Domácí kolejiště TT

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Domácí kolejiště TT

Příspěvekod milan ferdián » stř 28 říj, 2015 12:08 pm

pietr píše:Posílám skrytou část s výškovým rozměry asi se v tom nepůjde vyznat. Nevím jak to popsat. Snažil jsem se dodržovat průjezdný průřez.
http://www.rajce.net/f981793041

Já jsem se v tom vyznal,jenže se vkládá další otázka,proč máš nejnižší hodnotu 45.Nivelita tratě +/-0 není?Má to nějaký důvod nebo nivelita tratě 45 je nejnižší hodnota na tvém kolejišti?
milan ferdián
 
Příspěvky: 11823
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Domácí kolejiště TT

Příspěvekod pietr » stř 28 říj, 2015 12:23 pm

Ono to byla lenost. Předělával jsem původní návrh kde byla větší stanice ve výšce 180cm a od toho jsem se odrazil a dělal nový návrh. Proto ty míry. Jinak to nemá žádnou pointu :-) Večer se na to podívám a předělám. Zatím jsem se skrytou části lépe nevěděl poradit.
TT epocha IV.
pietr
 
Příspěvky: 23
Registrován: úte 20 říj, 2015 8:26 am
Bydliště: Znojmo

Re: Domácí kolejiště TT

Příspěvekod milan ferdián » stř 28 říj, 2015 1:12 pm

pietr píše:Oblouky jsou vesměs R=310 a nejmenší R286.

????R310 TILLIG a R286 FLEXI :?:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11823
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Domácí kolejiště TT

Příspěvekod milan ferdián » stř 28 říj, 2015 4:52 pm

Tak jsem si dnes dal oraz od toho velkýho kolejiště a majstroval na ten tvým kolejišti.Mě tam vyšla vyloženě lokálka s D3,aby vůbec měl provoz smysl.Jinak co se týče variant vlakodromu nebo v uvozovkách "dětské",tak tam vyšly zajímavé figury :mrgreen: .
milan ferdián
 
Příspěvky: 11823
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Domácí kolejiště TT

Příspěvekod pietr » stř 28 říj, 2015 7:27 pm

Takže jsem si pohrál s těmi výškovými parametry. Všude jsem se snažil dodržet průjezdný průřez.
Dělám spíše na návrhu 5, protože se mi líbí více.
Celý-http://www.rajce.net/f981995183
Skrytý- http://www.rajce.net/f981995190

Jinak vše bych chtěl dělat z flexi kolejí, takže bude improvizace, ale chtěl bych dodržovat ten R=310. Oblouk do vrchní stanice bude trošku menší poloměr.

Schvalujete mi návrh č.5? Zlepšili by jste něco? Nápady návrhy?
TT epocha IV.
pietr
 
Příspěvky: 23
Registrován: úte 20 říj, 2015 8:26 am
Bydliště: Znojmo

Re: Domácí kolejiště TT

Příspěvekod milan ferdián » stř 28 říj, 2015 8:28 pm

pietr píše:Schvalujete mi návrh č.5? Zlepšili by jste něco? Nápady návrhy?

My ti nic schvalovat nebudeme,maximálně doporučíme :wink: .

No tvůj rám se stal podkladem návrhu pro jedno malé kolejiště s provozem na D3.Vyřádil jsem se dost na něm,takže ti upřímně děkuji za inspiraci. :wink:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11823
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Domácí kolejiště TT

Příspěvekod milan ferdián » čtv 29 říj, 2015 9:56 am

pietr píše:Schvalujete mi návrh č.5? ?

Ale jo,ikdyž toho angličana změn za jednoduché výhybky a na to,že tak velká stanice nemá skladiště s rampou,budiž.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11823
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Domácí kolejiště TT

Příspěvekod hopeter » čtv 29 říj, 2015 2:45 pm

Návrh č.5 vypadá docela dobře. Asi se budu opakovat s remízama. Tu na malém nádraží ( když už tam musí být ) bych dal na delší kolej. Místo oblouku za výhybku rovnou kolej aby jsi získal místo pro popelovou jámu a nějaké zázemí kolem. Remíza není jen garáž pro mašinu.
Na velkém nádraží je to samá kolej a žádné místo (u remízy). To zhlaví u remízy je stejně nějak mimo geometrii kolejí tak můj návrh zní. Místo přímé výhybky obloukovou, pak kus kolejí zhruba v 1/3 ta výhybka z manipulační koleje a tu rozvětvit do remízy a případně tu zásobovací kolej vedle remízy ale taky z toho rozvětvení. Ten angličan samozřejmě pryč i s tou kusou kolejí na kterou bys musel šibovat přes remízu. Jde o to mít kolem kolejí prostor. Uvažuješ epochu IV což je konec páry a začátek dieslu tak počítej i se zbrojením naftou.Skladiště už ti psal Milan. Můžeš výpravní budovu posunout blíž k levému zhlaví ( to dál od remízy ) a vedle postavit sklad s rampou a u kusé koleje může pokračovat volná skládka. Pro úsporu místa je možné použít výpravní budovu spojenou se skladištěm.
Kolejiště je v podstatě dvě nádraží bez volné tratě. Všechny tratě ti mizí v podzemí. Já osobně mám raději kolejiště kde je většina kolejí vidět.
No a ještě jedna rada. Milan podle předchozích příspěvků na tvůj prostor něco kreslí tak ... :D
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3040
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: Domácí kolejiště TT

Příspěvekod milan ferdián » čtv 29 říj, 2015 3:36 pm

hopeter píše:No a ještě jedna rada. Milan podle předchozích příspěvků na tvůj prostor něco kreslí tak ... :D

Pravdu díš :D .Jen nevím zda malý zámeček nebo menší ruinu,ať mají výletníci kam chodit :mrgreen: .
milan ferdián
 
Příspěvky: 11823
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Domácí kolejiště TT

Příspěvekod Myšpulín » čtv 29 říj, 2015 5:33 pm

milan ferdián píše:... Jen nevím zda malý zámeček nebo menší ruinu,ať mají výletníci kam chodit :mrgreen: .

Toto zní zajímavě. A protože každý modelář už ruinu má (já ne, nejsem modelář) tak bych chtěl vidět ten zámeček.

Milane, kam ty na ty nápady chodíš. Pošli tu malou mršku taky do světa k nám ostatním ...
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1506
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: Domácí kolejiště TT

Příspěvekod milan ferdián » čtv 29 říj, 2015 6:17 pm

A tak dobře,bude to zámeček slezského typu s loveckou oborou :P .Okolo jednoho furt jezdím.

Tak abych jen nekecal.Jakou vlakovou vozbu nám nabízí "pietr",to si můžeme prohlédnout na jeho vizualizacích.Co nabízím já ze skrytého zákulisí mimo posilového motorového osobního vozu,který remízuje ve stanici.

III.epocha
Sp - M 262.0
MOs - M130.4 (remízuje ve stanici)
Os I/II - 422.0/D/Ci/BCi - 310 mm (dvě soupravy)
Mn I/II - 433.0/D/5 x vozu - 550 mm (dvě soupravy)
Pn - 433.0/5 x Sas (sypáky)

V.epocha
Sp - 842
MOs I - 810 (remízuje ve stanici)
MOs II/III - 810/010 - 240 mm (dvě soupravy)
Mn I/II - 735/Dsk/5 x vozu - 640 mm (dvě soupravy)
Pn - 735/5 x Lp (chladící-pivo)
milan ferdián
 
Příspěvky: 11823
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Domácí kolejiště TT

Příspěvekod Tomáš » čtv 29 říj, 2015 6:34 pm

Možná bych to někde najdu,ale Michal šuhajda by to asi měl mít. Jednou mi kreslil plánek na podobné téma. Dvě stanice každá v jiné úrovni a středem vedla kulisa.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Domácí kolejiště TT

Příspěvekod pietr » čtv 29 říj, 2015 8:54 pm

Předem děkuji za kritiku a nápady Hopetera a Milana.
Návrh č.5 už bude 100% a ji manželce se líbí a schválila :-) Udělal jsem úpravy ve staničkách i na malé smyčce. Na vrchním nádraží jsem remízu zrušil. U spodní stanice poupravil okolo depa. Nevím proč,ale tu odstavnou kusou kolej před depem jsem ponechal. Líbí se mi :-) To skladiště mi taky nedalo spát. Zkusil jsem ho dát vedle staniční budovy, ale vadí mě že se z koleje stane manipulační. Můžu před skladiště dát návěstidlo (uzávěru koleje) kde by končila vlaková cesta? Že by vlastně půl koleje byla dopravní pro M152 a zbytek u skladiště manipulační kolej? http://www.rajce.net/f982385406

Více na rajčeti http://korwell.rajce.idnes.cz/Navrhy_kolejiste_TT
TT epocha IV.
pietr
 
Příspěvky: 23
Registrován: úte 20 říj, 2015 8:26 am
Bydliště: Znojmo

Re: Domácí kolejiště TT

Příspěvekod milan ferdián » čtv 29 říj, 2015 9:14 pm

Skrytá stanice Lutyně TT/1:120_1900 x 800_TILLIG/15°

Je to vlastně moje koncepce na původní rám Pietra.
Přílohy
Lutyně skrytá DF.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11823
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Domácí kolejiště TT

Příspěvekod hopeter » pát 30 říj, 2015 9:27 am

Když už ti do návrhu kecám tak ještě tohle. První kolej u výpravní budovy bývá téměř vždy manipulační. Momentálně máš klasickou lokálkovou stanici o dvou kolejích dopravních a dvou manipulačních. Nejsem znalý dopravních předpisů ale pokud máš obě dopravní obsazené a manipulační volnou asi by ta 152 tam mohla klidně zajet.
Skladiště s výpravní budovou bych přehodil.
Pokud bude ještě funkční parní provoz tak na tu kusou kolej v remíze u zhlaví bych dal zbrojení naftou a vedle delší koleje do remízy sklad uhlí. Ta kusá kolej z angličana je trochu proti srsti. Zajedeš tam jen s mašinou. Na sunutí vagónů nemáš výtažnou naproti ... Ještě by mělo logiku tam dát to zbrojení naftou a ta kusá u zhlaví by byla na odstavení vagónů , protože jestli je jako zásobovací tak není místo pro vykládku. Zkus ještě kouknout sem http://vytopna.hekttor.biz/view.php?nazevclanku=modely-vytopen-parnich-lokomotiv-dil-i&cisloclanku=2009070001
No jinak za mě dobrý.

Pro Milana - ukážeš i viditelnou část ? :D
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3040
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků