TT hrátky

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: TT hrátky

Příspěvekod vorech » čtv 03 led, 2019 7:30 am

Ja dostal na vanoce taky jeden kousek “ruskeho” paskvilu. Ryhy na bocich,fixem zacmarany prechod mezi strechou a bokem. Ja to mam zrale na kompletni predelavku. Daji se nekde sehnat nebo nechat udelat obtisky?
epocha V, VI DCC v TT
Uživatelský avatar
vorech
 
Příspěvky: 215
Registrován: ned 24 úno, 2008 6:43 pm
Bydliště: Klatovy

Laserové hrátky

Příspěvekod RSC » ned 17 úno, 2019 7:19 pm

Kromě toho, že mne dost naštval jeden liberecký obchodník, který se tvářil - všechno znám a umím, každého znám, nic není problém... ale o tom až někdy jindy :twisted: . Vše zlé má i zde lepší stránky v posunu. Jen ten čas... Člověk zjistí, že mnohé udělá líp a nic nezničí, jak tito umělci. :D
Mám rozdělaných více věcí zároveň a nic v nějakém extra zajímavém stavu k prezentování.

Ale jedna zajímavá věc se přesto udála. Mám rád různé technické hračky, kterými lze dělat snadno hezké věci. Vím, že někdo řekne, to není již ta správná modelařina, ale pro mne je. Je to dáno zejména tím, že mé požadavky jsou často vyšší...
Takže hraní s laser mne potěšilo, řekl bych přímo nadchlo a je jasné, že tato hračka nezůstane bez modelářského využití. Miluju, když si snadno můžu udělat cokoliv bez nějakého velkého doprošování. To mi strašně vadí...
Takže malý test co lze říznout. Potřeboval jsem táhla k tillig vyhybkám a jak to udělat snadno - laserem. Materiál CDčko, to je parametry strašně houževnatý materiál, který modeláře nadchne. V obrázku to nemá ještě ohrabané otřepy, jde to snadno, ale rozhodně mohu říci, houževnaté je to neskutečně a vydrží to více než tillig.... Takže CD lze pálit i jinak. :lol:
IMG_3852.JPG

Na řadu přišla i cca. 4mm překližka. Potřeboval jsem železobetonový trámový most přes dvojkolejku a nějak jsem žádný neobjevil a lupinkovou pilkou se mi nechtělo, těch par čar zmáknu nakreslit hned. Jen je vždy otázkou nastavit sílu laseru správně, aby materiálem paprsek projel skrz a nedošlo ke gravírování.
S papírem není logicky žádný problém, a můj druhý upravovaný kostel z papírové slepovánky kolegy z Vysočiny již se chystá. Není to o tom, že bych to nedokázal vystřihnout, je to spíše o tom, mít to hezčí a musím něco upravovat a doplňovat, aby to splňovalo mé požadavky stavby na kolejiště. A proč? Zejména štuky neříznout takto není jednoduché a proč se s tím piplat. Tahle hračka mi řeší jakoukoliv stavbu, kterou bych chtěl, aby to slušně vypadalo a hlavně můžu ji kreslit po chvilkách kdekoliv... A on je to tedy fofr, když to řeže, na rozdíl třeba od frézování výtopny v měřítku G- Je to skoro jak bouda pro králika. :lol: To mám nachystanou vodárnu i skladiště a tak nějak přemýšlím, zda to neupravím na laser...
IMG_3854.JPG

Jen ať ty technologie jdou tak rychle dopředu a stanou se dostupné. Za chvíli začnu přemýšlet o papouškovi, kterého bych rád viděl a asi se ho jen tak nedočkáme, takže to bych jednou rád měl. :idea: Škoda, že ten modelářský trh zde není veliký, snad by mne to bavilo dělat, aby se to zaplatilo. Dnes lze skutečně mnoho věcí snadněji...
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 519
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Pivovar

Příspěvekod RSC » ned 03 bře, 2019 9:23 pm

Pivovar má pohromadě všechny budovy. Asi bude mít nejspíše toto rozmístění budov. Detaily staveb dodělám, až pod pivovarem udělám další přístupovou díru (v krabici toho ještě je a může být změna, nechci to pak lámat). Takže pak to bude bohatší. Původně jsem chtěl mít v areálu vyhybku, ale ta tam nebude. Zatím je to jen položeno na sololitové desce. Stejně tak není ještě vše dobarveno.
Před časem, jsem si dělal legraci z těchto H0 staveb, teď mi to malinko vrací :lol:, že je to spíše TT, teď mi kousek v ploše chybí, takže musím svah říznout a dát tam zeď, což mne malinko štve, budu ji muset dát něco navíc, aby to vypadalo zajímavěji a ne, že kousek chyběl.
Takže Kibri a Auhagen z mého starého kolejiště společně zde.
IMG_4118.JPG

IMG_4116.JPG

Tady jen ukázka, že podobná architektura se u nás najde také... Pivovar Prostějov z nějakých pivních stránek.
Prostejov-003.jpg
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 519
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Arnold patra

Příspěvekod RSC » sob 30 bře, 2019 12:31 am

Než přidám něco k patrákům od Arnolda, dovolím si opět komentář k jízdním vlastnostem, způsobu provedení bandáží na nápravách.
Vím, že se tvrdí, že je lepší jen jedno bandážové kolo na nápravě. Už jsem to komentoval a zazněly protiodpovědi... Lokomotiv mám pár desítek, takže vím o čem mluvím, aby to nebyla anomálie kusu a má tvrzení vznikla na základě docela slušných zkušeností - ale také vím, že mnozí precizní jízdu nevyžadují nebo jim to nevadí.
Zase se mi potvrdilo, že ve většině případů zejména u Tilliga to prostě pravda není, týká se to zejména dvojnápravových podvozků. Nemám prostě toto řešení rád, jízdně to je často problém a nejedná se často o propagovanou klidnější jízdu. Nevyjadřuji se k parním lokomotivám, kde záleží na řešení pojezdu a také na nápravě, kde se bandáže dají a pořadí v pojezdu, zde to snad může v některých případech pomoci.
Koupil jsem si výprodejovou PKP lokomotivu, prostě se mi líbila a hodně jsem si zase zanadával, protože nápravy excentricitu nevykazovaly (kromě potisku - to se tiligům nedaří) a přesto se lokomotiva vrtěla, kývala a to v obloucích a i v rovných úsecích. Zajetí, přemazání také nepomohlo. Problém následně potvrzen - bandáže na jednom kole jsou zase tím problémem. Bandáž dokáže rozvibrovat parádně tuto lokomotivu, podotýkám, bandáž nemá žádnou vadu, ani na druhé nápravě. :oops: Když vyjmu ze starších modelů nápravy s bandážemi na obou kolech, problém není. Co s tím...
Žádne přehazování náprav nepomohlo, otáčel jsem nápravy, měnil umístění v podvozcích... až poslední možnost. Dát bandážové nápravy do jednoho podvozku a najednou lokomotiva jede bez vyklání. Alespoň takto to dopadlo snesitelně, že model si mohu ponechat. Mít na výběr lokomotivu s bandážemi na jedné nápravě, jdu vždy do tohoto řešení u motorových a elektrických lokomotiv.

IMG_4333.JPG

Kdysi jsem si nakoupil několik Arnold patráků. Mrzí mne, že nikdo z prodejců si neobjedná naši verzi (prý by se to špatně prodávalo), takže nezbývá než počeštit...
Když postavím Arnolda vedle BTTB Tilliga, těch několik desítek let je hodně znát a tím nemyslím jen to, že je model o hodně širší. Ale jak je vidět, potiskneme čsd a jde to na dračku, proč to předělat, vždyť jsme mohli také jezdit s krátkými Y. :lol:
Když už do toho, tak zaslepit a vyříznout okna jak je třeba a další drobnosti. Ať to dělám, jak to dělám, aby místo bylo naprosto hladné, jakoby to tak bylo vylisováno, aní tmely na letadýlka to neudělají precizně a jde to vidět. Vždy nakonec skončím u barvy, jejím postupným stříkáním a zabrušováním nejjemnějším smirkem, než se dostanu do absolutní hladkosti. Pak ji lze zaleštit a nelze nic poznat, ani v lesku a v různém naklonění není žádná stopa třeba po oknech. Sada leptíků na úpravy se také hodí a dodá modelu naše zvyklosti.
IMG_4331.JPG

Zkouším mobilní fotku s odleskem, aby bylo zřejmé, že tam ani miniaturní prohlubnička nebo výstupek není...
IMG_4330.JPG
IMG_4330.JPG (87.54 KiB) Zobrazeno 7872 krát

Domluvil jsem se s panem Bankem na potištění nápisy, jen si musím udělat křídla a linky. Tak již mám připravené airbrushové šablony k tomu, že to stříknu - zkoušel jsem říznout čáry i 0,2 mm a jde to. Vodolepky na tento model nechci. Takže někdy příště pokračování stavby.
Poznámka: Arnold udělal více variant provedení např. v počtu oken a další drobnostech, dle konkrétních typů. Mám různá provedení a to jsem si dal velký pozor, abych to neměl s řídícím oddílem - zbytečně větší komlikace pro úpravu na čsd nebo čd.
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 519
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Patra Arnold

Příspěvekod RSC » pát 12 dub, 2019 2:54 pm

U nás to je tak, že v mnohých místnostech jsou vlaky. :D Takže přišlo na čištění souprav "japonského pokoje". Tak jsem Shinkansen N700A rozebral a tak nějak jsem doufal, že tam najdu jednoduchou patici na dekodér, když je tam hezký deklík. A ono ne. Asi to mají jako další doplňkový díl, který se tam nacvakne...
Psal jsem, že můj dojem byl, že jezdí převážně v analogu a zde se mi to potvrdilo. Digitální země, ale zde to je asi jinak. Až jednou dojedu vlakem do Vladivostoku, tak si přejedu do Japonska na modelový nákup, to již mám zmáklé kde co a jak. :lol:
Uvnitř to mají hezky jednoduché a vše hezky pasuje. Jen tomuto dílu přidám trochu olova, přeci jen utáhnout zbylých 15 vozů soupravy při rozjezdu v obloucích není jen tak.
IMG_4470.JPG

Zkusil jsem stříkat linky, přeci jen se s tím učím a postupně se připravuji na 151.006 ve sbírání zkušeností co a jak zvládnu a je možné. Půjde mnohé, je to jen o tom si rozkreslit šablony vrstev a "nepřepálit" přechody barev. Možná by to bylo jednodušší, kdyby tehdy neselhal správce řady a byla by to 8-ka. Ta měla mít tuhle kreativitu v laku jako první nátěr, takže bych měl již šablony správně připrvaveny a jen bych si je zmenšil... Bude to teď trošku složitější.
Zpět k patrům. Věděl jsem, že křídlaté proužky a nápisy ČSD na patrech budou výraznější (chtěl jsem to malinko atraktivnější), ale teď přemýšlím (asi jsem to přepískl), zda to tak nechám nebo je sundám a přiblížím se novým nástřikem více původní realitě, že udělám správnější šablony... Původní zbylé leží na střeše depa, pro malou představu v tomto malém rozlišení obrázku.
Teď to vypadá takto. Musím si to rozmyslet, než půjdou na potisk ostatními nápisy a možná pak dám lehkou patinu. Každopádně má model lepší proporce a zvyklosti čsd. Bude na kolejišti vypadal lépe než BTTB-Tillig.
Náhodou neví někdo jakými barvami stříká Roco, Tillig, Kuehn, MTB....?
IMG_4472.JPG

A když se teď dívám na depo, tak s ním asi pohnu ve stylu úprav, jak mi byl poslán hezký obrázek, co z této stavby udělal jiný modelář (Na menších kolejištím kde kdo si naopak hraje s takovými detaily, ikdyž nebudou vidět, že je to obdivuhodné - prostě tam jsou 8) ). I Milan mi přidal námět na úpravy kolejí depa a rozmístění budov a zařízení depa, takže mi to pomohlo v definování pravděpodobného výsledku rozmístění všeho na tomto místě...
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 519
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Kuehen Barči

Příspěvekod RSC » sob 27 dub, 2019 11:25 pm

I já přidám malou zmínku k tolik očekávaným Barčám. Až jsem zapomněl, kolik jsem si jich za ten čas postupně objednal, takže jsem ubíral z počtu...
Tvarové provedení hezké. Tak jsem si to porovnal s MTB a je užší o cca 1 mm, tím pádem vypadá třeba s BTTB-tillig patráky dost nic moc a je to hodně vidět. Milimetr to je zde určitě míra. S Arnold patry je to fajn, lehce měřeno jsou Arnold o 2,5 mm užší než tillig a to je skutečně hodně znát. Ale zase MTB Barča s BTTB-tillig patry zas až tak hrozně nevypadá. Nejdu kontrolovat typáky, předpokládám, že Kuehn je přesnější.

Tajně jsem doufal, že já si vyberu model s natištěným čd lépe. Bohužel ne, všechny stejně blbě a vidět to prostě je.
Donesl jsem si domů jednu čsd červenobílou, které nesvítil reflektor. Vlezu do ní a ejhle, když není dioda, svítit nemůže. No nic, vybavenost součástka doma je, takže doděláme to, co chybí a nebudeme se patlat takto s reklamací. DS to určitě naúčtujeme. :lol: Rozhodně tohle je lepší situace, než hořící diody v nových bastardech. :evil: Nezkoušel jsem, zda je to u něj ledkama nebo jinde v obvodu.
Konstatuji, že některé Barči se při jízdě vyklaly, zejména ty s čd logem, takže si prostě zase vybrat. Ale štve mne to, že si musím takto vybírat... Najít si čas na vybírání, abych nebyl naštvaný a netrávil hromadu času laděním a řešením něčeho, co by mělo být při nákupu OK.
Poslední perla je červená Barča čsd 8) Nějak ji chybí z výroby hvězdy naštěstí na obou stranách, tak třeba nejsem jedinný. Pokud ano, o to víc mne může tento "zmetek" těšit. :D
IMG_4708.JPG

Před časem jsem komentoval T448 u mtb, že to má jaksi hodně světlé a má tillig T448 bych řekl, že je nějak hodně tmavá. Asi bych tmavost při výběru barvy ubral. Z mého pohledu raději ta tmavší. No nic, ztmavím ji alespoň podvozek, aby to více ladilo a dostříkám ty divně průsvitné nárazníky - a nejspíše na černo. 8)
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 519
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Spřáhla Kuehn Brejlovec a Barča

Příspěvekod RSC » stř 08 kvě, 2019 9:44 pm

Začal jsem řešit co s tím, když v obloucích s patry Kuehn Brejlovec a Barča vytrhnou spřáhlo nebo vůz vykolejí o nárazníky a problémovou kinematiku. Kdybych tohle tušil na začátku stavby, použil jsem větší poloměry, tu možnost jsem měl. Myslel jsem si, že poloměr 400 vyhovuje. U Kuehen Bardot a částečně i brejlovců se širokými nárazníky to neplatí.
Takže jsem si zkušebně upravil spřáhlo dle obrázku. Použitý profil průměru 1mm je možné použít a vybrousit v něm drážku určitě do poloviny výšky, i více. Snad to jde z obrázku srozumitelně vidět. Pak z vrchu do spřáhla za původní čepy, co nejblíže vybrousit nebo vyříznout drážku a pak vsadit vyrobený čep a zalepit jej. Když to bude těsně za původním čepem nebo do něj kousek zasahovat, není třeba jistit třmen spřáhla proti vypadnutí. Pokud to nevyjde nebo díky použitým poloměrům oblouků, je třeba přilepit ze spodu spřáhla tenkou folii tak, aby kovový třmen "povytažením spřáhla", teď tedy delším spřáhlem nevypadával. A hlavně si touto operací nepřilepit třmen k vidličce spřáhla. Na obrázku je vidět původní vzdálenost mezi brejlovcem a vozem a pak i prodlouženou.
Když jsem si uvědomil, že bych jich musel udělat více jak 40, tak jsem nehýřil nadšením. Takže jsem dvě problémová místa v obloucích na kolejišti v "podzemí" upravil, malinko jsem tedy zvětšil poloměr oblouku, ale zejména jej doplnil přechodnicí, to je nejpodstatnější. Takže brejlovec s patrem to zvládne a zvládne to barča s užšími nárazníky. Bardoty se širokými nárazníky musím dovybavit delším spřáhlem, ale to již tolik kusů nebude, takže to jsem ochoten udělat. Působí to na mne tak, že Barča má ještě větší problém s kinematikou než brejlovec.
Nechce se mi jít předělávat další asi 3 oblouky v podzemí, aby to vyhovělo uplně všemu. Nemám sice téměř nic zaštěrkováno, ale i tak se mi nechce, pokud si to nerozmyslím... Takže by bylo fajn, kdyby kuehn dodával i delší spřáhla, nejlépe je přibalil k lokomotivě, tak jak tam teď dává třeba bandáže.
IMG_4963.JPG

A ještě sem přidám horní pohled na MTB barču, Kuehn barču, Arnold patra a BTTB-Tillig patra jak nám ty milimetry zejména na patrech extra nesedí. MTB je širší než Kuehn, ale zde na fotce se to snad i díky barevnému provedení ztrácí.
IMG_4711.JPG
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 519
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Pečky 2019

Příspěvekod RSC » pát 24 kvě, 2019 8:32 pm

Vyrazil jsem klasicky do Peček na výstavu kolejišť. Pátek je vždy super, protože je málo lidí a je více času k diskusím...
Trochu mne překvapilo zdražení vstupného pro děti o sto procent vůči minulému roku.

Jelikož se všichni máme čím dál lépe, tak nějak toho ve vozomém parku moc nepřibilo, výrobcům stačí německý trh a na nás kašlou (nepočítám do toho dodané Barči po letech slibování). Takže škarohlídsky říkám, až zase bude krize, tak nebudete mít problém věnovat se více českému trhu, který vás teď nezajímá...
Takže alespoň DS dal k dispozici další verzi zástěráků a k tomu služebák. Takže mi pár těchto vozů rozšířilo vozový park. Zástěrák v setu má krémovější odstín střechy vůči tomu, co se prodává sólo, což nevím zda je cílené, každopádně anomálie to není, v dalším setu je to stejně. Celkem to mám rád, když se trošku tóny někdy jednotlivých sérií odlišují. Sám to tak mnohdy upravuji "lehkým pigmentem" do různých odstínů... Teď si dělám další jídelák Wr, tentokráte čsd modrou verzi a zde řeším odstín modré a zatím jednoznačně nevím.
IMG_5185.JPG

IMG_5189.JPG

Když na koleje toho tolik nepřibylo, na silnicici se o to více rozšiřuji. Vozidla ještě trošku dokončím a malinko zašpiním a bude to fajn.
Koupil jsem něco z drážních staveb. Pravděpodobně již také nedokončím do konečné podoby rotundu Auhagen, nechce se mi to vylepšovat a počešťovat, pravděpodobně dojde na model od Wepe. Podívám se, co to bude znamenat za další kolejové úpravy v depu. Česká stavba je česká stavba...
Přílohy
IMG_5188.JPG
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 519
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

CZ LOKO Dětský den

Příspěvekod RSC » ned 02 čer, 2019 9:29 pm

Musíme jít do továrny na mašinky, takže bylo o sobotě rozhodnuto. 170 let CZ LOKO, včetně předešlých firem. Bylo to fajn, malý byl spokojený, ani nechtěl zpět. Takže pro železniční srdcaře to rozhodně byl dětský den i pro ně snesitelný... 8) Myslím, že se prezentovali výborně a přišly tísíce lidí... Klimatizovaný Y bar vagón jsem v tom vedru ocenil. 8)
P_20190601_142227.jpg

P_20190601_102753.jpg

P_20190601_145530.jpg
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 519
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

CZ LOKO II

Příspěvekod RSC » ned 02 čer, 2019 9:31 pm

I kolejiště bylo, v TT...:-) Nechali dovést...
Přílohy
P_20190601_152251.jpg
P_20190601_152242.jpg
P_20190601_152022.jpg
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 519
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Výtopna

Příspěvekod RSC » sob 29 čer, 2019 7:40 pm

Tohle mne nikdy nepřestane bavit, sice krovy moc vidět nepůjdou, ale prostě tam jsou a stavba je i díky nim celkem pevná.
IMG_6151.JPG

Inspirovalo mne použití výtopny ve stanici Lipová lázně, proč si to neobohatit podobně u mne, nepočítal jsem s tím v původním projektu... Sice mám dvoukolejku, ale Igra model výtopna Prievidza (třeba na motorák - M286) je celkem použitelná a místo na ni je, přeci jen toho vozového parku mám dost, takže mohu o něco více strojů dostat přímo na kolejiště.
A to si celkem pohrávám s myšlenkou, probourat se do vedlejší místnosti (kde mám i skladiště modelů) malým tunelem a udělat si tam odstavné nádraží na vlakové soupravy, protože by se tam hezky nasazovaly. :lol:
IMG_6285.JPG

IMG_6287.JPG

A když už to tu je, tak komentář k Tilligu. Sice se podařilo dobře natisknou bílé lemování na kola, takže při jízdě to nevypadá jakoby kola šmajdala, což bývá u nich problém, ale tato 01 při vyšších rychlostech cuká, takže asi motor není OK a to mne štve, výstupní kontrola to neřeší. A to i ty další, co mají ostatní, prý také nebyly OK.

Tyto vozy "Rheingold" se také nepodařilo složit tak, aby byly funkční, takže jsem se s nima také natrápil, aby jezdily jak mají. Jeden z nich měl i vady ve výlisku rámu a kinematiky, stejně tak spájení plíšků osvětlení a jejich "přivaření" k plastu bylo trošku Pat a Mat a bylo třeba i toto dát dohromady. A samozřejmě mé oblíbené šmajdající nápravy se také objevily... Když přišly ty stejné zelené DRG vozy, tak na nich nebyl žádný problém, takže u Tilligu zase někdo maturoval. Několik "Rheingold" setů prodejce posílal okamžitě zpět, prý já měl ten nejlepší. :lol:
A to jeden vůz co dorazil měl dva ohlé nárazníky na jedné straně o 45 stupňů od krabičky.

Takže světlým okamžikem večera byly Aeer Beer ZSSK vozy, kde se konečně více podařilo trefit barvy, zejména červenou a to je skoro k oslavě. 8) Že by ten křík byl slyšet k Tilligům.... 8) Takže si dokážu představit ES 499 002 v červené s nima u mne na kolejišti. Na epochu kašlu, protože smetáky jí otáčet nebudu, to je pro mne trošku "slovenská perverze ve stylu být západní lokomotivou", kterou ani po letech nemůžu. :lol:
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 519
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Re: Výtopna

Příspěvekod Gene_Simmons » ned 30 čer, 2019 8:58 am

RSC píše:A když už to tu je, tak komentář k Tilligu. Sice se podařilo dobře natisknou bílé lemování na kola, takže při jízdě to nevypadá jakoby kola šmajdala, což bývá u nich problém, ale tato 01 při vyšších rychlostech cuká, takže asi motor není OK a to mne štve, výstupní kontrola to neřeší. A to i ty další, co mají ostatní, prý také nebyly OK.

Tyto vozy "Rheingold" se také nepodařilo složit tak, aby byly funkční, takže jsem se s nima také natrápil, aby jezdily jak mají. Jeden z nich měl i vady ve výlisku rámu a kinematiky, stejně tak spájení plíšků osvětlení a jejich "přivaření" k plastu bylo trošku Pat a Mat a bylo třeba i toto dát dohromady. A samozřejmě mé oblíbené šmajdající nápravy se také objevily... Když přišly ty stejné zelené DRG vozy, tak na nich nebyl žádný problém, takže u Tilligu zase někdo maturoval. Několik "Rheingold" setů prodejce posílal okamžitě zpět, prý já měl ten nejlepší. :lol:
A to jeden vůz co dorazil měl dva ohlé nárazníky na jedné straně o 45 stupňů od krabičky.

Takže světlým okamžikem večera byly Aeer Beer ZSSK vozy, kde se konečně více podařilo trefit barvy, zejména červenou a to je skoro k oslavě. 8) Že by ten křík byl slyšet k Tilligům.... 8) Takže si dokážu představit ES 499 002 v červené s nima u mne na kolejišti. Na epochu kašlu, protože smetáky jí otáčet nebudu, to je pro mne trošku "slovenská perverze ve stylu být západní lokomotivou", kterou ani po letech nemůžu. :lol:


Ahoj, to je teda neuvěřitelné, co Tillig vypustí do prodeje :shock:, já bych to donekonečna reklamoval, dokud by to nebylo v pořádku. Přece si za nekolik tisíc nekoupím model a pak abych si ho ještě opravoval a dodělával. Reklamovat, ať se Tillig chytne za nos!! Takhle si myslí, že jim všecno projde. Ještě že mám H0, tam takové problémy nejsou.
Modelový svět H0 Gene Simmonse
http://modelovy-svet-gene-simmonse.cz/
Uživatelský avatar
Gene_Simmons
 
Příspěvky: 430
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:50 pm
Bydliště: Praha 8

Re:

Příspěvekod RSC » sob 13 črc, 2019 9:15 pm

Gene_Simmons píše:Ahoj, to je teda neuvěřitelné, co Tillig vypustí do prodeje :shock:, já bych to donekonečna reklamoval, dokud by to nebylo v pořádku. Přece si za nekolik tisíc nekoupím model a pak abych si ho ještě opravoval a dodělával. Reklamovat, ať se Tillig chytne za nos!! Takhle si myslí, že jim všecno projde. Ještě že mám H0, tam takové problémy nejsou.


Už někde jsem psal, že rekord mám reklamaci na 7x, kdy ani zde to nebylo správně, takže to zbylo zase na mne... Ono řešení, když to chceš asi pak moc není. V H0 takové problémy nemám, ale také se něco našlo...
Tilligu je to jedno, bude to vadné posílat znovu a znovu. Většina stejně modely má v krabičkách a nejezdí s ními, takže ani neví, že je něco možná špatně.

Ono je to obecně složité i v českých luzích a hájích. Takže kdybych sem napsal svou bezva zkušenost s jedním prodejcem (tedy bez jmenování), tak by mne tady někteří možná kamenovali za to, jak je možná skvělý, když tvrdí jak kreslí tolik českých modelů..., ale zmrvil mi mnohé, asi na to již nevidí, asi již ruce nejsou šikovné... nevím. Ale já věřil, zklamal jsem se brutálně a ještě jsem se pracně domáhal svých věcí...
Takže třeba zlomené vodiče k světlům (tykadlům) veselé krávy MTB - zkušenost tedy pro ostatní, že si je můžete opravit a i upravit na verzi svítící, takže ta MTB basic může svítit, lze to nahradit např vodiči z cívek BTTB přestavníků, lampy lze třeba pomocí žiletky rozloupnout a pak slepit. Prý: to si musíte lepe propájet k desce, u zlomených vodičů skutečně toto nepomůže... :oops: ano, vodiče k tykadlům, nejsou žádný zázrak, ale pokud se pasuji do role profesionála, nesprasím je...
Rozlomit desku tišťáku hektora je také umění, prý jen Báňa za to může. Nacpat zimo reprák do tendru BRAVA H0 lokomotivy, který se tam skoro o 1mm nevejde a nepřijde divné, že to chrčí a proč... a to nemluvím o tom, že se vše ani nepodařilo dát zpět jak to bylo.
Co třeba tak nacpat jiný zvukový zimo dekodér do MTB motoráku a tvrdit, lepší to nebude, musí se brousit... hmm, jsou překvapivě alespoň dva typy zima se zvukem a MTB, to skutečně připravilo, že to tam ten správný jde a pasuje...
Takže tak a pak neopravovat si co jde, nedělat si co jde sám. Takže další poučení, i zde mnohdy je třeba spoléhat taději na sebe a platí - dělej si, co jde sám, neboj se toho. Takže je fajn, že existuje i třeba toto forum, kde lze něco zjistit, či se zeptat... Takže kdyby třeba někde existovaly pohromadě všechny návody, co a jak použít třeba na ozvučení, bylo by to super, zrychlilo by se to mnohým. Ale i tak, raději se trochu potrápím, než mít poškozené modely, třeba je třičtvrtě roku nemít a slyšet mnohé neurčité keci jak již to bude...

Ale jsou i fajn věci, třeba piko mne s čsd verzí parní lokomotivy potěšilo, pěkný model, krásně jezdí, ještě zvuk do něj.. 8) Dostal jsem jeden z prvních modelů, co byl k mání a něco si již najezdil a je to krásná jízda bez chyb. Nepodařilo se mi dosud, že bych měl od pika cokoliv vadného. Takže vždy jen vyměním spřáhla, škoda, že se drží oček. Tedy kromě toho, že se mi zatím nedaří rozchodit susi dekodér do BR 118.
IMG_6305.JPG

Z nostalgie jsem si hned koupil i tillig "krokodýla" a do něj i zvukový dekodér, co k němu tillig nabízí. Lokomotiva má v sobě 4 světla a dle typu používá ony 3, co jsou třeba. Hm, škoda, že to horní prostě s jejich dekodérem nesvítí, protože při programování to asi nezvládli, svítí zaslepené světlo v boudě a to na čele ne. Takže jsou dvě možnosti, tu první neumím a zatím nevím zda jde a ta druhá je přepájet drátky od světla na pozici jinou. Škoda, myslel jsem si, že půjde i zapínat zvlášť, tvářilo se to tak dle mého chápání...
IMG_6457.JPG
IMG_6455.JPG

Ono to asi moc nejde vidět, ale měl jsem nutkavou potřebu vylepšit tiiligovo provedení těchto osobních vozů o zasklení na představcích, sedačky také samozřejmě nemají - škoda. Tyto vozy kromě kinematiky a hezkého potisku od dob BTTB o nic nevylepšili. A ty loukoťová kola v nich byla téměř všechna špatná, takže koupit od jiného výrobce a nahradit. Nejhorší je vozy rozebrat, aby se dalo vylepšovat, nějakou dobu jsem na to myslel, až teď se odhodlal. Ještě, že lokomotiva T3 z tohoto setu byla OK. čím dál jsem klidnější a jásám, když vše je dle mých představ. :lol:
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 519
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Další kostel

Příspěvekod RSC » sob 03 srp, 2019 12:05 am

Začalo to nádražní budovou Hronov, pak jsem začal místo pole vymýšlet městečko a použil Auhagen městské domy, které s drobnými úpravami trošku připomínají sudetské domy na Náchodsku. Nějak mi v městečku chyběla kostelní věž a tedy něco, co by k těmto domům trošku ladilo. Určitou vizi jsem měl, takže malou inspirací mi také byly prvky sakrálních staveb pánů Dientzenhofera a Santiniho a samozřejmě přizpůsobení kolejišti.
A dosti mi časově pomohl svými vystřihovánkami Pavel Štyl. Sice jsem nenašel kostel přesně jaký bych z do tohoto městečka chtěl, ale něco na úpravu ano.
Takže jsem využil rozkreslení prvků a hmoty z těchto vystřihovánek. Když si to překreslíme dle svých potřeb, měřítek a zasazení do kolejišt, lze si vytvořit něco, co může doplnit to, co na trhu není. Já si to samozřejmě i ulehčil práci, přišel na řadu laser (krabice od Auhagen stavebnic jsou dobrým materiálem na modely), abych si nařezal okna, štuky atd. Za pár minut nařezán pytlík hromady dílů. Přeci jen chvíle kreslení je jednodušší, než tyto drobnosti vystříhat tak, aby držely tvar...
Ve volných chvílích vytvářím na kolejiště tento kostel, který dá městečku hezčí ráz, myslím si to....
Základem k této stavbě byla Bobrová, líbila se mi strana hlavního vchodu. Jen je mnohé jinak, jiná měřítka prvků vůči sobě, půdorys, okna, přístavky atd. Z vesnického kostela bude městský. Počítače umožňují ladit mnohé, takže relativně snadno lze upravovat a opravovat při nespokojenosti. Jedná se o druhý pokus, zvětšoval jsem jej následně, ladil proporce, aby zapadl lépe. Výhoda takto relativně snadno upravovat. To byla kdysi doba, když se vše kreslilo v ruce, když přišly kopírky, to byl pokrok, to již je tedy historie... :lol:
Asi přijde na část věže další zjednodušení a zpevnění - vypomoci si 3D tiskem, ale uvidím, co a jak bude třeba. Jde také vidět do věže na zvony, které tam nejsou (přestože zde to vypadá jako hnědá celistvá plocha), že bych tam nějaký dal, když je to tak hezký detail a napříč by možná zahlédnout šly a co takto zvuk zvonů... 8)
IMG_7260.JPG
IMG_7262.JPG
Snad se mi to povede a nebudu vymýšlet jiný...
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 519
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Bastardi a "hořící červená světla"

Příspěvekod RSC » stř 14 srp, 2019 12:05 am

... a již mne to naštvalo, že po pár minutách na nových deskách odejdou červená světla. Stejně tak ty kecy okolo, že jsem asi jedinný, když jich byly prodány stovky. :oops: :lol:

Takže: Každý s novým rozhraním dopadl za chvíli stejně - cca 20 až 25 minut a nejen u mne. Dáte nové a opakuje se to úplně stejně. Kde je problém? Ještě troška ironie ke Kuehnu: Cokoliv Jakkoliv - precizní práce to rozhodně není. Asi bych byl hodně sprostý (píp) na to, co je ve finále uvnitř a naštve nás, také chudáci obchodníci - jak z této prekérní situace ven... :idea: Bohužel většina z nás na takové chyby nepřijde...
bastard.JPG

Máte doma klasické analogové zdroje FZ1, F2 a pod... máte zde stoprocentně problém. Prodali se jich desetitisíce a kde kdo je máme, používáme, částečně používáme (i já zatím na část kolejiště, než vše osadím dekodéry, protože chci jezdit se vším), kolikpak jich je v Německu...? :lol: A u KUEHNů to neřeší, neberou na to ohled a nechávají si navrhovat asi od školáků nebo těch, co se toho moc nenaučili a zasluhují...
Kdyby u KUEHNů potřebovali pomoci, sám jim na to dám odkazy, kde si to nechat v ČR navrhnout a udělat a nebyl bych jedinný, kdo by jim řekl kde.
Zajímavé je, že problém dlouhodobě neřeší a tohle je v dalších sériích stále a stále. Tomu se říká odolnost vůči průšvihu. :lol:
... na začátku je školácká chyba při návrhu-vývoji desky, tak do deseti korun pro zákazníka, když to má být univerzal. :evil:

Osvětlení realizované pomocí LED diod má několik zásadních problémů:

1) Napájení LED diod není stabilizované a proud diod je omezen pouze předřadným odpoream o velikosti cca 2-3K Ohm.

2) Červená LED v "analogovém" režimu pravidelně "odchází". Toto je způsobeno především tím, že při změně směru jízdy se změní i polarita napájení LED. V tomto režimu je na LED v závěrném směru připojeno napětí jen o cca 1 V nižší, než je napětí na kolejích, což ve špičkách a při použití nestabilitovaných a nefiltrovaných zdrojů může být až cca. 30 V (je tomu tak - F2 dá 26V). Běžně tak na diodu v závěrném směru přijde 12 V a více. Maximální napětí těchto LED v závěrném směru, které snesou, je cca 5 V, což vede ke spolehlivému zničení těchto diod už po několika desítkách minut provozu (bílé snesou více).

Zjednodušeně - červené diody odejdou, když nesvítí. Že tohle někdo udělá u takovéto firmy je minimálně k výsměchu nebo možná k fyzickému trestu. :lol:

Takže kombinace těchto věcí: Nestabilní nefiltrovaný zdroj (např FZ1), neexistující stabilizace v lokomotivě a žádná ochrana závěrného směru je pro červená světla smrtelná. :twisted:

Možné řešení (reklamace problém nevyřeší):

1) Řešení nejlepší je nová deska od nějakého českého šikuly, kterou si pořídíme s povzdechem, proč zase máme v TT něco řešit za výrobce a prodražit model o pár stokorun...

2) Nesystémovým řešením, ale asi nejjednodušším, může být vřazení usměrňovací diody do série s LED, prakticky může být výhodnější zapojit běžnou usměrňovací diodu (např. 1N4148) antipararelně k LED (tzn. Katada na Anodu a Anoda na Katodu). Výhodou tohoto řešení je, že není nutné přerušovat žádnou cestu, nevýhodou pak to, že je spotřebováván přibližně stejný proud i v režimu, když LED nesvítí. Vzhledem ke spotřebě v řádu jednotek mA to však není zásadní.
Pro mne tedy nejjednoduší připájet tuto diodu antiparalelně - k ploškám ji lze připájet celkem snadno. Vzhledem k tomu, jak je deska dovolím si tvrdit navržena člověkem, který toho moc neumí (a divím se, že toto dílo Kuehn sežral a stále neřeší), je toto řešení takové adekvátní k tomuto výrobku, že se za to moc nestydím. :roll:

Jen si kladu otázku, jakou metodu zvolí obchodníci?
:lol:
1) Budou to stále reklamovat nebo přestanou tento model prodávat?
2) Zeptají se zákazníka, nechcete s tím náhodou jezdit na socialistických zdrojích typu FZ1? Hele ono vám to odejde, nechcete si tam toto udělat nebo za příplatek vám to udělám? Zákazník na to bude nechápavě čumět...
3) Vymění preventivně desku za jinou a navýší cenu modelu?
4) Prevetivně tam dobastlí navrhované řešení a budou doufat, že si toho nikdo nevšimne a nebude se ptát, mám skutečně novou lokomotivu...?
5) Při reklamaci navrhne zákazníkovi, že to tímto způsobem opraví nebo zda chce novou desku...
6) Chcete mít tuto lokomotivu v analogu, kupte si k tomu jiný zdroj?
7) ... a možná nějaká další řešení, která mne nenapadla, ale nezávidím obchodníkům, jak k tomu přistupují nebo přistoupí. Je to zapeklitá situace. :twisted: :roll: :( :o :shock: :?:

Podívám se ještě, jaké hodnoty se objeví v analogu (FZ1) při osazení dekodéru a co tam je při použití roco centrály. To dnes nějak stačilo, lépe pak bylo navrhovat univerzální tišťák na osvětlení jakéhokoliv 4 nápravového osobního vozu, který lze zakracovat a lze v něm mít různě umístěna světla včetně chodbiček. Trochu kravina a zvlášní přístup si rozhodnout, co a jak a kde bude svítit. Mimochodem, stabilizace tam na rozdíl od KUEHNU bude, já ty 3 Kč do toho "švábu" v desce dám.

Poslední věc, když už ta fotka tam je, pořídil jsem si tuhle další Kuehn DB lokomotivu, prostě se mi líbila. A zase se mi potvrdilo, že udělat jednu hnanou nápravu a zbytek přes ojnice není vždy super řešení pro dokonale klidnou jízdu - bohužel jsem si tohoto předem nevšiml a nezkoumal ji podrobně, nečekal jsem to. Není to jízdně ono, ať již to někdo obhajuje - nerozumím, proč neudělali pohon ideálně na první a poslední, když už nechtěli udělat všechny. Jsem z jízdy na rozpacích a uvidím zda se to nezlepší, jinak váhám nad tím, proč mít doma jen lokomotivu do poličky...
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 519
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků