TT hrátky

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Chomutov

Příspěvekod look23 » pát 20 srp, 2021 7:02 am

RSC píše:Pro mne trošku zklamání je "depozitář ČD", ...

Až na to, že s tím ČD nemají nic společného. Depozitář v Chomutově je NTM.
TT/H0, ČSD epocha IV, V - z21+MM
look23
 
Příspěvky: 1179
Registrován: ned 17 lis, 2013 2:20 pm

Re: TT hrátky

Příspěvekod RSC » pon 23 srp, 2021 9:54 pm

Miloš Pavlát píše:
milostt píše:Nechtělo by to vlastní vlákno?

Pro "RSC" Moc se mi Tvé fotky líbí a také se připojuji s přáním se založením samostatného nebo využitím k tohoto již existujícího vlákna.

Fotek mám určitě dost a to i různě ze světa, jen si jaksi netroufám přidávat někde něco, aby to nebylo "mimo zájem", nerelevantní nebo to nenudilo... U mne se to kdyžtak nemusí číst, případně mé nějaké nadnesené a zabarvené komentáře nemusí "pobuřovat".
Navíc jsem zvažoval, že vás tady trošku pro změnu nakrmím nějakou Amerikou:) Chtějí po mne nějaké fotky, tak když se v tom budu hrabat...
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 520
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Pár komentářů

Příspěvekod RSC » stř 20 říj, 2021 7:00 pm

Moc jsem toho za poslední dobu nepostavil, možná bych to nazval přesněji nedokončil...
Tyhe pivní vozy (stavebnice) mne baví, ikdyž do pivovaru by to chtělo spíše vozy jedné značky a nějak jsem se nerozhodl které.
IMG_1578.jpg

Ikdyž moc nestavím, nashromaždilo se u mne mnoho dalších modelů. A přídám pár nesystémových poznámek k některým z nich.
Vektroni, působí to takto jako amerika za sebou a jedou stejně rychle, takže proč ne. Pro mne hezká lokomotiva a potěšil i Tillig, když mi jednu poslal jako dárek za služby. :)
T3 s tendrem - čekal jsem od ní více. Nepochopil jsem, proč vede do tendru kabel s osvětlením (je tedy pevně spojena) a není využito náprav tendru ke sběru proudu a přidány další dva dráty. Když už to je takto uděláno a tato možnost rozhodně pomůže, určitě tohle dodělám. Bude stačit sběr ze dvou náprav tendru a pomůže to k lepší jizdě. Nepochopím, proč tohle neudělali sami, přeci se to nabízí. :oops:
M152 MTB - napsalo se toho hodně. Škoda těch předních oken, že to je jinak. Ostatní bych snad přežil, ale... Koupil jsem si to jen tak, že případně pojezd použiju na M153. Chtěl jsem si model ošahat sám. Jezdí mi to hodně rychle na můj vkus, jako picoloko pojezd. Nevyskakuje mi to, takže nevím zda se něco změnilo v druhé sérii nebo to je jen mou posedlosti k řešení a položení kolejiva.
Hydra MTB jezdí jak M286, ale nemá jedno čelo níž, aby škrtala spřáhlem o vyhybky. Není to můj vysněný model, ale neznamená to, že jej nebudu mít i v dalších mutacích. Čekám na červeno bílou variantu, synátor zase chce najbrta, kterým občas jezdíme, když se přemalovávají.
Kuehn 103 DB prodloužená verze. To jsem ještě nezažil - přišel ulomený rám podvozku, ulomené světlovody. Soudruzi v číně špatně balili nebo házeli. Ale co mne škokovalo a zde ještě neznám, nápravy měly různý rozchod. Takže dvěma jsem musel rozchod slušně upravit, aby to na vyhybkách nevyskakovalo. Běžně to dělám na MTB, ale u Kuehn to je premiéra.
M286 žsr - to jsem si pořídil, protože je to červenobílá varianta a nakonec mne potěšila tmavá červená a oranžový proužek, když jsem to objednával působilo to na mne jinými barvami. ŽSR nápis odstraním a nejspíše i kouli s pérem. :lol: M286 mám raději než M296, mám každou variantu minimálně jednou. Štve mne u toho nedokonalost forem u horních světlometů, je to na zabroušení a to všech a přestříknutí střech. Nikdy žádný model to neměl bez této vady. Úchylka na M286. 8)
IMG_1576.jpg

A závěrem roco, nejdřív jsem si objednal 2 a za pár dnů jsem tam přihodil další 2, že tomu přidám žlutý proužek. Ano podlehl jsem tomu divnému přístupu k TT. Kdyby náhodou někdo chtěl tuto mutaci místo jiné, lze jednoho směnit. Teď to mohu mít (s těmi ostatními) v depu tak, jak kdysi stávala hromada sergejů v depu Přerov, když já byl určen na ESA a netoužil jsem s tímto jezdit, maximálně s brejlovcem. Ani z barči jsem nebyl nadšený, teď to již tak nevidím a je to snad i milá vzpomínka spěšňák z Brna do Olomouce... I noční rachot sergeje se syspáky štěrku z Tovačova, jak se na to zapomene, co se léta slyšelo a vidělo.
IMG_1575.jpg
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 520
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Re: TT hrátky

Příspěvekod Adam96 » pát 22 říj, 2021 4:04 pm

Jaké jsou jízdní vlastnosti Sergejů? Už jsem zachytil zmínku o tom, že tam Roco dalo jiné - menší motorky, než do předchozí produkce a model může být dosti uřvaný. Tak abych věděl, zda pro něj jezdit. :?
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 488
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: TT hrátky

Příspěvekod RSC » ned 24 říj, 2021 6:46 pm

Adam Buchal píše:Jaké jsou jízdní vlastnosti Sergejů? Už jsem zachytil zmínku o tom, že tam Roco dalo jiné - menší motorky, než do předchozí produkce a model může být dosti uřvaný. Tak abych věděl, zda pro něj jezdit. :?

Já to kontroloval jako obvykle zejména na jízdu a neházivost bandážových náprav, což byla často bolest roco u sergejů a brejlovců. Takže jsem si oddychl, že to bylo OK a nic nebudu řešit.
Tvůj dotaz mne vyprovokoval na cílený poslech a porovnání s minulými verzemi sergejů. Zde můj verdikt a mluvím za mé 4 nové kusy. Není to tedy náhoda jednoho kusu, co napíšu...
Takže: Model jede tišeji, než původní verze modelu, což je fakt. Je tedy tomu přesně naopak. Vlezl jsem dovnitř a on tam je skutečně jiný motor a to jsem nečekal a i vnitřek zaznamenal úpravy, což mne také překvapilo. Přijde mi, že rám ve kterém je motor uložen nezaznamenal úpravy, ale je to bez záruky, nevytahoval jsem jej a nezkoušel tam nacpat náhradní původní roco motor, co mám v zásobě a jak jsem zjistil, mám 2. Doufám tedy v to, že si nebudu pořizovat současný motor do sbírky náhradních dílů pro pana příhodu.
Nechali tam 6 pin konektor, ale je tam třeba i u analogu příprava na usazení/nalepení repráčku. Mám i ty zvvukové...
Neodpovím jen na to, jaká bude spolehlivost motoru a jeho odolnost. To uvidíme všichni časem...
A naštval jsem se na Kuehna a jeho spřáhla koupená u DS (která jsem dával sergejům), která nešly spojit a musel jsem je upilovat, zúžit a zkrátit, aby se spojily mezi sebou, s tiligem to šlo. Co to je zase za šmejd k naštvání a týkalo se to všech spřáhel...
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 520
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Re: TT hrátky

Příspěvekod Ivan » ned 24 říj, 2021 9:10 pm

S těmi spřáhly Kuehn jsi mne nepotěšil. Předpokládal jsem, že po té špatné sérii (taky je mám bohužel doma) si na to dají pozor. Asi se budu muset přeorientovat na Tilliga. Sice to jde pilovat a zprovoznit, ale proč bych to měl dělat? :roll:

Mimochodem, nemáš v té stanici už poněkud plno? :mrgreen:
Naposledy upravil Ivan dne pát 29 říj, 2021 11:28 am, celkově upraveno 1
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DR5000, Z21 a MM) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 1697
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am
Bydliště: Praha

Re: TT hrátky

Příspěvekod RSC » pát 29 říj, 2021 11:00 am

Ivan píše: Mimochodem, nemáš v té stanici už poněkud plno? :mrgreen:

Plno tam je a stále. To je výsledek zatěžkávacích zkoušek, než jde model do krabičky a také požadavků dětí a také nutných úprav k očekávané kvalitě jízdy (tak to v TT je). Dělám testování a úpravy několikafázově.
Ono se to tam obměňuje a mizí. Trvale tam jsou snad 3 lokomotivy a 3 soupravy. Každopádně tam chci zase uklidit. V dalších stanicích to vypadá dost podobně. :lol:
Jenže začínám mít problém s uskladněním modelů ve vedlejší místnosti, kde je skladiště modelů a nějakých dalších věcí. Že bych to ženě vyklidil a rozšířil se. :lol: Nejvíce mne štvou zbytečně velké krabice od Tilliga u vozů. Sice to je efektní, ale pokud toho je hodně, tak to narůstá. Mám to ve dvou řadách. Také jsem si říkal, že to ve skladišti musím zase přerovnat podle epoch a železničních správ. 8) Moc se mi do toho nechce. Vím, jsem na tom lépe, než mnozí jiní, co to mají ve skříňkách. Začal jsem si také pod kolejištěm instalovat skříně na modely.
IMG_1630.jpg
Takto u mne vypadá asi čtvrtina a to ostatní je podobné. Vypadá to na méně, než to ve skutečnosti je. Nevím proč jsem si v noci objednal Arnoldovu olejovou BR95, nějaký impulz - další krabička... a to jsem ji nechtěl :lol:
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 520
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Když dva dělají totéž, není to totéž.

Příspěvekod RSC » stř 03 lis, 2021 8:33 pm

Nejsem znalec BR95, ani jsem ji neviděl živě. Když jsem si kupoval zástupce této řady od Tilliga, vybral jsem si tuto zelenou mutaci a snad i proto, že nesnáším ujetou červenou barvu tillig náprav na černých modelech. Ne všichni chtějí všechno dobarvovat a patinovat. Nebyl jsem nadšený z této lokomotivy, takže jsem si řekl zelená, ať je to jiné. A to jsem ji vůbec původně nechtěl...
Tehdy jsem hledal informace o srovnání a nebyly takové, jak bych si přál. Ikdyž se mi z fotek zamlouvalo Arnoldovo provedení, vzhledem k jedné přímo hnané nápravě u Arnolda to vyhrál Tillig.
Objevily se na ně recenze, ale chytrý je člověk, když má obě a pak by se mohl rozhodnout. Něco se od té doby také změnilo, třeba Arnold barví nápravy stejně s rámem.
Při mém vnuknutí, že si koupím Arnold olejovou verzi BR95, přemýšlel jsem před časem o tomto provedení od Tilliga, ale nechal jsem to vychladnout... a chutě zmizely. Model zmizel z nabídky. Nebylo mi to líto, čsd to není. :lol:
Takže zkusím tedy Arnolda, je tam více kovařiny, třeba mne to nadchne... odbjednám to, když bude hrozná jízdně vrátím.
Nejsou to stejná provedení, takže to dobře srovnávat vizuálně nejde. Ani bych je nechtěl stejné. Nejsem němec.
Zajímavé je, že každá z nich má něco uděláno lépe detailněji. Více detailnějších záležitostí je u mne překvapivě u tilliga.
Hmotnost, suveréně Arnold. Je to příjemnější i na chycení do ruky, něco tam prostě je. Model tahá slušně. Kdyby u tilliga to bylo více v kovu, byl by na tom model lépe.
Překvapivě modely mají různý průměr kol u běhounů. Navíc Arnold, ikdyž je má pohledově menší, na nich má ještě snížený okolek a věří si, že přítlačné pružiny to zvládnou všude a nebude běhoun vyskakovat. To na vyhybkách nemusí být na každém kolejišti pravda.
Zase se ukazuje, že dělat pohon v TT jednou hnanou nápravou není super řešení. TT neni H0. Při vysokých rychlostech pohyb lokomotivy stoprocentní není a pohon ojnicemi je znát, ale to v modelových rychlostech je ucházející. Nepochopím stále, proč konstruktéři neudělají hnané dvě a nejlépe první a poslední. Arnold mohl (Kuehn to zvládl udělat u pětispřežky jízdně lépe u jedné hnané nápravy a i tak mu tohle řešení vyčítám)... Takže tilligovo řešení s přímo hnanými nápravami ve větším počtu je z mého pohledu lepší. Já s touto lokomotivou toho tolik nenajezdím, takže problém neočekávám, Ani netuším jak problematické je to s díly u Arnoldů, což u Tilligů není problém.
Rychlost - Arnold jede o malinko rychleji, než tillig. Spřáhnou dohromady půjdou, na digitálu pohodlně.
Pohledově mi přijde příjemnější o kousek Arnold, než tillig. Takže kdo to chce spíš do poličky, Arnold by mohl vypadat lépe, pokud se nejedná o patinované modely. A ti pánové v boudě u arnolda jsou rozkošní, tuhle ptákovinku mohl tillig také dodávat.
Pro větší ježdění mi přijde vhodnější tillig. A já mu po tomto malém srovnání přihodím trochu olova, určitě to lokomotivě pomůže.
Dopadlo srovnání mých preferencí tak, jak jsem kdysi odhadoval.
Arnolda si nechám, má určité kouzlo a jezdit se s tím dá, škoda že konstrukcí pojezdu to není dle mých nároků, ale to je jedno. Je to asi tak, když chci V60, tillig je lepší, než piko s přímým pohonem jedné nápravy na ježdění.
A nemám problém s tím, že by u mne se zasekávali o sebe nárazníky lokomotivy a vozů u Arnolda. Nemyslím si, že to nějak upravovali, spíše je to tím jak je to u mne navrženo, možná přechodnicemi v obloucích a také většími poloměry na trati, než je 310.
95A.jpg
95B.jpg
95C.jpg
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 520
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

350ka dvojka

Příspěvekod RSC » čtv 30 pro, 2021 9:10 pm

Mám toho na stole spoustu nedodělaného, takže jsem chtěl něco posunout dále. Sice dvojka ještě není úplně hotová, chybí ji ochozová lávka na čelech vyleptat, doplnit stěrače na oknech a také ještě lehce upravit prosvítání bílých světel do červené, opačně se to neděje. Když krysu stále nemáme, tak alespoň z noze tahle. Není ani přesně vybarvená vůči nějaké době, udělal jsem si ji, jak kdybych ji maloval sám. Začal jsem tedy dvojkou, možná i jako vzpomínku, když jsem byl po převratu v Blavě na jejím znovuzrození, kdy musela mit jen na tu chvíli Bratislavské znaky, které si každý vyfotit nemohl. Měl jsem i odlitkové krysy, ale ty šly do světa, nevyhovovaly již provedením. Není to poslední krysa, která v mém stádu bude. Jasně, raději bych je kupoval A je samozřejmé, že u mne verze se správně otočenými sběrači, ten slovenský paskvil zatím ne. Takže následně bude polomáčená modrá, modrý unifik se žlutým pruhem dokola (tu jsem neměl moc rád), prototypová šedá. A v zásobě jsou i banání, jen ten čas. A také stále nevím jak udělat moji barevnou eskapádu 6ky, aby to bylo super. Měla to být 8ka, kdyby správce řady nedělal problémy. Sice už ho v TT kdosi prezentoval na youtubu, ale ještě to není to ono, ale i tak snaha se cení.
IMG_3144a.jpg

Zase jsem se také vrátil k papouškovi, kde jsem začal s kastlí a sesadil ji k rámu (měl jsem to umýt, aby to bylo hezčí). Ono vše vypadá jednoduše, ale není. Zadní podvozek mi sbírá také proud, ale stále jsem nevyřešil, jak nejlépe dostat elektrické propojení do lokomotivy z podvozku tak, aby podvozek se posouval jako by tam nic nebylo. Je také zřejmé, že má verze žene všechny nápravy ozubenými koly a pohodlně projíždí i 310, které na trati stejně nemám.
IMG_3145a.jpg

A závěrem bych si přidal povzdech nad zbytečným tutláním toho, co se objeví, ikdyž je to již domluveno, zadáno do výroby - česká Kof. Nevím proč, když není moc odvážlivců, kteří by něco takového udělali. Když před tím dělal jiné věci a obeslal mnohé, napsal jsem, vezmu si a kolik kusů. Můj povzdech je směřován k tomu, že jsem si "zbytečně" objednal na přeznačení černou a odebral jsem ji souběžně "ze slušnosti", ikdyž česká již byla doma. Takže tak, jedna navíc, asi bych měl místo této rozkošné mašinky určitě něco jiného...
IMG_3147.jpg
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 520
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

RoLa

Příspěvekod RSC » pon 17 led, 2022 7:17 pm

Kdysi dávno jsem si objednal vozy RoLa, zapomenul jsem na ně. Jsem se tehdy asi hodně nudil a říkal jsem si, že kdyby náhodou to jezdilo, tak by to nebylo marné. Podstoupím to. Bush - obavy jsem měl. Nikde jsem to neviděl a recenzi nezaznamenal.
Jak to říci, vozy jsou lehké a tím je dáno i to, že nároky na provedení musí být o to větší. Je třeba si s nimi pohrát, aby to jezdilo a nevyskakovalo v obloucích z kolejí. Když jsem je vybalil z krabiček, hned to skákalo z oblouků zejména díky mizernému spojení mezi vozy. :oops: Kompletace vozů samozřejmě není ideální. Stejně tak spojení vozů nefunguje jak se asi očekává, výlisky spojení nejsou přesné a je třeba je poopravit. Hlavně jsem se děsil, že nápravy se točit nebudou a co s tím budu dělat, ale to funguje.
Ve spojovacím dílku je třeba zvětšit průměr dírky, ale velmi jemně, tak aby se díl vyklápěl do boku tak, jak má a neprověíl se navíc dolů. Takže velmi opatrně zvětšit díru tak, aby to v ní nedřelo.
Důležité je také správně našroubovat šroubky podvozků, mnohé byl našrubovány křivě, ono to výrobci skutečně šlo. :oops: A pak je dotáhnout tak akorát.
Když se to provede dobře, lze se soupravou jezdit a mít na posledním místě i lehátkový, či jiný vůz. Lze s tém i sunout. Když se na vůz postaví model auta, tak je to obstojné z hlediska hmotnosti a případné rychlé jízdě. Zvažuji ze spodu vozu přidat trošku závaží, ale to si ještě rozmyslím...
IMG_3260.jpg
IMG_3258.jpg
A takto to vypadá z druhé strany a spojení.
IMG_3259.jpg
Závěrem lze říci, že se na to dá na kolejišti při jízdě celkem dívat, ale cenu bych viděl nižší, než je...
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 520
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Dokončení profilu terénu na kolejišti

Příspěvekod RSC » čtv 03 úno, 2022 8:06 pm

Dokončil jsem základní profil terénu na všech segmentech a tohle bylo poslední místo k dotvoření. Chtěl jsem jsem zde dát strážní domek mezi mosty a přicházelo mi to stále hloupé, takže po rozhodnutí jak to bude, místo dostalo asi finální tvar.
Ono to zase není tak jednoduché s terénem v tom ohledu, že kolejiětě jen zde umožňuje vytáhnout tři části a dostat se pohodlně dovnitř a nebo odkrýt místo a stouptnout si doprostřed kolejiště a odsud opravovat a dostat se pohodlně na různá místa. Když to nejsou obdélníky, je s tím práce trochu více, zejména pokud to má být definitivní a trochu fukční. A na fotce vidím ještě drobnosti v řezech, které chtějí vyhladit a více zakrýt některé styky servisních děr, které z pohledových stran vidět nelze a dovnitř kolejiště každý den nechodím. Stejně to udělám...
U mne z toho řezání, broušená bylo tolik bordelu, že jsem si nedovolil zatím žádné plochy ozelenit, aby to vypadalo k světu. A ještě to bude muset chvili počkat, dokud neusadím návěstidla a lampy tzv. výměnným způsobem - aby byla vyměnitelná. Pak již toho nepořádku tolik nebude, používám hodně dřevěneých materiálů, aby kolejiště bylo bytelné a sneslo hrubší zásahy. 8)
IMG_3355.jpg
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 520
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

BR02/BR18

Příspěvekod RSC » pon 14 úno, 2022 7:12 pm

Jaké to pro mne bylo překvapení, když jsem vybalil BR02 a byla tak tmavě zelená... Tehdy jsem si ji objednal v euforii "obnovení výroby", ikdyž jsem se hodně kroutil a to zejména k výrazně dražší ceně.
Ta barva mne potěšila, vážně jsem to nečekal, je to jiné a zde pro mne trochu náplast pro špatné svědomí. 8) Tvrdá krabice pevnější krabička, ale nejvíce nenávidím ty průhledné odporné blistry uvniř. Raději mám pěnu, snesu i polystyren. Potěšil mne také i roco zvuk v lokomotivě, je lepší než to, co mám při dodatečném ozvučení této lokomotivy. Nemám původní roco, s tímto to srovnávat nemohu. Zelený zástěrák Mitropa vypadá nezvykle hezky.
aIMG_3387.jpg
Srovnání zelených, snad je to zřetelné. Na živo je to výraznější.
aI)MG_3388.jpg

Možná za pochvalu stojí VT137 Kres s rozkošným nápisem Vindobona. Dlouho jsem uvažoval o této mutaci, dokonce jsem ji měl objednanou před lety u ITvlaky, když se s tímto nápisem objevila. Jenže se na mne vykašlali přechodem na nový web a zrušili mi objednávky, které do té doby nevyřídili (Beckmani, Fischeři...). Takže pro jistototu jsem si to nechal poslat teď z Německa, dost mi to vadilo, že mi to nepřišlo... A co mne také překvapilo - výrazně tišejší jízda, než u jiných Kres souprav (asi je v tom jiný motor, nelezl jsem do toho). A dodám soupravě nejspíše i čtvrtý vložený vůz, když to tak také jezdilo.
aIMG_3389.jpg
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 520
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Lochneskové hrátky

Příspěvekod RSC » stř 30 bře, 2022 8:42 pm

Na víkend na chalupu občas s leptem a pajkou k večerní zábavě. Vzal jsem tedy EM 475 a na hrubo sestavil. Teď na zvětšené fotce vidím další nedostatky k dotmelení čela a dobroušení. To je u mne obvykle na vícerokrát, než to vypadá dobře a fotka je výrazně nekompromisnější než oko. Očekávám, že tak ještě 3x, než s tím budu spokojen, aby to šlo celkově na základní barvu. Ony odlitky čel mají také své rezervy. 3D tisk by byl lepší a přesnější. Měl jsem smůlu, v jednom čele jsem měl také velkou bublinu v lemec světel a tohle místo dodělat a dobrousit docela trvalo, ale to jsem dělal při dodání stavebnice a netrápil se s tím teď. Měl bych náměty k vylepšení stavebnice, ale hodnotím ji jako zdařilou, tohle asi jen tak někdo neudělá... U mne to bude zelenobílá čsd kombinace a možná s proužkem. Pokud s tím budu celkově spokojen dám i druhou jednotku v "tovární modré". Kdyby se PIKO heclo a tohle udělalo, bylo by to super. 8)
V myšlenkách se zabývám pohonem jednotky tak, aby byl volný průhled do interiéru a řeším, co do toho využít. Nemám čas pohon dělat celý sám... A rozvor podvozku je trošku problém a např. od MTB jej v dílech nedostanu. Třeba to již někdo má a dá info jak pojezd elegantně vyřešil.
L1.jpg

Dočkal jsem se Arnolda a skutečně potvrzené objednávky nyní dodal, ikdyž z katalogu to dávno zmizelo. Fascinuje mne, jak mnozí obchodníci, kteří je jinak, než za původní ceny koupit nemohli a objednali si jich více na prodejnu jim nastavili výrazně dražší ceny podle aktuálních zveřejněných ceníků. Alespoň jsem se podíval, kdo vše to takto udělal a má tento přístup... Všichni kdo je měli, Arnold zdražil hodně, tak proč toho nevyužít. Všiml jsem si dalšího trendu, kdy posledních pár kusů modelů někteří obchodníci dávájí cíleně s přirážkou cca. 20 procent navíc z původní ceny. :?
Byl jsem lehce nervózní, zda Arnold dojde a díval se od koho ji vezmu. Jsem rád, že mi došel zástupce této řady.
Vybral jsem si tuhle zelenou verzi. Očekával jsem pojezd stejně jak u BR95 a tak se i stalo. Opět zopakuji, pohon jednou nápravou a zbytek ojnicemi není v TT ideální. Piko je chytřejší a dělají to u parních lokomotiv alespoň dvěmi, zde to Pohodlně také šlo.
L2.jpg

Miluji modrobílou kombinaci na vozech, tak tyto "limitní" jsem objednal, jen jsem čekal, že budou mít stejné střechy. Uvidím, jestli je nesjednotím... Hodně se mi líb 103ky, na tuto lokomotivu ujíždím, takže jich mám doma několik. Krásná elegantní lokomotiva. Jejda jak by byla super i 6-ti nápravová laminátka...
L3.jpg
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 520
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Nostalgie

Příspěvekod RSC » stř 03 srp, 2022 8:35 am

Z nostalgie jsem si objednal tento set a i pro tu krabici, ve které měl být zabalen. Jen jsem držkoval, že bych to chtěl s čsd hektorem a mé požadavky byly vyslyšeny. Trošku se divím, že standardně tato nebo jiná podobná varianta pro náš trh neexistuje.
IMG_5488.jpg

DS mutace vektrona se mi zalíbila tak, že jsem i tohoto soukromníka pustil na koleje. Za mne barevně vydařený.
IMG_5491.jpg
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 520
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Lidská hloupost v ženském podání

Příspěvekod RSC » stř 03 srp, 2022 12:06 pm

Dnes na trati Praha - České Budějovice. Některé "chytré" ženy potřebují také kontinuální dozor. Podotýkám, funkční klimatizace ve voze a přesto si jde otevřít okno. :shock: Když by vypadla z okna nebo by jí vypadlo dítě, odsoudili by zase průvodčího...
"Pojďte se podívat, co mi udělala jedna ženská, říká mi průvodčí..." :roll:
P_20220803_132356.jpg
Není to již ojedinělé
Asi námět pro úpravu vozu. Tilligům jsem dodal elfíka a celkem rychle nám jej udělali. Aź jsem byl překvapen. 8)
Naposledy upravil RSC dne stř 03 srp, 2022 12:42 pm, celkově upraveno 2
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 520
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků