TT hrátky

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: Abe Simpson, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: TT hrátky

Příspěvekod MiG » stř 14 srp, 2019 9:13 am

Je mi jasný důvod vašeho zhnusení, ale k vaší "svaté" válce bych měl takovouto poznámku.
Na zdrojích "typu" FZ1 bude špičkové napětí 30V tehdy, když efektivní bude cca 21V a to nebudou modely po kolejišti modelově jezdit, ale modelově létat.
Leda, že by při 12V hluboko nedosahovaly ani modelových 120km/h.

Co je pro mě záhadné pro popsaný mechanismus destrukce, proč odcházejí jen červené, když závěrné napětí 5V mají i bílé LED.
MiG
 
Příspěvky: 931
Registrován: sob 14 úno, 2015 11:55 pm

Re: TT hrátky

Příspěvekod RSC » stř 14 srp, 2019 10:08 am

MiG píše:Je mi jasný důvod vašeho zhnusení, ale k vaší "svaté" válce bych měl takovouto poznámku.
Na zdrojích "typu" FZ1 bude špičkové napětí 30V tehdy, když efektivní bude cca 21V a to nebudou modely po kolejišti modelově jezdit, ale modelově létat.
Leda, že by při 12V hluboko nedosahovaly ani modelových 120km/h.

Co je pro mě záhadné pro popsaný mechanismus destrukce, proč odcházejí jen červené, když závěrné napětí 5V mají i bílé LED.


Jasně, není třeba debatovat o napětích. Tak to je a každé sehrává svou roli. Nejde zde o modelovou rychlost, ale o to, že se tohle nesmí ani při létání stát a když se to stane, mají být nové série opraveny. Vymáhat na dětech, že nikdy nepojedete "naplno" je asi nedosažitelné a asi to také není omluva k tomu, že ten problém tam je. Pokud by hořely bílé, bude více kritiky.
Obecně - červené jsou citlivější a bílé jsem neřešil, když nehoří. Když někdo sežene célé schéma nebo jej podle toho nakreslí, lze odpovědět na vše a najdou se tu odborníci, kteří zasvěceněji zhodnotí vše...

Můj tišťák byl použit na to, aby se našel důvod, proč tomu tak je. Jen ten čas okolo toho stál více :-), než si koupit pár nových desek s českými reáliemi a nezabývat se tím, ale vadilo mi to i z hlediska dalších nešťastných lidí.
Naštěstí zde je alternativa různých šikulů, kteří vymyslí cokoliv, ale jiné náhradní díly ke Kuehn jsou jaksi těžce řešitelný problém.
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 307
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm

Pár drobností a postřehů

Příspěvekod RSC » stř 18 zář, 2019 8:16 pm

Před časem jsem si myslel, že pivovar nedozná změn, ale stalo se. Je to jinak a jak je zřejmé, plastové H0 stavby jsou TT stavbami, asi by ty krabice byly příliš velké a nevešly by se na moc kolejišť. :lol: To u Auhagenu, alespoň uvádí, že je to velikostně tak na půl, tedy minimálně před mnoha lety uváděl...
Do Igra stavěda Vyšehrad jsem přidal vybavení, zejména "pult releovky a výhybkáře", kterého lze trošku vidět. Původně jsem zde nachystal stavědlo Kutná Hora, ale nebylo to ono z důvodu šířky.

V60 Kuehn je pro mne zklamání, krásná precizní lokomotiva svým zpracováním, ale bohužel řešení pojezdu jen a pouze jedné přímo hnané nápravy a zbytek ojnicemi je problém a nikdy nedosáhne kvality pohonu více náprav a to nemluvím ani o tom, že by jízda byla supr klidná. Škoda, že Kuehn tohle takto vyrobil, když Tillig V60, která má ještě o jednu nápravu více to udělal jak má a Tillig lokomotiva jezdí jedním slovem báječně.
Když sleduji jak nedopadla "Kaluga" od Pika s jednou hnanou nápravou, trpím už teď a nevím, zda se odhodlám. Proč, nebyl k tomu důvod, připomíná mi to mé modelářské začátky, když jsme to takto dělali, hlavně že se to pohloa nějak to jelo... :shock:

IMG_7765.JPG

Také jsem konečně zakomponoval výtopnu do kolejiště, přidal jsem ještě jednu výhybku, šturc od Igry je fajn. Doplnil jsem kratší verzí jámy, vytvořené z těch, co jsem dal ke stažení k dispozici. Zapájel jsem si při tvorbě zauhlovacího zařízení, které tam jen stojí, aby nedošlo k jeho poškození díky pracem v jiném místě, nebude zde součástí. Konstatuji, že stavebnice je zbytečně složitá a bylo ji možné udělat jednodušejí a vypadala by stejně, zbytečné vrstvení dílů mne nenadchlo.

Motorák Kres Aririva. Nechtěl jsem zvukovou verzi s německými hlášeními za tuto cenu. Takže počkám na české řešení, skoro jsem si myslel, že jsem dostal zvukovou verzi, když jsem slyšel jak to bzučí.
Když jsem to vybalil z krabičky a viděl jsem, že konstrukce pojezdu je podobná jeko u motoráku Kres "Stetin" lehce jsem chytal paniku, že tam bude podobný problém a bude třeba s tím něco dělat. Není tomu tak, takže netuším, zda je to třeba díky kratšímu rozvoru podvozku. Jede to slušně, nic upravovat nemusím a to mne vždy těší.
Ta imitace postupného zapnutí zářivek je super, takové modelové blbostičky mne baví.

G1206. Líbila se mi a zvláště tato barevná oranžová mutace a spolu s výprodejem, proč ne... A došlo i na Piko a to jsem říkal na prodejně, není třeba to testovat. Jenže tato lokomotiva z mého pohledu není zas tak super jak vypadá vzhledově. mnohé zajímavé prvky jako třeba kovové zábradlí... Jízda nic moc, spíše nic.... Otočím lokomotivu a nevěřím svým očím. Náprava má kola s jinou povrchovou úpravou, jedno lesklé, druhé ne. Další náprava to stejné a zbylé tmavé. Prostě nesbírala dobře a dokoce se i zastavovala. Co s tím... Hmm, ony všechny u prodejce na tom byly stejně, takže tímto způsobem to nevyřeším. Za ty peníze se v ní tedy pohrabu, když se mi líbí. Zkusím vyleštit nápravy, abych je zbavil toho děsného povrchu, který chytne kde co a stejně moc nevodí a sterilitu na kolejišti nelze mít. Ono to jde, ono to funguje a nic dalšího se s nápravami po několika dnech používání neděje... Hurá, jdou přeleštit a najednou to sbírá, nechytá to nic z kolejí. Máme se na toto těšit u dalších lokomotiv? :oops: Doufám, že ne...
Tím to neskončilo, lokomotiva zrovna neoplývá hmotností, která by zajistila dokonalý sběr a jízdu, takže dovážit olovem... Teď je to podle mých představ, jen jsem si zařadil PIKO do skupiny, již to není vše super a pozor...
IMG_7766.JPG

Tento Igra kamenný most jsem chtěl nějakou dobu použít na kolejišti a našlo se pro něj místo, nechci jen hromadu přejezdů. Jen jsem podruhé lehce přeložil trať, abych se vešel do osy mostního otvoru, nechtěl jsem most krátit.

Tahle slovenská barevná varianta mne bavila, takže jsem ji táké kdysi pořídil. Prý se jich u nás díky atraktivitě nátěru překvapivě prodalo hodně... Malým potěšením bylo zjištění, že roco čistící vůz nějakou práci udělá. Zas tolik jsem tomu nevěřil... Roco se k TTčkářům zachovalo podivně, takže jsem si těch vozů pořídil více a některým prodejcům poslední kusy vykoupil, zeména pro typ vozu. Aź na ně přijde krize a zbaví se toho výtečníka, co s touto genialitou přišel, třeba přijdou na to, že to zas tak bezva rozhodnutí nebylo.
IMG_7767.JPG
Naposledy upravil RSC dne čtv 19 zář, 2019 1:42 pm, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 307
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm

Re: Pár drobností a postřehů

Příspěvekod Stanin » čtv 19 zář, 2019 8:48 am

RSC píše:Aź na ně přijde krize a zbaví se toho výtečníka, co s touto genialitou přišel, třeba přijdou na to, že to zas tak bezva rozhodnutí nebylo.

Nebál bych se toho, že si to před tím zaříznutím TT v Roco nespočítali. Co se ke mně doneslo, tak se jim to nevyplatilo (náklady na vývoj vs. prodeje). Ale co, je tu Kuehn a modely má krásný.
Stanin
 
Příspěvky: 310
Registrován: ned 16 čer, 2013 8:48 pm
Bydliště: Brno

Re: Pár drobností a postřehů

Příspěvekod RSC » čtv 19 zář, 2019 1:46 pm

Stanin píše:Nebál bych se toho, že si to před tím zaříznutím TT v Roco nespočítali. Co se ke mně doneslo, tak se jim to nevyplatilo (náklady na vývoj vs. prodeje). Ale co, je tu Kuehn a modely má krásný.


Těžko říci. Mám z roco úplně jiné informace...
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 307
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm

Re: Pár drobností a postřehů

Příspěvekod Trixt » čtv 19 zář, 2019 3:02 pm

RSC píše:
Stanin píše:Těžko říci. Mám z roco úplně jiné informace...

To zní docela zajímavě. ;) Že by nějaká informace na toto téma z Roco unikla?
TT, panel 2520x1010 mm, epocha V, centrála DR5000, sběrnice LocoNet, sw RocRail
Trixt
 
Příspěvky: 707
Registrován: stř 13 čer, 2018 9:44 pm

Re: Arnold patra

Příspěvekod JendaTT » čtv 19 zář, 2019 9:20 pm

RSC píše:... dovolím si opět komentář k jízdním vlastnostem, způsobu provedení bandáží na nápravách.
Vím, že se tvrdí, že je lepší jen jedno bandážové kolo na nápravě. Už jsem to komentoval a zazněly protiodpovědi... Lokomotiv mám pár desítek, takže vím o čem mluvím, aby to nebyla anomálie kusu a má tvrzení vznikla na základě docela slušných zkušeností - ale také vím, že mnozí precizní jízdu nevyžadují nebo jim to nevadí.
Zase se mi potvrdilo, že ve většině případů zejména u Tilliga to prostě pravda není, týká se to zejména dvojnápravových podvozků. Nemám prostě toto řešení rád, jízdně to je často problém a nejedná se často o propagovanou klidnější jízdu. Nevyjadřuji se k parním lokomotivám, kde záleží na řešení pojezdu a také na nápravě, kde se bandáže dají a pořadí v pojezdu, zde to snad může v některých případech pomoci.
Koupil jsem si výprodejovou PKP lokomotivu, prostě se mi líbila a hodně jsem si zase zanadával, protože nápravy excentricitu nevykazovaly (kromě potisku - to se tiligům nedaří) a přesto se lokomotiva vrtěla, kývala a to v obloucích a i v rovných úsecích. Zajetí, přemazání také nepomohlo. Problém následně potvrzen - bandáže na jednom kole jsou zase tím problémem. Bandáž dokáže rozvibrovat parádně tuto lokomotivu, podotýkám, bandáž nemá žádnou vadu, ani na druhé nápravě. :oops: Když vyjmu ze starších modelů nápravy s bandážemi na obou kolech, problém není. Co s tím...
Žádne přehazování náprav nepomohlo, otáčel jsem nápravy, měnil umístění v podvozcích... až poslední možnost. Dát bandážové nápravy do jednoho podvozku a najednou lokomotiva jede bez vyklání.

Ahoj, dovolím si se vrátit k bandážování... řešil jsem to samé - kývání Tilligových lokomotiv v obloucích. A přesně jsem se dopracoval k tomu samému výsledku - dát bandážované nápravy do jednoho podvozku.

Nicméně, dávám je do toho podvozku, který je volný ve všech osách a nenaklání celou skříň lokomotivy. Rázem jezdí loko jako vyměněné, pěkně v klidu. Je to markatní zejména u loko typu Traxx, Taurus apod., které mají podobně řešené upevnění podvozků.
JendaTT
 
Příspěvky: 376
Registrován: pát 06 bře, 2015 2:56 pm

Re: Arnold patra

Příspěvekod RSC » sob 21 zář, 2019 9:17 am

JendaTT píše:Ahoj, dovolím si se vrátit k bandážování... řešil jsem to samé - kývání Tilligových lokomotiv v obloucích. A přesně jsem se dopracoval k tomu samému výsledku - dát bandážované nápravy do jednoho podvozku.

Nicméně, dávám je do toho podvozku, který je volný ve všech osách a nenaklání celou skříň lokomotivy. Rázem jezdí loko jako vyměněné, pěkně v klidu. Je to markatní zejména u loko typu Traxx, Taurus apod., které mají podobně řešené upevnění podvozků.


Souhlasím, tak tomu je. Bohužel to platí pro další TT lokomotivy a to i jiných výrobců, ikdyž to nemusí být tak výrazné. Dále mi ještě vadí, že toto provedení je trošku problematičtější na sběr proudu, ikdyž počet kol je stenjý a řekli bysme si, to nemůže být pravda.
Na jízdní vlastnosti já jsem pes a vždy kroutím hlavou, když někde čtu u těchto typů podvozků, toto řešení přispívá klidnější jízdě. :roll: Asi každý vidíme něco jiného nebo máme odlišné dealery a to doslova. :lol: :lol: :lol: Nemám toto řešení rád, v drtivé většině případů je to krok zpět. Ono se to často nechová tak, jak se zdůvodňuje modelářské veřejnosti a mne to o to více mrzí, že to neplatí a již v předpokladech je mnohé zanedbáno.

Bývá také problém, když se bandážová náprava objeví jako první, většinou je stěhuju "doprostřed" lokomotivy - někdy takové lokomotivy mají tendenci zejména na obloukové vyhybce vyskočit (bandáž to hrne přes hrot jazyku ven) a to se občas stávalo třeba i u lokomotiv roco v H0 u vyhybek s větším stupněm odbočení.

Pravidelně rozebírám možná každou druhou lokomotivu co koupím, i některé vozy abych ji vyladil nebo odstranil nějaký problém, třeba jen je znovu a lépe seskládat (Např včera T3 PKP a to všechny jiné T3 před tím byly OK), je to prostě o tom, že chci klidnou a nehlučnou jízdu a standard mám posunutý výše...

Chhtěl bych dostávat modely jako v tom stavu, v jakém jsou následně u mne, já bych i ocenil kdyby byly zajeté a všechny neduhy odladěny...

Před chvílí se mi rozhodl "chcípnout" DCC motor Kres Arriva - a to vážně čumím. Zastavilo se s ním a již se nerozjel. Vše svítí, dá se postupně pozapínat, dokonce při změně čísla lokomotivy se pohne, ale již nejede a v motorku je zřejmé, že to není.... Pokud by někdo tušil, že by to mohla být nějaké odstranitelná chyba typu, že se něco mohlo přepsat někde na nějaké adrese na dekodéru, ocenil bych to... jinak to bude má první historická reklamace Kresu. Každý nový model si musí u mne chvíli v provozu odbýt, zda něco hned nechcípne, zde je to pro mne skutečně velké překvapení.
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 307
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm

Re: Pár drobností a postřehů

Příspěvekod RSC » sob 21 zář, 2019 9:49 am

Trixt píše:To zní docela zajímavě. ;) Že by nějaká informace na toto téma z Roco unikla?

Pokud to vyznělo tak, že bych věděl, že se návrat TT zvažuje, tak to ne. Na tohle jsem dostal odpověď jen mlčení a i kdyby mi to bylo řečeno, tak bych to pravděpodobně nenapsal, abych nešířil naděje, které se nemusí zhmotnit.
Ptal jsem se na to, zda se v TT něco nezaplatilo" Zaplatilo se vše. Zaplatila se i Br 110? Zaplatila. Stejně tak jsem znal i sumu, kterou stála BR18 a již to nevím :D . Takže to bude nejspíše jinak... nejspíše nějaké managerské rozhodnutí vzhledem k současné situaci na trhu.

Mou dovozenou spekulací je, proč se plácat se širokým sortimentem, když dnes se prodá vše a to hned a s vyšším ziskem. Vždyť to jde vidět i na ne zrovna velkém zájmu a požadavkům o české mutace v H0. Tohle vyřeší až krize, kdy budou i minoritnější požadavky mít jinou váhu. Takže to jsem utrousil i rocu - krizi na vás, to nás budete více vnímat. :D
A také je tedy nejspíše neslavnou pravdou, že zde skutečně byla snaha roca výrovní program TT prodat někomu jinému, ale to nikdo oficiálně potvrzovat nebude...

Protože tento stav se dal očekávat, koupil jsem rychleji vše, co se mi alespoň trošku líbilo a bylo v dosahu a bylo jasné, že roco nebude a možná již nikdy, mám celé soupravy vozů, další kusy lokomotiv, co bych asi takto neměl, co kdyby to umřelo - jako případný zdroj potencionálních dílů. Měl jsem být tehdy v nákupech ještě drsnější. Byli totiž tací, kteři vzali 20 stejných brejlovců :lol: , deset stejných kastlí čsd sergejů... :lol: Takže jsem byl měkký. :lol: a říkám si, trošku chyba, pokud se k tomu již nikdy nevrátí. Nejvíc mne naštvali tím, že objednávky na sergeje byly takové, že byli všichni vyprodaní předem, vykašlali se na to a tohle nedotáhli alespoň dokonce dle katalogu. A za toto bych skutečně fackoval...
I já jsem zvažoval, že některé brejlovce pustím, protože je mám vícektrát, mé úvahy roco vyřešilo a nic na tom nezmění fakt, že je tu Kuehn. Jasně i další, ale...
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 307
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm

Kostel pokračování

Příspěvekod RSC » pon 07 říj, 2019 7:31 pm

Kromě dalších drobností jako bylo třeba zjištění, že kuehn patra mají u mne každý nárazník jinak dlouhý, tedy každý z nich se dá zastrčit různě hluboko... Našel jsem tím pádem u mne řešení, že již mi kuehn jakákoliv barča jezdí bez problémů s těmito vozy. Vyskakovalo mi to jen v jednom oblouku a proto jsem na to přišel. Tím nechci říci, že je to se všemi vozy stejně a bude to fungovat u každého. Mám na kolejišti skoro všude přechodnice, jen v tomto skrytém oblouku nebyly. Alespoň neřeším ty úpravy spřáhla...

Pro mne pokles nadšení z nové kuehn parní lokomotivy. Bohužel má hnanou jen jednu nápravu a zbytek ojnicemi. Přestože to jezdí slušně, nemám tohle řešení technicky rád, není to prostě ono a lokomotiva pravděpodobně nevydrží tolik.

Poskočil jsem i na kostele a hrubá stavba je již téměř hotova. Špičku věže řeším materiálově, co a jak použiju, papír zde již nechci, kdyby náhodou utrpěla, aby to přežila a bylo to snadno opravitelné. I tak je celá stavba slušně tuhá. Vyzdvihl bych zde krytinu KB model, ta je bytelná. Miluji takové materiály, co snesou hrubší zacházení a odolají nechtěným situacím.
Několikrát jsem stavbu upravoval, pohrál jsem si více se střechami, i proto, že podklady z vysřihovánek nejsou přesné skutečnému rozložení hmoty (ještěže dnes se můžeme na mnohá mista letecky v mapách podívat, abysme se inspirovali, či si něco potvrdili), jak jsem si myslel a je to velmi přibližné. Takže doporučuji si dané věci, či prvky zkusmo slepit, posoudit jak se to líbí a potom tu stavbu případně upravit, překresli a pak stavět našimi kartonovými technologiemi. Nejspíše vznikají vystřihovánky z velké části podle fotek, kde to účelu vyhovuje. Budu zase chvalořečit možnosti computeru a grafiky. :-) Báni věže jsem dělal 3krát, než se mi tvar a velikost líbila a není jen z papíru.
Cílem této stavby je doplnit mé městečko a zapadnout mezi další stavby a dotvořit jeho panorama. Proto o to více oceňuji současné možnosti, nechtělo by se mi to jinak různě předělávat, trvaly by změny pro mne příliš dlouho a neopravoval bych...
IMG_7908.JPG

IMG_7909.JPG

Chybí tomu spousty detailů. ale na to také přijde, nejdříve dořeším věž, asi přijde na řadu laser a pak tiskárna. 8)
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 307
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm

Re: TT hrátky

Příspěvekod cipisekmp » úte 08 říj, 2019 4:37 pm

Zdravim. Nadherny kostel. Cipisekmp.
H0/MODULY SLOVÁCKO

[url]http://kzmslovacko.cz/[/url]
Uživatelský avatar
cipisekmp
 
Příspěvky: 1193
Registrován: ned 08 čer, 2008 6:55 am
Bydliště: Moravsky Pisek

Předchozí

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: vildas a 1 návštěvník