Rocky_MK píše:Někdo preferuje pohodlnější způsob vracení soupravy i za cenu nemodelového otočení.
No jo, ale které soupravy bude nemodelově otáčet? Maximálně tak motoráky s vlekem - a pro ty je to teda fest luxus.
Otáčet ve smyčce manipulák je blbost: přece nechceme, aby nám následující Mn přivezl přesně ty samé vozy, které ten předchozí odvezl, že
A ještě navrch ve stejném, akorát obráceném, pořadí...
Rocky_MK píše:A skladiště přece může být ve šturcu, ne?
Hypoteticky může, ale ptám se jak se tam dostalo? Jakou technologii si představoval projektant na přelomu XIX./XX. století, když navrhoval lokálkovou staničku se třemi kolejemi, ale skladiště dal provozně nevhodně do šturcu?
Rocky_MK píše:Kolej přímo u budovy tak může sloužit k objetí soupravy, pokud by se ve stanici potkal osobák s manipulákem.
To samozřejmě může i tak, ta skladiště se přestala obsluhovat záhy po roce 1948, takže v modelované epoše už ta kolej bude nejspíš trvale volná. Ledaže by modelovaná obec byla nějak neobvykle silná v přepravě spěšnin - to by u toho skladiště mohl pár hodin denně postávat spěšninový vůz. Potom by se muselo objíždět po "zadní" dopravní koleji - což není problém ani při setkání s manipulákem: MOs přijede, Mn odjede a kolej je volná pro objíždění... Ve skutečnosti by se stejně objíždělo furt po té zadní koleji, protože to znamená jenom odemknout a hodit dvě výhybky, kdežto po té manipulační jsou to čtyři výhybky a ještě pochod po stanici s klíčema z kontrolních zámků: skuteční železničáři nejsou jako my modeláři, snaží se všechno dělat co nejjednodušeji