NeKoncové TT 2600 x 900 bez smyčky

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Koncové TT 1600x900 se smyčkou

Příspěvekod milan ferdián » pát 09 říj, 2015 6:07 pm

hank píše:Ale no tak Milane, to byl přece argumentační faul... Vsadím se o co chceš, že traťmistr někdy v 70. letech, kdy už Vysoké Veselí mělo statut nákladiště se zastávkou, si ty výkolejky domaloval do plánku ze 30. let, kdy se naopak "stanice" říkalo všemu, co mělo víc než jednu kolej a ta druhá klidně mohla být slepá manipulační.

Máš pravdu,protože mám ještě jeden originál schéma stanice první datování 1942 až do roku 1956 a fakt ty výkolejky na novém jsou jen překresleny a ještě špatně :D .
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Koncové TT 1600x900 se smyčkou

Příspěvekod Rocky_MK » pát 09 říj, 2015 6:13 pm

Ten šturc na koncovém zhlaví by opravdu potřeboval aspoň 15cm za předpokladu, že do stanice nebudou jezdit čtyřosé motorové vozy. Odklonil bych to dle hanka a kolej se šturcem prodloužil, co to dá. Každopádně bych ji ponechal rovnou, kdybys ji dal do obloučku, tak by to vypadalo dost násilně a nepřirozeně - zkrátka jako stanice, kterou se někdo za každou cenu snažil vmáčknout na příliš malý panel :)
Vlečku bych nechal jednokolejnou, v tomto případě to vypadá líp (můj názor...). Že je manipulační kolej u budovy v důsledku umístění výhybek příliš krátká, bych neřešil. Stejně bude skladiště a skládka ve šturcu, tak před výpravní budovou nic stát nebude. A i tu zásobovací kolej bych zrušil, vzhledem k celkové délce stanice to vypadá divně - nádraží by mělo vypadat jako dlouhá, tenká nudle a ne jako nafouknutá bublina. Zbrojit naftou se může ze sudů v remíze a zbrojení uhlím by se dalo hodit vedle popelové jámy před remízou. Za jistých podmínek to tak bývalo. Hledej kůlnu na uhlí :) :arrow: http://vytopna.hekttor.biz/view.php?naz ... 2009070001

Jinak se mi ten návrh líbí. K tunelovému portálu bys mohl postavit i strážní domek.
hopeter píše: Smyčka je v nule , portál tunelu +56 a stanice +110. Myslím , že ještě můžu snížit prostor SN na 100 až 90 cm.
Délka vlaků vzhledem k délce dopravních kolejí nepřekročí 5 krátkých vagonů tak asi dám přednost prostoru v SN.

Pravděpodobně jsi myslel milimetry :D
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Koncové TT 1600x900 se smyčkou

Příspěvekod JanoH0e » pát 09 říj, 2015 6:55 pm

K vlečke - nerobil by som pílu. Je to síce obľúbený námet, ale na male koľajisko sa nehodí. A to ani neberiem v úvahu logiku prevádzky. Radšej tam daj napr. konzerváreň, kde môžeš pristavovať rôzne typy zakrytých a cisternových vozňov. Aj znázornenie fabriky bude stále lepšie a jednoduchšie ako pila. Drevo môžeš nakladať na manipulačnej koľaji. Ak tam chceš dať výhybku, môžeš, ale úplne stačí aj jedna koľaj. Môžeš použiť aj točňu k akémusi "starému skladisku" a pod. Tie sa dávali práve do stiesnených pomerov.
Čo sa budov týka, dnes už nie je problém. Skôr napíš predstavu , z čoho má byť - plast, rezin, kartón, typ stanice - jenoposchodová 2, vidiek, mesto atď. Výber laserovaných stavieb "je nekonečný", taktiež Auhagen robí stanice v českom štýle, aj keď 2 poschodové. Z plastu sú tu ešte budovy od Malej železnice - polotovary, rezin robí ETS Pečky a určite sa nájdu aj ďalší.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1411
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Re: Koncové TT 1600x900 se smyčkou

Příspěvekod Rocky_MK » pát 09 říj, 2015 7:12 pm

Já na radu M.Šuhajdy zvolil pobočku ZZN, a to dělám o dost menší kolejiště, než ty. Výhoda je, že uplatníš různé druhy vozů-otevřené, zavřené, kotle, rajky, výsypné...Můžeš sem dopravovat štěrk, uhlí, palivové dřevo, kamení, maziva, řezivo, cement, hnojivo apod.
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Koncové TT 1600x900 se smyčkou

Příspěvekod Jarda H. » sob 10 říj, 2015 8:29 am

hopeter píše: ... Jelikož chci zachovat co nejvíce českou krajinu potřeboval bych tipy na staniční budovu , jednomístnou remízu a skladiště. Auhagen bohužel nabízí vše německé. ....


Mrkni se taky k šikulům / IGRA :
http://www.modelkrajiny.cz/produkty/zel ... by/drazni/

Myslím, že si vybereš !
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2795
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Koncové TT 1600x900 se smyčkou

Příspěvekod hopeter » sob 10 říj, 2015 4:28 pm

Tož další verze. Abych se dostal do rohu s koncovým šturcem pomohl jsem si před vjezdovým zhlavím flexikolejí. Radius zmenšen na R321a úhel tak aby to vyšlo.
Remíza jednokolejná , popelová jáma by se měla vejít před remízu , na vodu bude vodní jeřáb , uhlí v boudě vedle koleje , nafta a oleje v sudech.
Vlečka je otevřená otázka až podle továrny apod. Zatím připraveno na dvě místa. Pila mě zatím nepustila a k tomu by mohla být papírna , nábytkárna , stavebniny ...
Ještě bych potřeboval poradit budovy.
Sklad asi tohle: https://www.itvlaky.cz/TT-Skladiste-s-rampou-nebarvene-Es-Pecky-19026-d15051.htm
Výtopna : https://www.itvlaky.cz/TT-Vytopna-LEDECKO-Sikulove-120026-d7177.htm
Staniční budova : https://www.itvlaky.cz/TT-Stavebnice-nadrazi-Skalsko-Es-Pecky-19040-d15053.htm
Nevím jestli je tato staniční budova reálná k těm ostatním stavbám :?:
Koncové se smyčkou_6.1_KN.pdf
(93.1 KiB) 403 krát

Koncové se smyčkou_6.1_SN.pdf
(84.58 KiB) 335 krát
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3040
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: Koncové TT 1600x900 se smyčkou

Příspěvekod hank » sob 10 říj, 2015 5:34 pm

Budova a remíza velikostí odpovídají, jsme na lokálce. Jako skladiště bych raději volil tohle:

http://www.kb-model.eu/mtbmodel/eshop/4 ... H-TT-Cista

nebo tohle

http://www.modelkrajiny.cz/produkty/zel ... -8x8m.aspx

nebo kdybys chtěl raději zděné:

http://www.kb-model.eu/mtbmodel/eshop/4 ... sene-Lazne

A stejnou nádražní budovu za lepší peníze náš tady:

http://www.kb-model.eu/mtbmodel/eshop/4 ... Skalsko-TT

Ještě budeš potřebovat WC pro cestující se dvěma chlívky pro obyvatele nádraží (budova měla původně dva byty, za Rakouska to bylo pro podúředníka ve funkci přednosty a pro staničního sluhu, ve tvé epoše můžou být rozdělení i účel prostorů všelijak pozměněné):

http://www.modelkrajiny.cz/produkty/zel ... acice.aspx

a sklad uhlí pro lokomotivy, který může po zrušení parní trakce sloužit jako sklad PHM v sudech:

http://www.modelkrajiny.cz/produkty/zel ... -uhli.aspx

A kdybys jako odůvodnění vlečky stavěl skladiště hospodářského družstva, které ve tvé epoše zdědil nějaký ten ZNZZ (zemědělský nákupní a zásobovací závod...), tak je tady:

http://www.modelkrajiny.cz/produkty/zel ... -telc.aspx

Samozřejmě je to na tobě, ale navrhl jsem ti jednotný soubor drážních budov odpovídající jednomu investorovi. Tzn. že lokálku stavělo nějaké místní sdružení zájemců s převažující podporou a ručením Zemského výboru Království českého podle jím vydaných normálií někdy na přelomu 19. a 20. století. (Na Moravě a v rakouském Slezsku byly trochu jiné poměry, ale nechci ti komplikovat život. Ostatně před několika lety, ještě v dobách, kdy nebyl takový výběr výrobců, jsem k tématu pozemních staveb lokálek na tomto fóru popsal dost stránek... ) To zemědělské skladiště a vlečka k němu by v takovém případě vznikly později, někdy za první republiky. Všechny budovy by měly být ve III. epoše přiměřeně opršelé a možná i částečně zchátralé, nádražní budova by však také mohla mít naopak - má-li trochu iniciativní obyvatele a/nebo je-li rukapáně místního budovního okrsku otevřená :mrgreen: - novou krytinu a/nebo dveře a okna. Dnešní obyvatelé nádražní budovy jistě budou mít obdělanou zahrádku a na ní i různé kůlničky, budky, přístřešky, kurníky apod. I těchto stavbiček už je k mání "hafól" přinejmenším od 4 nebo 5 výrobců.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6117
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Koncové TT 1600x900 se smyčkou

Příspěvekod hopeter » ned 11 říj, 2015 4:41 pm

Hanku díky moc za tipy a rady. Dnes jsem objednal kolejivo a k tomu malou vechtrovnu od KBmodel na zkoušku zda si poradím se stavbou laserkartónu. Když se povede tak se hodí k tunelu.
Začíná mě doba dřevěnná - návrh a stavba rámu. Bude z překližky tl.8 mm. Je to za rozumnou cenu , tuhé , samonosné a celkem lehké. Samozřejmě se to musí rozumně odlehčit výřezy. Až bude něco k vidění zkusím vyvěsit i nějaké foto.
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3040
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: Koncové TT 1600x900 se smyčkou

Příspěvekod Rocky_MK » ned 11 říj, 2015 5:33 pm

Tak pak ukaž ty fotky, ať je co sledovat :)
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Koncové TT 1600x900 se smyčkou

Příspěvekod hopeter » stř 14 říj, 2015 7:16 pm

Pro příznivce jsem založil album na rajčeti http://hopeter.rajce.idnes.cz/Kolejiste_Koncova_stanice_se_smyckou/
Snad tam občas něco přibude ale určitě budu o hodně pomalejší než hank61 :P jehož seriál o stavbě kolejiště jsem se zájmem sledoval.
Dnes se sešel na kupičku potřebný materiál pro tuto zimu - překližka na rám a kolejivo.
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3040
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: Koncové TT 1600x900 se smyčkou

Příspěvekod HonzaM » čtv 15 říj, 2015 11:19 am

hopeter píše:Dnes jsem objednal kolejivo.

Překvapuje mne skládání kolejiště z jednotlivých prefabrikovaných dílů (kolejí), daleko výhodnější je používání flexi kolejí. Podstatně se omezí nebezpečí přechodových odporů ve všech spojích, kterých tam máš požehnaně. Skládání z jednotlivých kousků má smysl v případě, kdy se předpokládá následné rozebírání a sestavování v jiném řešení. U pevně postaveného kolejiště to postrádá smysl. Kolejiště z flexi kolejí působí přirozeněji.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4085
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Koncové TT 1600x900 se smyčkou

Příspěvekod Morris Zapp » čtv 15 říj, 2015 11:33 am

Ahoj,

můžu taky něco?

- to zhlaví směrem do šturcu už je dost daleko od pohodlného přístupu obsluhy, bude se ti na něm blbě posunovat. Ale na druhou stranu se tam toho zase nebude dít tolik, hlavní práce budou na zhlaví do trati.
- staniční budova potřebuje posunout někam stranou, u té koleje přímo u budovy, mezi hroty těch výhybek, by mělo být skladiště - proto tam spojky jsou dvě, aby to skladiště bylo dobře přístupné (po příjezdu vlaku k němu lokomotiva přestavovala služební a/nebo traťový vůz na KZ - to sice začátkem epochy III padlo, ale to skladiště pak už nikdo nestěhoval jinam :wink: ).
- co se týká skryťáku, tak tam bych asi opustil smyčku, přidal ještě alespoň jeden závit klesání (aby se mezi horní krajinu a vlaky v SN vešly ruce) a SN realizoval jako několik šturců. Jestli budeš mít to kolejiště za provozu z boku přístupné, tak můžeš lokomotivy přenášet v kazetách podle německého vzoru.
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 837
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Koncové TT 1600x900 se smyčkou

Příspěvekod Rocky_MK » čtv 15 říj, 2015 1:53 pm

Morris Zapp píše:- co se týká skryťáku, tak tam bych asi opustil smyčku, přidal ještě alespoň jeden závit klesání (aby se mezi horní krajinu a vlaky v SN vešly ruce) a SN realizoval jako několik šturců. Jestli budeš mít to kolejiště za provozu z boku přístupné, tak můžeš lokomotivy přenášet v kazetách podle německého vzoru.

Někdo preferuje pohodlnější způsob vracení soupravy i za cenu nemodelového otočení. Já bych klidně (samozřejmě ne na tomto kolejišti) i odkryl jednokolejnou část smyčky. Každý má jiné preference.

A skladiště přece může být ve šturcu, ne? Kolej přímo u budovy tak může sloužit k objetí soupravy, pokud by se ve stanici potkal osobák s manipulákem. Nebo se s něčím takovým nepočítá?
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Koncové TT 1600x900 se smyčkou

Příspěvekod Morris Zapp » čtv 15 říj, 2015 2:32 pm

Rocky_MK píše:Někdo preferuje pohodlnější způsob vracení soupravy i za cenu nemodelového otočení.
No jo, ale které soupravy bude nemodelově otáčet? Maximálně tak motoráky s vlekem - a pro ty je to teda fest luxus.
Otáčet ve smyčce manipulák je blbost: přece nechceme, aby nám následující Mn přivezl přesně ty samé vozy, které ten předchozí odvezl, že :?: A ještě navrch ve stejném, akorát obráceném, pořadí...

Rocky_MK píše:A skladiště přece může být ve šturcu, ne?
Hypoteticky může, ale ptám se jak se tam dostalo? Jakou technologii si představoval projektant na přelomu XIX./XX. století, když navrhoval lokálkovou staničku se třemi kolejemi, ale skladiště dal provozně nevhodně do šturcu?

Rocky_MK píše:Kolej přímo u budovy tak může sloužit k objetí soupravy, pokud by se ve stanici potkal osobák s manipulákem.
To samozřejmě může i tak, ta skladiště se přestala obsluhovat záhy po roce 1948, takže v modelované epoše už ta kolej bude nejspíš trvale volná. Ledaže by modelovaná obec byla nějak neobvykle silná v přepravě spěšnin - to by u toho skladiště mohl pár hodin denně postávat spěšninový vůz. Potom by se muselo objíždět po "zadní" dopravní koleji - což není problém ani při setkání s manipulákem: MOs přijede, Mn odjede a kolej je volná pro objíždění... Ve skutečnosti by se stejně objíždělo furt po té zadní koleji, protože to znamená jenom odemknout a hodit dvě výhybky, kdežto po té manipulační jsou to čtyři výhybky a ještě pochod po stanici s klíčema z kontrolních zámků: skuteční železničáři nejsou jako my modeláři, snaží se všechno dělat co nejjednodušeji :wink:
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 837
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Koncové TT 1600x900 se smyčkou

Příspěvekod hopeter » čtv 15 říj, 2015 5:32 pm

Nejdříve upřesním myšlenku flexi / kusové kolejivo. Původní záměr byl dva startsety a doplnit výhybky. Během ladění na DF jsem zůstal u jednoho startsetu a doplnění kolejivem. Startset je z důvodu nemalé úspory financí. Konečné řešení je kombinace flexi a kusovek. SN převážně z kusovek , protože tam bude hodně přerušení kolejí z důvodu elektroinstalace smyčky a vodivé spoje pro jistotu propájeny. Viditelnou část udělám převážně z flexi. Na plánu jsou sice kusovky ale to jen pro udržení geometrie při projektu a překreslení na panel. Co se týká modelovosti tak v 70 letech se koleje ještě šroubovali a spojů bylo habaděj. :wink:
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3040
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 35 návštevníků