Držím palce, ať se povede stavbu dotáhnout do konce, sleduju tohle vlákno od začátku a má to slibně nakročeno.
Jen pár poznámek k návěstidlům:
Dvouramenná vjezdová se dávala jen tam, kde se rychlost jízdy přímo a odbočkou lišila aspoň o 10 km/h a zároveň tam byla alespoň skupinová odjezdová návěstidla (co si pamatuju, tak to bylo třeba ve stanici Mladějov v Čechách, kde se jezdilo 50 přímo a 40 do odbočky; dneska je to D3 dopravna prakticky bez provozu). Navíc jsou dvouramenná návěstidla VŽDY závislá na výměnách, čili stanice má aspoň mechanický stavědlový přístroj a zabezpečovací zařízení II. kategorie, což zase předpokládá ta odjezdová návěstidla...
Pro účely dané stanice bohatě postačí vjezd jednoramenný, pokud bych byl jóó puntičkář, tak s pevným žlutým ramenem (návěstí "Stůj"/"Výstraha") spolu s tím zmíněným rychlostníkem 40. Pak je návěstidlo nezávislé na výměnách, staví ho přímo výpravčí z kozlíku v dopravní kanceláři nebo před budovou a ve zhlaví stojí jen bouda výhybkáře, pokud by tam byl přes den silnější provoz.
Mechanická seřaďovací návěstidla ("ranžírky") byly poměrně vzácné kousky (Rakovník, Martinice v Krkonoších, Janovice nad Úhlavou,...), i tak velký uzel jako Turnov neměl žádné. Na lokálce jsem je osobně nikdy neviděl. A zase to předpokládá nějaké lepší SZZ, protože je nutné zajistit bezpečnou vazbu hlavních a seřaďovacích návěstidel mezi sebou. Vyčkávací návěstidlo u výjezdu z depa má své opodstatnění, modelově to má tu výhodu, že prakticky vždy bylo jen neproměnné (pevná návěst "Vyčkejte rozkazu k posunu"), povolení k vjezdu do stanice dával pověřený zaměstnanec ručně/ústně.
Předvěst se mezi vjezdové návěstidlo a tunelový portál na pravé straně už nevejde. Aby to na takhle malém kolejišti vypadalo dobře, musí být v mnohem větší vzdálenosti, než je nejdelší provozovaný vlak (ano, na koridorech dneska sviští 750 m dlouhé kontejnerové NExy a oddíl je 1000 m, ale tohle je něco jiného), řekněme 1,5-2 m od návěstidla.
Tož asi tak. Ať se daří dílo.