Stránka 1 z 2

Přednádraží II. - III. epocha:

PříspěvekNapsal: sob 26 pro, 2015 12:43 pm
od Polabský
Vážení,
začínám se zabývat myšlenkou oživení provozu před nádražím.
Představa je, znázornit zcela minimalizovaný, třeba i úzkorozchodný tramvajový provoz, zřejmě sólo obousměrnými vozy.
Příkladem by mohla být něco jako Opava, Jihlava, atp.
Nepředpokládám kdoví jak divoké kolejiště, spíše naopak, vozy by zmizely kdesi za nárožím u pošty, hotelu, .....
Celé by to mohl zvládnout pouze jediný vůz, v režimu "šup sem, šup tam", s tím, že před nádražím by (třeba i trvale) stál druhý. :D !!

Neví někdo jak to pojmout ?? Dostal se někdo dále ?? Už jsem i Gůůglil a není to ono.
Uvažuji ve velikosti H0, ale stejná myšlenka by mohla oslovit i v jiných, neméně oblíbených velikostech.

Ještě bych k tomu maličko doplnil. Bylo by vhodné se i zabývat možnosti získání vhodných továrních vozidel, případně i stavebnic pro vlastní tvorbu. :D Děkuji !!

S přáním Všeho dobrého Všem !!
P.F. 2016 !!!
Polabský.

Re: Přednádraží II. - III. epocha:

PříspěvekNapsal: sob 26 pro, 2015 4:41 pm
od hank
Milan F. má ve svých sebraných spisech :mrgreen: díl II. na str. 88 plánek č. 34 "Městečko Dubí".

Re: Přednádraží II. - III. epocha:

PříspěvekNapsal: sob 26 pro, 2015 5:18 pm
od milan ferdián
hank píše:Milan F. má ve svých sebraných spisech :mrgreen: díl II. na str. 88 plánek č. 34 "Městečko Dubí".

A nejen to.
I.díl - str.67,plánek č.37 "Tramvaj" - předloha Jihlava
III.díl - str.64,plánek "Gotartovice" - předloha Jablonec nad Nisou
III.díl - str.68,plánek "Hřibová" - předloha Jablonec nad Nisou
III.díl - str.92,plánek "Staré Město" - předloha Ostravsko

Re: Přednádraží II. - III. epocha:

PříspěvekNapsal: sob 26 pro, 2015 7:59 pm
od Polabský
Dovolil jsem si doplnit svůj úvodní příspěvek o drobné upřesnění :-)
Jinak všem děkuji za odkazy plánků samotného velkého Mistra. Toho též zdravím, s přáním štěstí a hlavně zdraví !!
Dohledám, kouknu, uvidím.

Hezký den Všem.

Re: Přednádraží II. - III. epocha:

PříspěvekNapsal: sob 26 pro, 2015 8:23 pm
od Martin Justiz
kdysi sem jedno tramvajové kolejiště stavěl tak snad trochu inspirace
http://www.modelyh0.com/koleje/justiz/tram1955.mp4

Re: Přednádraží II. - III. epocha:

PříspěvekNapsal: sob 26 pro, 2015 9:42 pm
od Vladimír_B
Pro takovýto autonomní tramvajový provoz to chce zvolit užší rozchod, to je asi jasné. Z tuzemských výrobců tu máme MB (plastové stavebnice) a jistého brňáka, který leptá ledacos, ale úzké tramvaje nedělá ani jeden, a potom RA Došlý (šla by použít T2 na metr rozchod). Nepoužil náhodou Rybízek skříně MB? :D Pokud by se přistoupilo k výrobě tram skříní, tak bych volil 6MT. To byl takový plevel, jezdící od Bělé po Dunaj... :D A příp. menší vyrobená série by se dala asi i snadno prodat (jezdilo to skoro všude). Jako námět nejsou k zahození ani Teplice, např. mimoúrovňové křížení železnice a tramvají - to by šlo použít pro opuštění kolejiště...

Re: Přednádraží II. - III. epocha:

PříspěvekNapsal: sob 26 pro, 2015 10:12 pm
od Martin Justiz
Vladimír_B píše:Nepoužil náhodou Rybízek skříně MB?

jo použil :D

Re: Přednádraží II. - III. epocha:

PříspěvekNapsal: ned 27 pro, 2015 10:29 am
od mizl
Koukni se i na námět Most - Litvínov. Nadjíždění železniční tratě je tam také a navíc tramvajová dráha je spojnicí dvou měst a jednoho průmyslového areálu.

Michal

Re: Přednádraží II. - III. epocha:

PříspěvekNapsal: ned 27 pro, 2015 3:17 pm
od hank
Jestli jde Polabskému hlavně o oživení přednádraží, tak na to by se asi opravdu hodila ta Jihlava nebo Těšín před r. 1918, v obou městech si vystačili s jednou linkou nádraží - město a na spočítání motorových vozů stačily prsty jedné ruky - v Těšíně měli čtyři a žádné přívěsy, v Jihlavě nejdřív tři a postupně až pět motoráků, dva přívěsy osobní a jeden poštovní.

Re: Přednádraží II. - III. epocha:

PříspěvekNapsal: ned 27 pro, 2015 11:02 pm
od Polabský
Hanku,
moje řeč!! Děkuju !!
Napadlo mě v obecné rovině vylepšení prostoru "přednádraží" jednoduchým provozem místní elektrické pouliční dráhy, ve stylu (šup sem, šup tam).
Kde jeden provozní motorový vůz sólo vylepší prostor přednádraží zdejšího něčího města - městyse, kde k vlakům jezdí zdejší místní pouliční městská dráha, která má celkově 2 až 3 motorové vozy a jeden vlečňák a provozují dráhu o délce 3,5 km, k místní radnici, či hřbitovu. :)
Věřím, že takový poloautomatický provoz, v závislosti na zastavení rychlíku, maximálně dvakrát za model - hodinu,
by oživil život ve jmenovaném neznámém jmenovaném městečku. Tento námět může občerstvit kvantum zdejších výživných a krásných kolejišť !!
Otázka byla položena pouze na akademické úrovni, bez hluboké myšlenky, vyplývající z chudého prostředí většiny přednádraží mnoha presentovaných kolejišť, ve II a III epoše, kde chybí toto žádoucí oživení.
,

Děkuju za pochopení, s přáním Všeho dobrého Všem !!
Polabský !!

P.S. Ve vlastním plánovaném kolejišti toto hodlám spáchat !!!
P.F. 2016 !!!!!!!!!!!!

Re: Přednádraží II. - III. epocha:

PříspěvekNapsal: pon 28 pro, 2015 6:58 am
od Michal Šuhajda
Ahoj, co jako vzor Mariánské Lázně? Pár Informací..

Re: Přednádraží II. - III. epocha:

PříspěvekNapsal: pon 28 pro, 2015 12:08 pm
od radeksindy
Nabízí se třeba i Liberec, krásné fotky jsou například v knize "Železnice v Sudetech", například str. 157, foto 257. Další pohledy jsou v letos vyšlé knize "Železniční trať z Pardubic do Liberce na starých fotografiích" a ve III. díle (první část) Českých nádraží od M.Krejčiříka.

Re: Přednádraží II. - III. epocha:

PříspěvekNapsal: stř 13 led, 2016 7:56 am
od Aldowin
Tento námět může občerstvit kvantum zdejších výživných.
คาสิโน กัมพูชา

Re: Přednádraží II. - III. epocha:

PříspěvekNapsal: stř 13 led, 2016 8:33 am
od Polabský
Aktuálně se zabývám sháněním vhodných "úzkých" vozidel ve velikosti H0.
Protože se mi nechce stavět je od nuly, hledám buď tovární modely k nenásilné úpravě, nebo vhodný polotovar :D .
Zatím bohužel marně :roll:
Hezký den !!

Re: Přednádraží II. - III. epocha:

PříspěvekNapsal: stř 13 led, 2016 10:42 am
od JanoH0e
Ringhofer vyrába Barnet. Šírka, dĺžka, výška odpovedá +- aj úzkorozchodným. Potom sú tu "pivné modely" z Nemecka, kastne električiek, lacné, takže sa dá experimentovať bez strachu o cenu. Mal ich v ponuke predajca, čo ponúkal pojazdy atlas S-2, kastne na rosničku atď. Len ho teraz nemôžem nájsť.