Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.
Pavel-HP píše:Stoupání 3cm na metr / max. a v oblouku raději 2cm na metr.
workous píše:Jen za sebe mám celé zhlaví z kusovek (jak se zde uvádí hračkové kolejivo Geoline) a vše je v pohodě ....
Přesně tak. A pro nás z modelářského hlediska je podstatné, že čím je lokálka mladší, tím spíš se navrhovaly krátké koleje (samozřejmě ne vždy a všude). Takže když stavím model bez konkrétní předlohy a mám staniční koleje dlouhé 60 cm (= 72 m), tak bych měl tvrdit, že je to lokálka z doby těsně před Sarajevem...hank píše:Jenom maličkost: V letech 1856 - 1869 se lokálky ještě nestavěly...
Naopak: modul si v klidu položím na stůl, můžu k němu dobře zeshora i zespoda, nemusím pájet nad hlavou, nemám na něm žádná obtížně přístupná nebo dokonce nepřístupná místa. Nebo dokonce modul se závadou vyřadím z užívání, dokud ho neopravím, a na setkání ho nepřihlašuju - tím užívání ostatních modulů nikterak neblokuju. Kdežto na domácím kolejišti musím všechno dělat mnohem festovněji, obvykle obsahuje spoustu míst, jejichž opravy jsou za trest, a spoustu potenciálních závad, které provoz na celém kolejišti zcela zablokují.HonzaM píše:U modulů je samozřejmě situace horší, protože se s nimi manipuluje a ne vždy jsou uskladněny v ideálním prostředí. Ale shora uvedenou zásadu mám uplatněnu u domácího kolejiště.
Vzhledem k délkám kolejí ve stanici bych se nebál ani výrazně strmějšího stoupání - tam prostě delší/těžší vlak vůbec nemůže jet...Pavel-HP píše:Stoupání 3cm na metr / max. a v oblouku raději 2cm na metr.
Komu není rady, tomu není pomocihopeter píše:Myslím , že výpravní budova uprostřed a skladiště u kusé koleje směrem ke koncovému zhlaví nebude velký prohřešek.
hopeter píše:Tunel ještě nemá pevné místo. Abych měl dost vysoké nadloží tunelu a dostatek místa pro cestu za budovami nádraží je v plánu skála. Před tunelem ještě plánuji propustek nebo most aby byl tvar krajiny od tunelu z kopce. Proti poslednímu nákresu bude ještě cca 12 cm doleva aby nebyl most hned u tunelu. Aby byla volná trať lépe vidět plánuji v místě smyčky dolík a volnou trať na náspu. Nejnižší místo krajiny bude v místě kde rovná flexi přechází do oblouku.
Výškové poměry mám už doladěny. SN v nule až po poslední výhybku , tunel +45 mm , koncové nádraží +98 mm. Prostor pro manipulaci v SN 90 mm - odzkoušeno, přepřahání a nakolejování zvládnu. No a dostal jsem se na stoupání 3 cm na metr.
Jediné co mě ještě trápí je uspořádání kolejiště koncového nádraží po přepracování a můžu začít vyřezávat rám...
Hm, do toho by se moje pazoury teda nevešly. Jak budeš manipulovat s vozama v SN, nedejforde na "zadnější" koleji? A kam vlastně dáš přestavníky od výměn - přímo nad SN máš zhlaví horní stanice...hopeter píše:...a výška SN 106 mm ( od podlahy ke stropu ).
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 návštevníků