Přednádraží II. - III. epocha:

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Přednádraží II. - III. epocha:

Příspěvekod Polabský » sob 26 pro, 2015 12:43 pm

Vážení,
začínám se zabývat myšlenkou oživení provozu před nádražím.
Představa je, znázornit zcela minimalizovaný, třeba i úzkorozchodný tramvajový provoz, zřejmě sólo obousměrnými vozy.
Příkladem by mohla být něco jako Opava, Jihlava, atp.
Nepředpokládám kdoví jak divoké kolejiště, spíše naopak, vozy by zmizely kdesi za nárožím u pošty, hotelu, .....
Celé by to mohl zvládnout pouze jediný vůz, v režimu "šup sem, šup tam", s tím, že před nádražím by (třeba i trvale) stál druhý. :D !!

Neví někdo jak to pojmout ?? Dostal se někdo dále ?? Už jsem i Gůůglil a není to ono.
Uvažuji ve velikosti H0, ale stejná myšlenka by mohla oslovit i v jiných, neméně oblíbených velikostech.

Ještě bych k tomu maličko doplnil. Bylo by vhodné se i zabývat možnosti získání vhodných továrních vozidel, případně i stavebnic pro vlastní tvorbu. :D Děkuji !!

S přáním Všeho dobrého Všem !!
P.F. 2016 !!!
Polabský.
Naposledy upravil Polabský dne sob 26 pro, 2015 7:54 pm, celkově upraveno 1
Polabský
 
Příspěvky: 855
Registrován: ned 26 úno, 2012 7:45 pm

Re: Přednádraží II. - III. epocha:

Příspěvekod hank » sob 26 pro, 2015 4:41 pm

Milan F. má ve svých sebraných spisech :mrgreen: díl II. na str. 88 plánek č. 34 "Městečko Dubí".
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6105
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Přednádraží II. - III. epocha:

Příspěvekod milan ferdián » sob 26 pro, 2015 5:18 pm

hank píše:Milan F. má ve svých sebraných spisech :mrgreen: díl II. na str. 88 plánek č. 34 "Městečko Dubí".

A nejen to.
I.díl - str.67,plánek č.37 "Tramvaj" - předloha Jihlava
III.díl - str.64,plánek "Gotartovice" - předloha Jablonec nad Nisou
III.díl - str.68,plánek "Hřibová" - předloha Jablonec nad Nisou
III.díl - str.92,plánek "Staré Město" - předloha Ostravsko
milan ferdián
 
Příspěvky: 11823
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Přednádraží II. - III. epocha:

Příspěvekod Polabský » sob 26 pro, 2015 7:59 pm

Dovolil jsem si doplnit svůj úvodní příspěvek o drobné upřesnění :-)
Jinak všem děkuji za odkazy plánků samotného velkého Mistra. Toho též zdravím, s přáním štěstí a hlavně zdraví !!
Dohledám, kouknu, uvidím.

Hezký den Všem.
Polabský
 
Příspěvky: 855
Registrován: ned 26 úno, 2012 7:45 pm

Re: Přednádraží II. - III. epocha:

Příspěvekod Martin Justiz » sob 26 pro, 2015 8:23 pm

kdysi sem jedno tramvajové kolejiště stavěl tak snad trochu inspirace
http://www.modelyh0.com/koleje/justiz/tram1955.mp4
ČD v Nku
Martin Justiz
 
Příspěvky: 445
Registrován: pon 07 zář, 2009 11:19 am
Bydliště: praha slivenec

Re: Přednádraží II. - III. epocha:

Příspěvekod Vladimír_B » sob 26 pro, 2015 9:42 pm

Pro takovýto autonomní tramvajový provoz to chce zvolit užší rozchod, to je asi jasné. Z tuzemských výrobců tu máme MB (plastové stavebnice) a jistého brňáka, který leptá ledacos, ale úzké tramvaje nedělá ani jeden, a potom RA Došlý (šla by použít T2 na metr rozchod). Nepoužil náhodou Rybízek skříně MB? :D Pokud by se přistoupilo k výrobě tram skříní, tak bych volil 6MT. To byl takový plevel, jezdící od Bělé po Dunaj... :D A příp. menší vyrobená série by se dala asi i snadno prodat (jezdilo to skoro všude). Jako námět nejsou k zahození ani Teplice, např. mimoúrovňové křížení železnice a tramvají - to by šlo použít pro opuštění kolejiště...
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1224
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Přednádraží II. - III. epocha:

Příspěvekod Martin Justiz » sob 26 pro, 2015 10:12 pm

Vladimír_B píše:Nepoužil náhodou Rybízek skříně MB?

jo použil :D
ČD v Nku
Martin Justiz
 
Příspěvky: 445
Registrován: pon 07 zář, 2009 11:19 am
Bydliště: praha slivenec

Re: Přednádraží II. - III. epocha:

Příspěvekod mizl » ned 27 pro, 2015 10:29 am

Koukni se i na námět Most - Litvínov. Nadjíždění železniční tratě je tam také a navíc tramvajová dráha je spojnicí dvou měst a jednoho průmyslového areálu.

Michal
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Přednádraží II. - III. epocha:

Příspěvekod hank » ned 27 pro, 2015 3:17 pm

Jestli jde Polabskému hlavně o oživení přednádraží, tak na to by se asi opravdu hodila ta Jihlava nebo Těšín před r. 1918, v obou městech si vystačili s jednou linkou nádraží - město a na spočítání motorových vozů stačily prsty jedné ruky - v Těšíně měli čtyři a žádné přívěsy, v Jihlavě nejdřív tři a postupně až pět motoráků, dva přívěsy osobní a jeden poštovní.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6105
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Přednádraží II. - III. epocha:

Příspěvekod Polabský » ned 27 pro, 2015 11:02 pm

Hanku,
moje řeč!! Děkuju !!
Napadlo mě v obecné rovině vylepšení prostoru "přednádraží" jednoduchým provozem místní elektrické pouliční dráhy, ve stylu (šup sem, šup tam).
Kde jeden provozní motorový vůz sólo vylepší prostor přednádraží zdejšího něčího města - městyse, kde k vlakům jezdí zdejší místní pouliční městská dráha, která má celkově 2 až 3 motorové vozy a jeden vlečňák a provozují dráhu o délce 3,5 km, k místní radnici, či hřbitovu. :)
Věřím, že takový poloautomatický provoz, v závislosti na zastavení rychlíku, maximálně dvakrát za model - hodinu,
by oživil život ve jmenovaném neznámém jmenovaném městečku. Tento námět může občerstvit kvantum zdejších výživných a krásných kolejišť !!
Otázka byla položena pouze na akademické úrovni, bez hluboké myšlenky, vyplývající z chudého prostředí většiny přednádraží mnoha presentovaných kolejišť, ve II a III epoše, kde chybí toto žádoucí oživení.
,

Děkuju za pochopení, s přáním Všeho dobrého Všem !!
Polabský !!

P.S. Ve vlastním plánovaném kolejišti toto hodlám spáchat !!!
P.F. 2016 !!!!!!!!!!!!
Polabský
 
Příspěvky: 855
Registrován: ned 26 úno, 2012 7:45 pm

Re: Přednádraží II. - III. epocha:

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 28 pro, 2015 6:58 am

Ahoj, co jako vzor Mariánské Lázně? Pár Informací..
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2384
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Přednádraží II. - III. epocha:

Příspěvekod radeksindy » pon 28 pro, 2015 12:08 pm

Nabízí se třeba i Liberec, krásné fotky jsou například v knize "Železnice v Sudetech", například str. 157, foto 257. Další pohledy jsou v letos vyšlé knize "Železniční trať z Pardubic do Liberce na starých fotografiích" a ve III. díle (první část) Českých nádraží od M.Krejčiříka.
radeksindy
 
Příspěvky: 2514
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: Přednádraží II. - III. epocha:

Příspěvekod Aldowin » stř 13 led, 2016 7:56 am

Tento námět může občerstvit kvantum zdejších výživných.
คาสิโน กัมพูชา
Aldowin
 
Příspěvky: 2
Registrován: pát 11 zář, 2015 9:48 am

Re: Přednádraží II. - III. epocha:

Příspěvekod Polabský » stř 13 led, 2016 8:33 am

Aktuálně se zabývám sháněním vhodných "úzkých" vozidel ve velikosti H0.
Protože se mi nechce stavět je od nuly, hledám buď tovární modely k nenásilné úpravě, nebo vhodný polotovar :D .
Zatím bohužel marně :roll:
Hezký den !!
Polabský
 
Příspěvky: 855
Registrován: ned 26 úno, 2012 7:45 pm

Re: Přednádraží II. - III. epocha:

Příspěvekod JanoH0e » stř 13 led, 2016 10:42 am

Ringhofer vyrába Barnet. Šírka, dĺžka, výška odpovedá +- aj úzkorozchodným. Potom sú tu "pivné modely" z Nemecka, kastne električiek, lacné, takže sa dá experimentovať bez strachu o cenu. Mal ich v ponuke predajca, čo ponúkal pojazdy atlas S-2, kastne na rosničku atď. Len ho teraz nemôžem nájsť.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1411
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Další

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků