Již je to asi vyčpělé, ale komentář si neodpustím ohledně bastardů Kuhen. Dřív jsem se k tomu nedostal a hlavně jsem řešil problémy s nimi. Bývávala to bezproblémová lokomotiva. Díky tomu, jak to dlouhé roky trvalo a já si napamatoval, co jsem kdy objednal, tak jsem zjistil, že jich přišlo postupně 18.
Protože Kuhen, tak jsem je statečně odebral na předělávky... Dnes když víme, že v tom snad seriozně pokračovat bude roco, tak se to jeví jako bláznovství... Věděl jsem, že se u Kuhena něco děje a jsou tam problémy, ale tohle jsem nevěděl.
Co bylo děsívé, když jsem se těšil na vlajkové modely, na kterých mám svůj podíl a chtěl je prohnat po kolejištti, tak jsem zjistil, že je to tragédie. Mašinky šmajdají, poskakují. Má statistiky je neúprosná více jak třetina hodně špatně až polovina měla šmajdavé nápravy a to takovým způsobem, že kolo na okolku vůči kolmici se odchylovalo až o 1 mm. Oni to snad tloukli na hřídel kladivem.
Protože jsem to tak měl já, tak to takto musí mít hromada dalších, kteří si to jen postavili do poličky nebo jim to přišlo jízdně normální a nepoznají to... Takže jsem modely v tomto počtu přeskládal tak, abych minimalizoval počet reklamovaných lokomotiv na minimum a s některými se smířil, že to ještě jde. Děs a hrůza, to nemluvím o tom, že na lokomotivě občas něco chybělo... Dnes jsem připraven na hromadnou předělávku na Esa, Krysy a Banány.
Těžko říci, zda je nám roco bude ochotno udělat. Při počtu rozdělaných modelů, budu k tomu přistupovat vlažněji, co kdyby...
Sice si říkám, že když to přebralo roco, asi bude míň zajímavých mutací, s roco se moc nedá mluvit ohledně barevných provedení. Na druhou stranu, budou náhradní díly, což ohledně kuhena bylo peklo. A snad se dočkáme Ypsilonových zelených a najbrtích služebáků a tak nějak to pro běžného kupujícího bude příjemnější, že si alespoň předpokládám něco běžně koupí. Možná oplakávám barči a brejlovce na které jsem se těšil a měl jsem jich hromadu objednaných, všechny mutace, sice nevím proč, ale bylo tomu tak... Tohle nám roco rozhodně neudělá. Debata s roco zástupci vždy byla, jako si povykládat sám se sebou a lehce se nakrknout...
Pomeranče MTB mne překvapili tím, že mi v obloucích nechroustají, jak bylo zvykem u mnohých modelů. Nedíval jsem se dovnitř, zda nám třeba již lépe lisují převody. Pomeranč mne potěšil, tak nějak bych chtěl šestikoláka a M262 ještě... Madla bude třeba zastrčit více dovnitř. Tak nějak jsem za tento model rád.
A pak náhodný výprodej Tillig. Tohle jsem prostě musel vzít 3000Kč za "krkodýla" v této mutaci jsem byl ochoten dát (musel jsem
), za plnou cenu bych se na to vykašlal, stačili by mi ti, co mám. Ale musím říci, že tato modrá je moc krásná, kdyby měl původní okna v čele, neměl bych výhrad. Tuto úpravu moc nemusím. Ale model to je krásný. jen jaksi jezdí pomalejí než ve skutečnosti, což je u modelů netypické. Ještě se takto objevila E44 (144) DB a to jsem ji vzal také. Sice ji šmajdala náprava, ale ta je již na cestě. A "dráty" na střeše opět dobarvím do správné barvy a aby nepůsobily průsvitně, jak je u tilliga zvykem.