modeln píše:vopchas do Podbrezky i depo?
Nejen to,jedna kolej vede dokonce do železáren,ale areál bude jen naznačen,protože předávací kolejiště se šturci do jednotlivých provozů už se nevejdou.Kolegové,nechci nic slibovat,no vypadá to že "Telgártská slučka" bude asi skutečná perla v publikaci a u Aleše v pivnici.Po úpravách,například trať vedoucí na zastávku Telgárt penzión,kdy ve 2.variantě se stáčela doprava pod horní trať,tak teď se mírně stáčí doleva dolů.Prostor se zcela uvolnil pro zastávku i ten železniční most nad silnicí bude vypadat přirozeně.Mezi Podbrezovou a Telgártem jsem vložil horský hřeben,kde trať prochází tunelem.Jen bude muset Aleš vysvětlit cestujícím,jak to že přední část vlaku bude před zastávkou a zadní část za stanici Podbrezové .
Stanice Podbrezová prošla největší úpravou.Sice ještě má tvar "L",ale nepřipomíná podobu ve 2.variantě.Byly zrušeny obě obloukové výhybky.Zde jsou užitné délky staničních kolejí ve stanici od námezníku k námezníku,jelikož stanice nemá odjezdová návěstidla.
- 4 - neměřeno
- 2 - 1441 mm/846mm
- 1 - 1420 mm
- 3 - 1378 mm
- 5 - 1100 mm
- 7 - 947 mm
- 9,9a,11,11a,11b,13 - neměřeno
Opět po úpravách se uvolnil předstaniční prostor,je jen otázkou zda řeka Hron,skutečně bude široká těch 15,0 cm?Hron poteče okolo stanice,no bude se stáčet doleva ke vstupu místností nebo se stočí za skalnatý ostroh doprava,doprovázejíc trať do Bánské Bystrice?Je škoda,že staniční budovu se skladištěm jsem musel přeložit na opačnou stranu,taktéž i kolejiště než je v reálu.Silnice za řekou je zrušena.Stačí bohatě komunikace vedoucí podél nádraží.
Největším oříškem byla stanice Dobšinská Ľadová Jaskyňa,její umístění,solidní užitná délka dopravní koleje pro čtyřvozový rychlík,tvar oblouku a nějaká ta místa širé tratě před stanici z obou stran.Spirály byly z technických,servisních a přístupo-
vých míst přemístěny ke vchodu místnosti.Zde je pohodlný přístup na čištění kolejí,řešení případných havárií nebo oprav.
Brzo budete mít možnost posoudit,ale přednostní právo má Aleš .