nějakého mistra typu "mnitka", ten by to měl za chvíli. A já budu muset možná v problémovém nedostatku času najít asi čas na to se nějaký ten skalní kousek naučit trošku slušně udělat...
Takže takto to prozatím vypadá, jen to na fotce zkresluje sklon svahu a nevypadá takový, ale jsou podstatně větší než to vypadá. Vidím, že kuličky polyše jsou všude, asi jsem staromilec, který používá staré techniky, do kterých lze i pak poměrně snadno řezat a přidělávat cokoliv a i to drží.....
Tunel1.JPG
tunel2.JPG
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 520
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Úpravy starých vozů

Příspěvekod RSC » ned 04 zář, 2016 12:48 pm

Kromě instalace některých přestavníků a zapojování srdcovek něco náladově udělám. Ono je třeba je vyzkoušet, zda jsou srdcovky zapojeny správně a přestavuje to jak má, bohužel přestavníky nemohu montovat jen jedním směrem, tak to chce důslednější měření polarity srdcovek, zda je to zapojené zapojení správně v té haldě drátů lze chybovat...

A vytáhl jsem si k úpravě některé vozy, které si o to říkaly, protože nesmyslný kov, který se časem rozpadne a znemožní funkci kinematik.... Dal jsem je po letech dohromady a potěšilo mne to. Ještěže tady máme náhradní kinematiky peho, které fungují dobře a lze vozy zachránit či omladit (jen bych trn na šachtu udělal asi masivnější, při dlouhých vlacích se trošku ohýbá).

Takto jsem doplnil kinematikou například staré reko tříosáky - čistě z nostalgie jsem si nechal jednu soupravu, která měla i nové vozy, kde stačilo vyšoupnout ze šachet očková spřáhla. Spousty starých vozů jsou stejně neprodejné a zamax. 50 kč mi to nestojí, mnohými jsem raději potěšil začínající modeláře....
Ona je tady zase klasická otázka, zda je renovovat, dát jim nové nápravy, spřáhla a kinematiky, dopřát jim existenci.... za mne některým ano, také renovujete nebo na to kašlete? Trpíte nostalgiemi?

Podívám-li se na super současnou novinku AWT uhláků od tilligu do čských luhů a hájů :roll:, které si za roky existence nezasloužily nějakou další úpravu, nemám s renovacemi problém. Mimochodem vytáhl jsem set těchto uhláků čd "modrých a šedých", musel jsem je také "renovovat", všechny nápravy byly vadné, ani jedna nebyla OK :oops: To již do toho snad montují jen ty z reklamací a zkouší se zda to projde... :lol: no jo německá kvalita a preciznost, to vážně rád slyším. :lol:

Mnohé vozy mne i po letech baví a vypadají stále dobře jako například tyhle na obrázku, byť to není verze naše, ale pro mne má smysl jim dopřát další léta, stejně bych si je jako nové stěží koupil a některé snad ani nejezdily, soudím podle toho, jak jsem je vytáhl z krabiček...

RSC_4338.JPG
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 520
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 návštevníků