Japonsko jsem prostě musel a udělat ho samozřejmě jak jinak než vlakem.
Koleje vedou všude. Osmikolejka, žádný problém.
Vzpomínám si, když zde bylo v roce 2000 40 ministrů dopravy včetně toho Japonského, se kterým jsem seděl a jeli jsme po našem supermoderním koridoru jak bylo hlášeno ve zvláštním ešusu do Kolína (pak busy do Kutné Hory, aby neviděli naše nádraží - bralo se to přes první nástupiště
) a zrovna v tu chvíli to hezky hodilo na vyhybkách v Úvalech. Ministr slušně pokyvoval hlavou... Já také tyto dny pokyvuji hlavou jaký mají bezva svršek a jak se jim to parádně prohání...
Není nad to si tedy koupit síťovku JapanRailPas a jezdit kamkoliv a čímkoliv této společnosti, samozřejmě včetně Shinkansenu. Budu jezdit ještě mnoho dní a tohle si užívat.
Jednotlivé jízdenky jsou dost drahé. Jistěže tu jezdí i jiné soupravy na 1067 mm rozchodu, ale to není zase tak vyjímečné, abych to sem teď dával...
A to jsem ještě náhodou zabrousil dnes před zavíračkou v Tokyu do mašinkového krámu a to se vážně nedá odolat, když vidím ty ceny. Zítra se mi rozroste nejspíše počet velikostí modelů o čtvrtou velikost - N a "rychlovlaky".
Když vidím kolikatinásobně to stojí více u nás, tak nekupte to jen tak, to prostě nejde. Nejdřív jsem si myslel, že to jsou makety a ono ne...
Nádhera, asi postavím nějaké menší minisegmentové kolejiště v N pro tyto kousky.
Fotky z krámu třeba časem také přidám.